معرفی و دانلود کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

عکس جلد کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ
قیمت:
۱۲۷۰۰۰ ۸۸,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ به مقایسه‌ی دو نمایشنامه‌نویس مهم و بزرگ تاریخ ادبیات مدرن می‌نشیند. این کتاب را مصطفی اسلامیه به رشته‌ی تحریر درآورده است و ضمن تحلیل آثار هنریک ایبسن و آگوست استریندبرگ، زندگی، عقاید و شخصیت‌های آن دو را مورد بررسی قرار می‌دهد و تصویری واضح‌تر از این دو نویسنده‌ی بزرگ ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

دو نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی قرن نوزدهم که هر دو در اسکاندیناوی زندگی می‌کردند و با همدیگر در رقابتی دیوانه‌وار به سر می‌بردند؛ یکی نمایشنامه‌ی پیشرو و مهمی همچون «خانه‌ی عروسک» را در کارنامه دارد و دیگری «پدر» را در تقابل با آن می‌نویسد. از هنریک ایبسن (Henrik Ibsen) و آگوست استریندبرگ (August Strindberg) حرف می‌زنیم. یکی بر بلندای ادبیات نروژ و دیگری نامدار در محافل هنری کشور سوئد. کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ به قلم مصطفی اسلامیه، این دو نمایشنامه نویس مهم را با یکدیگر به مقایسه می‌گذارد و بر پایه‌ی مطالعات نظری گسترده، ضمن تحلیل آثارشان تصویر روشنی از هر دو به دست می‌دهد.

کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ ابتدا دو نویسنده را به‌صورت جداگانه مورد مطالعه قرار می‌دهد و سپس به مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازد تا به درک بهتری از این دو نفر برسید. این کتاب با بررسی زندگی و شخصیت هنریک ایبسن آغاز می‌کند و آثار او را از نخستین‌ نمایشنامه‌ها تا «دشمن‌ مردم‌»، «هدا گابلر» و «وقتی‌ ما مردگان‌ برخیزیم‌» یکی پس از دیگری به تحلیل می‌گذارد. سپس به سراغ استریندبرگ می‌رود و بعد از مطالعه‌ی زندگی و شخصیت او آثارش را تحلیل می‌کند.

هنریک ایبسن در خانواده‌ای ورشکسته در نروژ به دنیا آمد و کودکی چندان شادی نداشت. نخستین نمایشنامه‌ی او که کاتلینا نام دارد با شکستی واقعی مواجه شد. او جوانی‌اش را در فقر گذراند و به انجمن‌های سوسیالیستی پیوست. به زعم بسیاری، نمایشنامه‌های او، به‌ویژه نمایشنامه‌ی اشباح، برگرفته از تجربیات واقعی هستند و از کودکی و نوجوانی ناشاد او ریشه می‌گیرند. برعکس استریندبرگ که حوزه‌های مختلفی را آزمود، نویسندگی ایبسن به نمایشنامه محدود و متمرکز ماند و قدرتی غیرقابل انکار کسب کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

آگوست استریندبرگ حدود بیست سال پس از ایبسن چشم به جهان گشود، اما وضعیت خانوادگی او هم چندان از همتای نروژی‌اش بهتر نبود. کودکی غم‌انگیز او در خانواده‌ای تنگدست و با نامادری سختگیر گذشت و بعدها نیز در فقر و تنگدستی به سر برد. از دیگر شباهت‌های میان این دو نویسنده، گذراندن سال‌هایی در دوری از وطن و تاثیرپذیری از رمانتیسیسم و واقع‌گرایی بود، با این تفاوت که آثار ایبسن سر و شکلی ساختارمند و کلاسیک به خود گرفت اما استریندبرگ همیشه سرگشته باقی ماند. با وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های آن‌ها غیرقابل انکار است. استریندبرگ که در حلقه‌ی دوستان ادوارد مونک، نقاش نامدار سوئدی بود، همچون خود او تجربه‌ی خوبی از رابطه با زن‌ها نداشت، اما پا را فراتر گذاشته و رویکردی ضدزن اتخاذ کرده بود. رویکردی که در تقابل با ایبسن شدت بیشتری نیز یافت.

به عقیده‌ی مصطفی اسلامیه، هرچند هر دو نویسنده مورد انتقادات شدید قرار گرفتند و تنهایی را تجربه کردند، اما برخوردشان با جهان تفاوت‌های چشمگیری با هم داشت. ایبسن با آثارش جهان را به چالش می‌طلبید و نوعی امیدواری به تغییر در او به چشم می‌خورد، اما استریندبرگ بیشتر ناامیدانه با همه‌چیز روبه‌رو می‌شد. باوجود تمام این احوال، آثار این دو نویسنده جهان ادبیات را به لرزه درآورد و نمایشنامه‌نویسی را برای همیشه متحول کرد.

کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ را انتشارات کتاب‌سرای نیک روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده و نشر جیحون نسخه‌ی صوتی آن را با صدای افشین اعتماد در اختیار شما قرار داده است.

کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان ادبیات نمایشی و تئاتر و علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های مدرن، به‌ویژه آثار ایبسن و استریندربرگ، این کتاب را از دست نخواهند داد.

