معرفی و دانلود کتاب صوتی سلول‌های بهاری: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول‌های بنیادی

عکس جلد کتاب صوتی سلول‌های بهاری: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول‌های بنیادی
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سلول‌های بهاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سلول‌های بهاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سلول‌های بهاری: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول‌های بنیادی

کتاب صوتی سلول‌های بهاری زندگی‌نامه‌ی حسین بهاروند است که به قلم بهنام باقری به نگارش درآمده. او این زندگینامه را از طریق مصاحبه با حسین بهاروند و با روایت شخص خود او نوشته و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه‌ی سلول‌های بنیادی و رویان قرار داده است. در خلال این زندگینامه علاوه بر آشنایی با شخصیت راوی، با تاریخچه‌ی سلول‌های بنیادی در ایران نیز آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی سلول‌های بهاری

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی سلول‌های بهاری، زندگینامه‌ی حسین بهاروند، ‌دانشمند حوزه‌ی سلول‌های بنیادین است که آن را بهنام باقری طی انجام یک سلسله گفت‌وگو به رشته‌ی تحریر درآورده. او از این گفت‌وگوها یک روایت داستانی بیرون کشیده تا تجربیات حسین بهاروند را با نثری خوش‌خوان در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهد. این کتاب همچنین تاریخچه‌ی شکل‌گیری رویان و روندی که در این سال‌ها طی کرده است را نیز تشریح می‌کند. گفتنی است که نویسنده بارها با تطبیق مستندات و گفت‌وگو با دیگران، اطلاعات ارائه شده در کتاب را اعتبارسنجی نموده است.

بهنام باقری ساختار روایی کتاب صوتی سلول‌های بهاری را در نوزده قسمت و با روایت اول شخص نوشته است. او کتاب را از اولین روزهای کشت سلول‌های بنیادی رویانی انسانی آغاز می‌کند و ماجراهایی را که بعدها با معرفی این سلول‌ها و انتشار اخبار آن رخ داد، پیش می‌کشد. باقری در قسمت بعدی طی یک بازگشت زمانی به کودکی حسین بهاروند نقب می‌زند، مخاطب را با خانواده‌ی او آشنا می‌سازد و مسیر علمی که طی کرده است را تشریح می‌کند.

حسین بهاروند در سال 1350 زاده شد. او اولین فرزند خانواده‌اش بود و بسیار زود، در همان مقطع دبیرستان، به جنین‌شناسی علاقه‌مند شد و در همین زمینه به ادامه‌ی تحصیل پرداخت. حسین بهاروند گروه سلول‌های بنیادی را در سال 1382 بنیان نهاد و در همان سال به همراه همکارانش سلول‌های بنیادی انسانی و موشی را تولید کرد. از او کتاب‌ها و مقالات بسیاری در این حوزه به جای مانده است و پژوهش‌هایش جوایز علمی بسیاری را از آن خود کرده که برخی از این جوایز عبارتند از: جایزه‌ی یونسکو، جایزه‌ی فرهنگستان علوم جهان و جایزه‌ی محقق برتر جهان اسلام در حوزه‌ی فناوری و علوم. او همچنین عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان است. موسسه‌ی رویان توسط سعید کاظمی آشتیانی در سال 1370 بنیان نهاده شد و در زمینه‌ی درمان ناباروی و پژوهش پیرامون سلول‌های بنیادین و مهندسی سلول و بافت فعالیت داشت. این موسسه به مرور زمان گسترش یافت و به پایگاهی برای شرکت‌های نوپا تبدیل شد.

