معرفی و دانلود کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma

عکس جلد کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma

کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma، راهنمایی جامع و کاربردی برای یادگیری طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) با استفاده از ابزار محبوب Figma است. یاسمین شاهقلی گشتی، روش‌های طراحی رابط کاربری با فیگما را در این اثر آموزش داده‌ ست. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده از نرم‌افزار Figma، رابط‌های کاربری زیبا و کاربردی را برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma

کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma، اثری برای فراگیری روش‌های طراحی رابط‌های کاربریِ صفحه‌های وب و اپلیکیشن‌های موبایل با نرم‌افزار فیگما است. یاسمین شاهقلی گشتی، نویسنده‌ی کتاب، محیط نرم‌افزار فیگما و ویژگی‌های آن را با زبانی ساده به خواننده آموزش داده است. در کنار مفاهیم آموزشی، نمونه‌هایی کاربردی از طراحی رابط کاربری با فیگما در این اثر قرار دارد. مطالعه‌ی این نمونه‌ها، درک بهتری را از ویژگی‌های فیگما برای ساخت رابط کاربری با این نرم‌افزار در اختیار خواننده قرار می‌دهد. مطالب کتاب حاضر با مقدمه‌ای بر توضیح نرم‌افزار فیگما آغاز می‌شود.

با مطالعه‌ی این بخش، متوجه می‌شوید که چرا طراحان حرفه‌ای در دنیای وب، فیگما را برای طراحی رابط کاربری انتخاب می‌کنند. مجموعه‌ی کاملی از ابزارها و ویژگی‌ها برای طراحی رابط‌های کاربری وب و نمونه‌سازی تعاملی در فیگما جمع‌آوری شد‌ه است. این ابزارها به طراحان امکان می‌دهد تا رابط‌های کاربریِ با جزئیات دقیق و با قابلیت استفاده بالا را ایجاد کنند. کامپوننت‌ها، کتابخانه‌های تیمی، مشاهده‌ی روند طراحی در بازه‌های زمانی مختلف و کنترل پروژه، ویژگی‌های دیگری هستند که فیگما را به گزینه‌‌ای محبوب در بین طراحان رابط کاربری تبدیل کرده. در بخش دوم این کتاب با محیط نرم‌افزار فیگما آشنا می‌شوید. نویسنده در این بخش، داشبورد، نوارابزار، پنل‌ها، موقعیت مکانی و سایز و روش استفاده از تصاویر در فیگما را توضیح داده است. هر کدام از این آموزش‌ها در کنار توضیح، با تمرین‌هایی عملی مطرح شده‌اند. انجام این تمرین‌ها، اثربخشی آموزش‌های کتاب را دوچندان می‌کند.

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma، مراحل طراحی رابط کاربری استاندارد را فرا می‌گیرید. در این بخش، تمامی زیروبم طراحی رابط کاربری استاندارد، کاملاً توضیح داده شده است. یاسمین شاهقلی گشتی، روش‌هایی را برای استفاده از تصاویر و وِکتورها به‌صورت حرفه‌ای، در این کتاب گنجانده است. با مطالعه‌ی این روش‌ها، شیوه‌های زیباسازی قسمت‌های مختلف رابط کاربری با فیگما را فرا می‌گیرید. ساخت جعبه ابزار و اشتراک‌گذاری آن، یکی دیگر از مفاهیم آموزشی است که با آن آشنا می‌شوید.

طرح اولیه، انواع اسکچ، فیگما جم، مدیریت تیم‌ها و انواع پروژه، ساختاربندی پروژه، مدیریت تیم در سازمان، سطح دسترسی اعضا و توصیه‌هایی درباره‌ی تیم، دیگر مفاهیم آموزشی این کتاب را تشکیل می‌‌دهند. نویسنده‌، یکی از بخش‌های انتهایی این اثر را کاملاً به طرح تمرین‌هایی کاربردی اختصاص داد‌ه است. با انجام این تمرین‌ها، روش‌ ایجاد یک کارت شیشه‌ای در فیگما، وزن بصری بر اساس اندازه، رنگ و تراکم، ایجاد سایه‌ای عالی و زیبا را فرا می‌گیرید. در نهایت نیز مطالب کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma با معرفی ابزارهای پرکاربرد در فیگما خاتمه می‌یابد. در این اثر در کنار متن‌های آموزشی، تصویرهای گویایی قرار گرفته تا مفاهیم پیچیده‌ی طراحی رابط کاربری، راحت‌تر در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma، برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که به‌دنبال منبعی برای فراگیری روش‌های استفاده از فیگما در طراحی رابط کاربری وب و موبایل می‌گردند، مخاطب‌های اصلی کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر برای افرادی که تجربه‌ای در طراحی رابط کاربری دارند و می‌خواهند اطلاعات خود را برای کار با فیگما، به‌روز کنند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma می‌خوانیم

فیگما یک ابزار طراحی رابط کاربری و تجربە کاربری مشترک است (collaborative interface and user experience design tool) و به‌دلیل داشتن یک فضای کاری تیمی، به‌روز و قوی از دیگر رقیبان خود متمایز می‌شود. فیگما به کاربران خود این امکان را می‌دهد که افراد یک تیم روی یک طرح (پروژه) به‌صورت همزمان کار کنند، بازخورد فوری دریافت کنند و روند تغییرات را مشاهده و به‌صورت تاریخچه ذخیره کنند. این روزها اکثر ابزارهای طراحی دیگر نیز ویژگی همکاری را پیاده‌سازی کرده‌اند، اما Figma اولین ابزاری است که این مورد را به روی میز آورده است.

فیگما همچنین منابع، افزونه‌ها و تکنیک‌های مفید زیادی را ارائه می‌کند که روند کار و طراحی شما را ساده‌تر می‌کند این ابزار مبتنی‌بر وب است درواقع شما برای به‌روز رسانی به دانلود هیچ نرم‌افزاری به‌طور مداوم نیاز ندارید از طرف دیگر نیازی به ذخیره و سازماندهی فایل‌های خود ندارید ولی در صورت تمایل یک نسخه روی دستگاه خود می‌توانید داشته باشید. فیگما به علت مبتنی‌بر وب بودن خود علاوه‌بر ابزار دیزاین برای اشتراک گذاری نمونه کارها نیز بسیار مناسب است و به‌طور کل یک نرم‌افزار خوب و بسیار سبک محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل 1: چرا فیگما
فصل 2: آشنایی با محیط نرم‌افزار فیگما
فصل 3: طراحی رابط کاربری استاندارد
فصل 4: استفاده از تصاویر و وکتورها به‌صورت حرفه‌ای
فصل 5: ساخت جعبه ابزار و اشتراک‌گذاری آن و انواع خروجی
فصل 6:‌ Kits
فصل 7: Figjam و مدیریت تیم
فصل 8: اکانت حرفه‌ای‌ها
فصل 9: نکات طراحی و تمرین
فصل 10: معرفی ابزارهای پرکاربرد در فیگما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-218-614-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma

برای دریافت کتاب طراحی رابط کاربری وب و موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.