معرفی و دانلود کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

عکس جلد کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

معصومه حلیمی در کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان زندگینامه‌ی نجیبه اصغری، مادر شهید احمد شکیب احمدی، را روایت می‌کند. این زندگینامه از کابل افغانستان آغاز می‌شود، از جنگ‌های جاری در این کشور می‌گوید و ما را با خود به کشورهای ایران و پاکستان می‌برد تا شرح رنج‌های یک زن هزاره را بشنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان به قلم معصومه حلیمی نوشته شده است و شرح مصائب نجیبه اصغری، یک زن هزاره‌ی شیعه اهل افغانستان را در طی جنگ داخلی این کشور بازگو می‌کند و داستان پسرش احمد شکیب احمدی را می‌گوید که در جنگ سوریه در لشکر فاطمیون جنگیده و کشته شده است.

ماجرای زندگی نجیبه اصغری از شهر کابل در کشور افغانستان آغاز می‌شود، آن جا که نجیبه در یک خانواده‌ی شیعه‌ی هزاره متولد شد و رشد یافت. در ادامه به جنگ‌های افغانستان می‌رسد و نسل‌کشی هزاره‌های این کشور به دست پشتون‌ها و سیل خونی را که به راه می‌افتد، توصیف می‌کند. نجیبه در طی همین جنگ‌ها اعضای خانواده‌اش را از دست می‌دهد و تنها پسرش، احمد شکیب تصمیم می‌گیرد برای جنگ زندگی در کشور خود را رها کند و به سوریه برود. او که دانشجوی دانشگاه کابل بود، علی‌رغم مخالفت‌های مادرش به لشکر فاطمیون ایران می‌پیوندد، در سال 1395 به سوریه می‌رود و دو سال پس از آن، در سال 1397 در میدان نبرد کشته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

ساختار روایی کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان در چهل و پنج فصل شکل می‌گیرد. در طی این فصول، ضمن تشریح تاریخ معاصر افغانستان و رویدادهای تلخی که این کشور را به ویرانی کشاند، در به دری‌ها و رنج‌های یک زن هزاره را می‌شنویم که اعضای خانواده‌اش را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد و در نهایت تنها فرزندش را نیز راهی میدان جنگ می‌کند.

نویسنده که خود از اهالی افغانستان است، نام کتاب را از محله‌ی افشار واقع در شهر کابل برگرفته است. این محله پیش از ویرانی‌ها، به خاطر ظاهر زیبایش به مسکوی کوچک افغانستان شهره بود. او این رمان را بر پایه‌ی سه سال پژوهش پیرامون لشکر فاطمیون اصفهان و خاطرات مکتوب نجیبه اصغری نوشته است. رنج‌هایی که مردمان هزاره‌ی افغانستان متحمل شده‌اند در سطور این کتاب عیان است. هزاره‌ها در دوران مختلف تاریخ این کشور، مورد آزار و اذیت‌های بسیاری قرار گرفتند. از انزوای اجتماعی تا کشتار و نسل کشی را به چشم دیده‌اند و بارها مجبور به کوچ و ترک وطن شده‌اند. همانطور که گفتیم، خانواده‌ی نجیبه نیز از این مصائب مستثنی نبوده‌اند.

کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان را انتشارات سوره مهر روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی سماوا نسخه‌ی صوتی آن را با صدای فضه سادات حسینی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ معاصر خاورمیانه یا مطالعه‌ی ادبیات جنگ علاقه دارید و از طرفداران زندگینامه‌ی اشخاص واقعی هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان می‌شنویم

خورشید داشت بساطش را جمع می‌کرد تا پشت کوه‌های غم‌بار افشار پنهان شود. تقریبا به تایمنی رسیده بودیم. جلوی مسجد آن‌جا غلغله بود. بیشتر از همسایه‌های ما بودند. هر کدام از ما سوالی می‌پرسیدند؛ یکی از پدرش می‌پرسید، یکی از مادرش، یکی از همسر و بچه‌هایش. مادرشوهرم که کلافه شده بود، فریاد زد: «مردم! می‌فهمید یا نه؟ دو بچه‌ی جوونم و پدر عروسمو جلوی چشمم کشتن!» دهان مردم بسته شد و شروع کردند به دلداری دادن: «خدا صبر بده غم آخرتون باشه». وارد مسجد شدیم. دیگ حلوا بار گذاشته بودند. از دیگ حلوا خاطره‌ی خوش نداشتم. مادرم برای رحلت آقای خمینی دیگ حلوا بار گذاشته بود. برای مراسم خودش دیگ حلوا بار گذاشتند و امروز هم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
1 دقیقه
معرفی کتاب
11 دقیقه
فصل اول
9 دقیقه
فصل دوم
10 دقیقه
فصل سوم
9 دقیقه
فصل چهارم
6 دقیقه
فصل پنجم
13 دقیقه
فصل ششم
6 دقیقه
فصل هفتم
8 دقیقه
فصل هشتم
18 دقیقه
فصل نهم
9 دقیقه
فصل دهم
9 دقیقه
فصل یازدهم
12 دقیقه
فصل دوازدهم
14 دقیقه
فصل سیزدهم
12 دقیقه
فصل چهاردهم
7 دقیقه
فصل پانزدهم
7 دقیقه
فصل شانزدهم
9 دقیقه
فصل هفدهم
8 دقیقه
فصل هجدهم
8 دقیقه
فصل نوزدهم
16 دقیقه
فصل بیستم
7 دقیقه
فصل بیست و یکم
13 دقیقه
فصل بیست و دوم
7 دقیقه
فصل بیست و سوم
6 دقیقه
فصل بیست و چهارم
11 دقیقه
فصل بیست و پنجم
5 دقیقه
فصل بیست و ششم
4 دقیقه
فصل بیست و هفتم
7 دقیقه
فصل بیست و هشتم
5 دقیقه
فصل بیست و نهم
11 دقیقه
فصل سی‌ام
23 دقیقه
فصل سی و یکم
7 دقیقه
فصل سی و دوم
7 دقیقه
فصل سی و سوم
13 دقیقه
فصل سی و چهارم
4 دقیقه
فصل سی و پنجم
16 دقیقه
فصل سی و ششم
7 دقیقه
فصل سی و هفتم
6 دقیقه
فصل سی و هشت
4 دقیقه
فصل سی و نه
4 دقیقه
فصل چهلم
7 دقیقه
فصل چهل و یکم
5 دقیقه
فصل چهل و دوم
7 دقیقه
فصل چهل و سوم
6 دقیقه
فصل چهل و چهارم
4 دقیقه
فصل چهل و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان
نویسنده
راویفضه سادات حسینی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان

برای دریافت کتاب صوتی مسکوی کوچک افغانستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.