در بخشی از کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ می‌شنویم

در زندگی، آثار ادبی و به ویژه معروف‌ترین نمایشنامه‌های استریندبرگ ستیز با زن محور اصلی و عنصر اساسی است. این ویژگی در شناخت استریندبرگ همان قدر اهمیت دارد که فردگرایی در زندگی و آثار ایبسن، با این تفاوت که فردگرایی در ایبسن گرچه گاهی به زیاده‌روی می‌کشد، اما به هر حال منطقی و عاقلانه می‌نماید. حال آن که زن‌ستیزی استریندبرگ از بنیان جنون‌آمیز است. کوشش برای تشریح کامل این ویژگی شخصیتی او بی‌فایده است، اما دست کم می‌توان آن را با توضیحاتی قابل‌فهم کرد.

نسبت دادن این زن ستیزی به دوران سخت و ناشاد استریندبرگ تا حدی ساده‌نمایی مسئله است؛ زیرا نمونه‌های بسیاری از هنرمندان را می‌توان مثال زد که حتی کودکی ناشادتری را پشت سر گذاشته‌اند، اما در این تردیدی نیست که استریندبرگ از آن دوران عطشی فرو ننشسته برای مهربانی داشته - با پدری سرد مزاج و بی‌ترحم، خانه‌ای پر جمعیت از فرزندان در هم تپیده و خانواده‌ای گرفتار بی‌پولی همیشگی.‍ آگوست کوچک در آن زندگی از مادرش بیش از آن محبت انتظار داشت که آن زن به فلاکت افتاده بتواند برآورد. از این گذشته نسبت به برادران و خواهرانش کینه‌ای داشت ناشی از غصب محبت مادرانه‌ای که همه را از آن خود می‌پنداشت. در چنان شرایطی آگوست در سیزده سالگی مادرش را از دست می‌دهد و جای او را زن‌پدری می‌گیرد نیمه‌مذهبی و خالی از مهر مادری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
2 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
متن پشت جلد
6 دقیقه
درآمد
28 دقیقه
ایبسن، زندگی و شخصیت- قسمت اول
22 دقیقه
ایبسن، زندگی و شخصیت- قسمت دوم
23 دقیقه
ایبسن، زندگی و شخصیت- قسمت سوم
29 دقیقه
ایبسن، زندگی و شخصیت- قسمت چهارم
20 دقیقه
کمدی عشق
11 دقیقه
مدعیان
25 دقیقه
براند
30 دقیقه
پیرگینت
19 دقیقه
انجمن جوانان
19 دقیقه
امپراتور و جلیلی
24 دقیقه
ارکان جامعه
27 دقیقه
خانه‌ی عروسک- قسمت اول
27 دقیقه
خانه‌ی عروسک- قسمت دوم
29 دقیقه
اشباح
29 دقیقه
دشمن مردم- قسمت اول
29 دقیقه
دشمن مردم- قسمت دوم
19 دقیقه
اردک وحشی- قسمت اول
18 دقیقه
اردک وحشی- قسمت دوم
26 دقیقه
روسمرس هولم- قسمت اول
23 دقیقه
روسمرس هولم- قسمت دوم
20 دقیقه
روسمرس هولم- قسمت سوم
24 دقیقه
بانوی دریایی
25 دقیقه
هدا گابلر- قسمت اول
28 دقیقه
هدا گابلر- قسمت دوم
30 دقیقه
استاد معمار- قسمت اول
29 دقیقه
استاد معمار- قسمت دوم
31 دقیقه
اییلف کوچولو
24 دقیقه
یون گابریل بورکمان- قسمت اول
17 دقیقه
یون گابریل بورکمان- قسمت دوم
29 دقیقه
وقتی ما مردگان برخیزیم- قسمت اول
22 دقیقه
وقتی ما مردگان برخیزیم- قسمت دوم
24 دقیقه
استریندبرگ، زندگی و شخصیت- قسمت اول
23 دقیقه
استریندبرگ، زندگی و شخصیت- قسمت دوم
22 دقیقه
زن‌ستیزی استریندبرگ
5 دقیقه
آثار
18 دقیقه
پدر- قسمت اول
31 دقیقه
پدر- قسمت دوم
16 دقیقه
مادموازل ژولی- قسمت اول
25 دقیقه
مادموازل ژولی- قسمت دوم
15 دقیقه
نمایشنامه‌های تک‌پرده‌ای- قسمت اول
25 دقیقه
نمایشنامه‌های تک‌پرده‌ای- قسمت دوم
28 دقیقه
جنایت و جنایت
25 دقیقه
عید پارک
24 دقیقه
رقص مرگ- قسمت اول
17 دقیقه
رقص مرگ- قسمت دوم
19 دقیقه
نمایشنامه‌های تاریخی
34 دقیقه
در راه دمشق- بخش اول
20 دقیقه
در راه دمشق- بخش دوم
28 دقیقه
در راه دمشق- بخش سوم
29 دقیقه
نمایش یک رویا- قسمت اول
26 دقیقه
نمایش یک رویا- قسمت دوم
22 دقیقه
سونات اشباح- قسمت اول
25 دقیقه
سونات اشباح- قسمت دوم
27 دقیقه
بزرگراه
33 دقیقه
سیمای دوگانه‌ی نبوغ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ
نویسنده
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۷۰۰۰ ۸۸,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ

برای دریافت کتاب صوتی ایبسن و استریندبرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.