معرفی و دانلود کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

عکس جلد کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم شاید به‌ اندازه‌ی آثار دیگر ژول ورن علمی و تخیلی نباشد، اما باز هم پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی در آن به چشم می‌خورد. مثل پیش‌بینی ظهور نازیسم و آدولف هیتلر! در این کتاب ناگهان ارثی بادآورده به یک دکتر فرانسوی به نام سارازین و یک پروفسور آلمانی با عنوان شولتز می‌رسد. این دو به‌جای آن‌که شریک هم شوند، رودرروی هم قرار می‌گیرند... . ورن در این اثر به دشمنی فرانسه و پروس (آلمان کنونی) نگاهی ویژه دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

اگر پول هنگفتی، فرض کنید یک‌هزار میلیارد دلار ناگهان به شما ارث می‌رسید، با آن چه کار می‌کردید؟ احتمالاً همه بخواهند دور دنیا را در کمتر از هشتاد روز بگردند، یا به بیست‌هزار فرسنگ زیر دریا بروند، یک سفر به ماه یا کره‌ی مریخ داشته باشند،‌ به فقرا کمک کنند و خلاصه به کشف جهان بپردازند. اما احتمالاً به ذهنتان نرسد که یک شهر جدید درست کنید که در آن همه‌ی نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود! یا اگر هم شخصیتی منفی داشته باشید، تصمیم بگیرید که دشمنانتان را از روی زمین محو کنید! اما دو شخصیت اصلی کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم (The Begum's Fortune) اثر ژول ورن (Jules Verne)، هر دو دقیقاً می‌خواهند این دو کار را انجام دهند. آن هم یک فرانسوی و یک آلمانی که سال‌هاست با هم دشمن خونی هستند!

گفته می‌شود پی‌یر ژول هتزل، ناشر معروف، روزی به ژول ورن نسخه‌ای خطی از یک نویسنده‌ی تازه‌کار داد. ایده‌ی داستان بسیار خوب بود؛ اما به‌خوبی پرداخته نشده بود. هتزل از ورن درخواست کرد که آن را به یک رمان جذاب مانند دیگر رمان‌هایش تبدیل کند. این نویسنده‌ی فرانسوی که به‌تازگی کتابش با نام «پاریس در قرن بیستم» توسط همین ناشر رد شده بود، هر دو رمان را با یکدیگر ترکیب کرد و کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم را پدید آورد. (البته کتاب پاریس در قرن بیستم پس از مرگ ورن در سال 1994 منتشر شد!) کتابی که معتقدند مانند دیگر آثار ژول ورن، ظهور پدیده‌ای به نام نازیسم را پیش‌بینی می‌کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

در ابتدای کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم با مردی فرانسوی به نام دکتر سارازین آشنا می‌شوید که در یک کنفرانس علمی در برایتون شرکت کرده است و در آن‌جا وکیلی لندنی خبری هیجان‌انگیز به او می‌دهد: عموی پدرش بعد از ازدواج با یک بیگم ثروتمند در هند، ثروت هنگفتی به چنگ می‌آورد و حال پس از مرگش، نیمی از این ثروت به سارازین می‌رسد! سارازین بلافاصله تصمیم می‌گیرد از این پول بادآورده در پروژه‌ی علمی‌اش استفاده کند و شهری بسازد که همه‌ی شهروندانش ایمنی و بهداشت را به طور کامل رعایت می‌کنند! اما وقتی یک پروفسور آلمانی به نام شولتز ادعا می‌کند این ارث از آن اوست، همه چیز در هم می‌پیچد.

ژول ورن که خودش زمانی دانشجوی حقوق بوده، به طور کامل دعوای حقوقی میان شولتز و سارازین را نشان می‌دهد. نهایتاً تصمیم بر این می‌شود که پول بین این دو نفر تقسیم گردد. سارازین پس از پنج سال تلاش برای قانع کردن مقامات آمریکا، در سواحل جنوب اورگان، شهری به نام فرانک‌ویل می‌سازد؛ در مقابل شولتز، 10 میلیون پوندش را صرف ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ی مهمات جهان در آن سوی کوه‌های اورگان ‌می‌کند. این شهر جدید، خطر بزرگی است برای بشریت؛ زیرا شولتز تمام زندگی‌اش را وقف ساخت سلاح‌های مرگباری می‌کند تا فرانسوی‌هایی نظیر سارازین را از روی زمین بردارد.

