معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی انک

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انک

کتاب صوتی انک نوشته‌ی اولریکه کولب، داستان یک دوست خانوادگی به نام «انک» را روایت می‌کند که جراح است و برای تمام بچه‌های خانواده، یادآور خاطرات خوب کودکی و شیطنت‌هایی است که در سایه‌ی امن حضور او انجام می‌دادند و خیالشان راحت بود که هیچ‌وقت طعم عتاب و سرزنش هیچ بزرگسالی را با بودن او، نخواهند چشید.

درباره‌ی کتاب صوتی انک

از وقتی یادش می‌آید، «اُنک» همان‌جا کنار پدر و مادرش بوده. با آن سر تاس و کت‌وشلواری که همیشه به تن داشت، دیگر به بخش جدانشدنی عکس‌های خانوادگی و خاطرات بچگی بدل شده بود. او عادت داشت کنار ساحل به بچه‌ها راه رفتن روی دست‌ها را یاد بدهد و در کمال تعجب و شگفتیشان، گوش‌هایش را بدون دخالت دست تکان بدهد. انک هر لحظه از آستینش یک شوخی و تردستی تازه بیرون می‌کشد.

در کتاب صوتی انک که ترجمه‌ی داستانی از کتاب «100German Short Stories» نوشته‌ی اولریکه کولب (Ulrike Kolb) است، داستان مرد جوانی در اواخر دهه‌ی بیست زندگی‌اش را می‌شنوید که چون خود تشکیل خانواده نداده و با مادرش زندگی می‌کند، زمان خالی‌اش را با معاشرت با دوستان و خانواده‌شان پر می‌کند. برای بچه‌ها بهترین کار سوار شدن در ماشین اسقاطی انک است که چرم صندلی‌هایش چاک‌چاک شده و وقتی راه می‌افتد، تمام استخوان‌هایت از بابت فشار از جایشان در می‌آیند. انک مدام شوخی می‌کند و نمک می‌ریزد، بچه‌ها را به خانه‌اش می‌برد و اجازه می‌دهد تا دلشان می‌خواهد شکلات بخورند و هربار هم به سوالات تکراریشان درباره‌ی اسکلت آناتومی انسان که در اتاقش جا خوش کرده، پاسخ می‌دهد. آخر انک یک جراح ماهر است.

با اینکه در اواخر بیست‌سالگی است، هنوز تصمیم ندارد که برای خود همسر و خانواده‌ای دست‌وپا کند. از همین بابت میان خانم‌ها محبوب است و دوستانش عادت دارند هر بار او را با یک دختر جوان متفاوت ببینند. گرچه این برای دختر کوچک خانواده، که قصه را از زبان او می‌شنویم، چندان خوشایند نیست و دلش می‌خواهد تمام توجه انک را برای خودش داشته باشد. دختربچه با اینکه هفت سال بیشتر ندارد، اما مدام در خیالش روزی را می‌بیند که با انک عروسی می‌کند و با ماشین اسقاطی‌اش، تمام دشت را با هم می‌پیمایند...

کتاب صوتی انک کاری از نشر صوتی ترانه‌ی پدرام و انتشارات خانه‌ی رود است. این کتاب را با ترجمه‌ی حمید زرگرباشی و گویندگی ویکتوریا براری، محمد کربلایی، معین وصال، سحر حمیدی و نعیمه مهدویان در اختیار دارید.

کتاب صوتی انک برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه از ادبیات آلمان، از شنیدن این قصه لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی انک می‌شنویم

انک جراح بود. مدت‌ها طول کشید تا تصوری از این شغل پیدا کنم. به خصوص که او پرسش‌های مرا همیشه با شوخی پاسخ می‌داد:

- من گوش آدم‌ها رو می‌برم و به جای اون‌ها سوسیس می‌دوزم.

این یکی از شوخی‌های ثابت او بود. یا:

- من آپاندیسشونو در می‌آرم و به جاش یه دونه موش جا می‌ذارم.

کلی از این پاسخ‌ها توی آستین داشت. طوری‌که حتی تا امروز برای من عمل آپاندیس، هرگز بدون وجود یک موش متصور نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

32 دقیقه
انک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انک
نویسنده
مترجمحمید زرگرباشی
راویویکتوریا براری، محمد کربلایی، معین وصال، سحر حمیدی، نعیمه مهدویان
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انک

زری بانو
۱۴۰۳/۶/۱۳
داستان حول شخصیت انک می‌چرخید با روایت بانویی که از کودکی تا بزرگسالی کمابیش در جریان زندگی و مرگ او بود. انک جراحی بود در قالب دوست خانوادگی. بانوی راوی شخصیت انک را دوست داشتنی می‌دید بجز کنشی نا معلوم که او با مادر خانواده داشت که باعث جداییش از خانواده نامبرده شدکه شاید دلیل روانپریشی او بود. و آشناییش با زن عادی معمولی که از نظر خود جراح متفاوت و خاص بود بین راوی و انک فاصله انداخت تا دلیل مرگ آنک در هاله‌ای از ابهام با روانپریشی بسیار اتفاق بیوفتد.
نور پیروز
۱۴۰۳/۶/۱۲
کتابی که بیانگر ارتباطات خانواده‌ای مسیحی با مردی تنهاست که ار اختلالات روانی رنج می‌برد. صمیمیتی که به رویاپردازی دختر خانواده می‌رسد و سبب اشمئزاز مادر خانواده از این مرد می‌شود. اگرچه دختر خانواده تا آخر و در مراحل درمان مرد به او توجه و رسیدگی می‌کند. برای یکبار خواندن توصیه میکنم.
Eti Atshani
۱۴۰۳/۶/۲۱
داستانی کوتاه '‌کتاب قصه زندگی یک پزشک را که از کودکی در زندگیشان حضور داشته روایت میکند داستان ساده بیان شده. زندگی کار عشق ومرگ این پزشک را برایمان میگوید راوی مسلط و صدایی دلنشین داشت ممنون از شما
الهه رحیمی
۱۴۰۳/۵/۳۱
راوی داستان زنی هست که در خاطراتش از کودکی تا بزرگسالی مرد جراح و دوست خانوادگیشون رو به یاد می‌آورد که در بخشهایی از زندگیش حضور پیدا کرده و در تمام این مدت گاهی رفتارهای عجیبی ازش سر میزده.
الهام طاهریان
۱۴۰۳/۵/۳۰
من کلا عاشق داستان‌های کوتاه به این سبک هستم که توی نیم ساعت پرونده یه زندگی بسته میشه
نازیلا
۱۴۰۳/۶/۲۱
داستان مبهمی داشت... پر از رمز و راز که نمیفهمی آخرچی به چیه؟؟؟ خوشم نیومد...
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۶/۲۰
خوب بود ولی زیاد زیاد به دل ننشست
ممنون از کتابراه
Fatemeh74
۱۴۰۳/۶/۱۱
صدای راوی‌ها خوب بود ولی داستان جالبی نداشت
مهناز رسولی
۱۴۰۳/۶/۲۲
باز خوبه داستان ایرانی نیست
Nazanin Momeni
۱۴۰۳/۶/۱۸
اصلا دوست نداشتم جالب نبود حیف وقت
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انک

برای دریافت کتاب صوتی انک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.