طبق تعریف کتاب صوتی سلول‌های بهاری، سلول بنیادی به سلولی گفته می‌شود که می‌تواند به انواع سلول‌ها ازجمله سلول‌های خونی، عصبی و غضروفی تبدیل شود و لقب مادر تمامی سلول‌ها را یدک می‌کشد. این سلول را می‌توان به قسمت‌های از بین رفته‌ی بدن پیوند زد تا جایگزین سلول‌های آسیب‌دیده شود و به بافت‌های مختلف کمک کند به بازسازی خود بپردازند. این سلول‌ها را بنا بر روش استخراج در سه دسته‌ی سلول‌های جنینی، بالغ و خون بندناف می‌گنجانند. دسته‌ی اول از توده‌ی سلولی جنین گرفته می‌شود، دسته‌ی دوم از فرد بالغ و دسته‌ی سوم از بندناف استخراج می‌گردد. این سلول‌ها برای درمان ناباروری و بیماری‌هایی همچون پارکینسون، آلزایمر و بیماری‌های کبدی به کار می‌رود و گامی مهم در زمینه‌ی درمانی به حساب می‌آید.

کتاب صوتی سلول‌های بهاری را انتشارات سوره مهر با همکاری نشر صوتی سماوا و نشر راه یار به انتشار رسانده و شما آن را با صدای محمد نظری می‌شنوید.

کتاب صوتی سلول‌های بهاری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های زندگینامه علاقه دارید یا اهل مطالعه‌ی موضوعات علمی به‌ویژه در حوزه‌ی بیولوژی و سلول‌های بنیادین هستید، کتاب حاضر را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی سلول‌های بهاری: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول‌های بنیادی می‌شنویم

تابستان سال هشتاد قرار بود دومین کنگره‌ی بین‌المللی رویان برگزار شود. هر سال جشنواره‌ی رویان هم در کنار این کنگره برگزار می‌شود و به بهترین طرح‌های ارائه‌شده جوایزی اهدا می‌شود. تاکنون بیست دوره‌ی این جشنواره و کنگره برگزار شده است. معمولا چیزی حدود صد تا صد و پنجاه طرح بین‌المللی و بیست تا سی طرح داخلی ارائه می‌شود که از بین آن‌ها چند طرح برای اهدای جایزه انتخاب می‌شود. نکته‌ی قابل توجه اهدای جوایز این است که اگر برنده در جشنواره حضور نداشته باشد، جایزه به ایشان تعلق نمی‌گیرد. این قانونی بود که از همان کنگره‌ی اول گذاشته شد تا هر محقق داخلی یا خارجی که برنده می‌شود، بیاید ایران. آن زمان درخواست ویزای استرالیا داده بودم و منتظر صدورش بودم. همچنین مجموعه‌مقالاتم را در قالب پروژه‌ای برای جشنواره‌ی رویان فرستاده بودم. از قضا در بخش ملی جشنواره برنده شدم. نگران بودم که ویزا زودتر از زمان جشنواره بیاید و مجبور به سفر شوم و نتوانم در جشنواره حضور داشته باشم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
13 دقیقه
مقدمه‌ی راوی
16 دقیقه
یک: که عشق آسان نمود اول
63 دقیقه
دو: آلاسکا آلاسکا
57 دقیقه
سه: عشق جنین‌شناسی
37 دقیقه
چهار: راه‌رو گر صد هنر دارد، توکل بایدش
48 دقیقه
پنج: شرف ماندن
44 دقیقه
شش: سفر بنیادی
22 دقیقه
هفت: شکیبایی
39 دقیقه
هشت: بهار رویان
38 دقیقه
نه: سلول همه‌کاره
15 دقیقه
ده: حج رویانی
23 دقیقه
یازده: آغاز درمان‌های بنیادی
19 دقیقه
دوازده: من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود
42 دقیقه
سیزده: آرزوهای محقق
14 دقیقه
چهارده: تابستان‌های سلولی
30 دقیقه
پانزده: روی سرخ رویان
26 دقیقه
شانزده: در طریق عشق‌بازان مشکل آسان کجا
20 دقیقه
هفده: خداحافظی با آقا
65 دقیقه
هجده: پروانه‌ای فرزانه
9 دقیقه
نوزده: سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سلول‌های بهاری: خاطرات تولید و توسعه دانش سلول‌های بنیادی
نویسنده،
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات راه یار
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های زندگینامه، کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سلول‌های بهاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سلول‌های بهاری

برای دریافت کتاب صوتی سلول‌های بهاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.