جنگ فرانسه و پروس در ژوئیه‌ی 1870 شروع شد و کمتر از یک‌ سال بعد به پایان رسید؛ اما پیامدهای آن تا سال‌ها یعنی تا جنگ جهانی دوم، اروپا را تحت‌تأثیر قرار داد. وقتی فرانسه تسلیم شد،‌ بالاجبار قسمت بزرگی از قلمرو آلزاس – لورن را به پروس واگذارد و زمینه را برای تبدیل این کشور به یکی از ابرقدرت‌های جهان را فراهم کرد. ژول ورن نسبت به دشمن دیرینه‌ی فرانسه بغض بسیاری داشت و این احساسات را به وفور در کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم نشان می‌دهد.

کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم را آوانامه با صدای فرهاد اتقیایی تهیه کرده. برای خوانش این رمان، چاپ انتشارات ققنوس و ترجمه‌ی فرزانه مهری برگزیده شده است.

نکوداشت‌های کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

  • پس از جنگ فرانسه و پروس، ژول ورن دانشمندان دیوانه و نابغه‌های شرور را قهرمان داستان‌هایش قرار داد. (والتر مک‌دوگال، پژوهشگر حوزه‌ی تاریخ سیاسی)
  • کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم شبیه رمان «تونل زیردریایی»، میهن‌پرستی فرانسوی را در مواجهه با سلاح‌های جنگی آینده، کشتار جمعی و نیروی اهریمنی نوظهور نشان می‌دهد. (استاد علوم سیاسی)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

تنها اقتباس سینمایی از این کتاب را لودویگ راژا، کارگردان اهل چکسلواکی، در سال 1979 تولید کرد. این فیلم «راز شهر پولادین» (Tajemství Ocelového města) نام دارد.

کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های علمی – تخیلی با چاشنی تاریخ علاقه دارید و طرفدار ژول ورن هستید، کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم را حتماً بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم می‌شنویم

هنگامی که دکتر سارازن به چهارمین جلسه‌ی کنگره‌ی بهداشتی پا گذاشت، متوجه شد که تمام همکارانش با احترامی خاص به او سلام می‌کنند. تا پیش از این جناب لرد گلندور محترم، دارنده‌ی نشان شوالیه‌گری بند جوراب، که مدیریت جلسات را به عهده داشت، شاید به‌زحمت توجهی به حضور آن پزشک فرانسوی می‌‌کرد. آن لرد شخص والامقامی بود که وظیفه‌اش در این خلاصه می‌شد شروع یا پایان جلسه را اعلام کند و از روی فهرستی که جلویش قرار می‌دادند، به خطیبان اجازه‌ی سخنرانی بدهد. معمولاً دست راستش را لای درز کت بسته‌اش قرار می‌داد. نه به این سبب که از اسب افتاده بود؛ بلکه مجسمه‌سازان انگلیسی عادت داشتند دولت‌مردان را در چنان وضعیت ناراحتی با برنز بازنمایی کنند. چهره‌ی رنگ‌پریده، بدون محاسن و پوشیده از لکه‌های قرمز و کلاه‌گیسی کم‌پشت که با تکبر مانند طره‌های گیسویی بالای پیشانی طاسش قرار داده بود، قیافه‌ی مضحک‌ترین آدم نجوش و عصاقورت‌داده را کامل می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
26 دقیقه
فصل اول: ورود آقای شار
27 دقیقه
فصل دوم: دو رفیق
28 دقیقه
فصل سوم: تأثیرات یک خبر
29 دقیقه
فصل چهارم: دو مدعی
33 دقیقه
فصل پنجم: شهر فولاد
25 دقیقه
فصل ششم: چاه آلبرشت
24 دقیقه
فصل هفتم: بخش مرکزی
33 دقیقه
فصل هشتم: غار اژدها
25 دقیقه
فصل نهم: راه خروج
31 دقیقه
فصل دهم: مقاله‌ای در مجله‌ی آلمانی قرن ما
16 دقیقه
فصل یازدهم: صرف شام در منزل دکتر سارزن
23 دقیقه
فصل دوازدهم: شورا
6 دقیقه
فصل سیزدهم: نامه‌ی مارسل بروکمن به پروفسور شولتز
12 دقیقه
فصل چهاردهم: آماده‌باش برای نبرد
22 دقیقه
فصل پانزدهم: بورس سان‌فرانسیسکو
20 دقیقه
فصل شانزدهم: دو فرانسوی علیه یک شهر
15 دقیقه
فصل هفدهم: تفهیم با شلیک اسلحه
16 دقیقه
فصل هجدهم: مغز هسته
9 دقیقه
فصل نوزدهم: یک مسئله‌ی خانوادگی
4 دقیقه
فصل بیستم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم
نویسنده
مترجمفرزانه مهری
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

برای دریافت کتاب صوتی پانصد میلیون ثروت بانو بیگم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.