معرفی و دانلود کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی: برنامه‌ای قدرتمند برای کمک به افزایش عزت نفس، آرام کردن منتقد درونی و غلبه بر شرم

برای دانلود قانونی کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی: برنامه‌ای قدرتمند برای کمک به افزایش عزت نفس، آرام کردن منتقد درونی و غلبه بر شرم

کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی نوشته‌ی بورلی انگل، به شما کمک می‌کند، تصویر نادرستی را که والدین ناکارآمد، در کودکی از خودتان به شما نشان داده‌اند، اصلاح کنید و خود واقعی‌تان را دوست داشته باشید. اگر نمی‌توانید در آینه به خود نگاه کنید، شرم و عزت نفس پایین آزارتان می‌دهد، کمالگرا هستید، مشکلات پرخوری و کم‌خوری عصبی، انواع اعتیاد، روابط سمی و... امانتان را برده، تکنیک‌های ویژه‌ی این کتاب، مخصوص شماست.

درباره‌ی کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی

والدین، هر چقدر هم که خوب باشند، بی‌نقص نیستند. زندگی سخت است و آن‌ها، حتی اگر نخواهند، ممکن است به کودک خود آسیب‌هایی زده باشند. بزرگسالان کمی را می‌توان یافت، که توانسته‌اند، از دوران پررنج کودکی، بدون هیچ زخم و جراحت روانی بیرون بیایند. بعضی افراد، زخم‌هایی سطحی بر می‌دارند که با کمی تلاش، آن را درمان می‌کنند، و بعضی دیگر، چنان ضربه‌های سنگینی در روح خود دارند، که بخش بزرگی از توانمندی‌هایشان را از دست می‌دهند؛ بدون این که حتی متوجه شوند. مثل فردی که از سنین بسیار کم، بینایی خود را از دست می‌دهد و نمی‌داند که دیدن اصلا چگونه است. خبر خوب این است که، روانشناسان بسیاری هستند که در زمینه‌ی درمان تروماهای کودکی مطالعه کرده‌اند و می‌توانند بخش رنجور و ازدست‌رفته‌ی وجود ما را احیا کنند. بخشی که می‌تواند با عشق به خود در آینه نگاه کند، از ته دل بخندد، با اعتمادبه‌نفس سخن بگوید، از دیگران انتظار رفتار محترمانه داشته باشد و خود را فردی آزاد و شاد بداند. یکی از این دانشمندان، بورلی انگل (Beverly Engel)، نویسنده‌ی کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی (Healing Your Emotional Self) است.

معرفی و دانلود کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی

بورلی انگل، سال‌هاست در زمینه‌ی روانشناسی آسیب فعالیت می‌کند. او به افراد آسیب‌دیده، مورد تجاوز قرار گرفته، کسانی که دائما مورد سوء‌استفاده واقع می‌شوند و... کمک می‌کند که بتوانند مشکلات را به جای بیرون، از درون حل کنند. او در این کتاب، به ما نشان می‌دهد که چگونه، رفتار والدین غایب، غافل، وسواسی یا کنترل‌گر ما، تصویری مخدوش از خودمان، به ما نشان داده است که از آن دوران، ما خود را بر همان اساس تعریف می‌کنیم و اجازه می‌دهیم، درست همان طور که والدینمان از ما سوءاستفاده‌های جسمی، جنسی و روانی می‌کردند، دیگران نیز همین کارها را با ما بکنند.

کتاب‌های زیاد و مشهوری درباره‌ی درمان طرحواره‌های دوران کودکی، آسیب‌های گذشته و... وجود دارند، اما چیزی که کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی را متفاوت می‌کند، تکنیک‌های منحصربه‌فرد خانم انگل، تحت عنوان آینه‌درمانی است. او، بخش بزرگی از این کتاب را مثل جلسات متعدد درمان بیماران طراحی کرده است و تکنیک‌های مختلفی را که برای اصلاح تصویر ذهنی مراجعانش از خود عاطفی به آن‌ها می‌آموزد، به مخاطبان کتاب نیز یاد داده است.

در بخش اول کتاب، می‌توانیم 7 نوع والدین سمی که می‌توانند مثل آینه‌ای خراب، تصویری نادرست را از وجودمان در ذهنمان ثبت کنند بشناسیم. والدین خودشیفته، کمالگرا، بی‌مسئولیت، انتقادگر و... هر کدام، به نحوی کودکان را از خود بیزار می‌کنند و عزت نفس فرد را می‌کشند. نویسنده در ادامه‌ی کتاب، به ما یاد می‌دهد که چگونه این آینه‌ها را بشکنیم و خود را به عنوان یک والد آگاه به درستی ببینیم و پرورش دهیم. ما می‌توانیم برای خود یک مادر مشفق و یک پدر منضبط باشیم که جلوی خودانتقادی و خودتخریبی‌مان را بگیرد و درمان بسیاری از دردها مثل کمالگرایی، خودانتقادی، شرم، پرخوری، اعتیاد ، نفرت از بدن و... شود. خواندن این کتاب خصوصا برای کسانی که احساس منفی نسبت به بدن خود دارند و دائما به روش‌های مختلف مانند جراحی‌های زیبایی در حال تغییر آن هستند یک درمان فوق‌العاده است.

کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی را فاطمه رحیمی بسیار خواندنی و شیوا ترجمه کرده و انتشارات امید سخن به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی

  • والدین آزارگر عاطفی همان والدین سمی هستند که ضربه‌ی سختی به عزت نفس، خودانگاره و تصویر بدن فرزندشان می‌زنند. در این کتاب شایان توجه، بورلی انگل، برنامه‌ی قدرتمند آینه‌درمانی خود را برای کمک به بزگسالانی که شرم را از کودکی به دوش می‌کشند به اشتراک می‌گذارد تا تصویر بهتری از خود داشته باشند، کمتر به خود سخت بگیرند و پذیرای وجود خود شوند. (سوزان فوروارد، نویسنده‌ی کتاب والدین سمی)
  • راهنمای قدرتمند و کاربردی برای روابط، که هر زنی باید بخواند. (باربارا دی آنجلیس، نویسنده‌)
  • پرسشنامه‌ها و تمرین‌های بینش‌برانگیز کتاب، کمک بزرگی به روند بهبودی می‌کند و این کتاب قرار است بر زندگی‌های بسیاری تأثیری مثبت بگذارد. (جویس کتلت، نویسنده)
  • بورلی انگل با مراقبت، راهبردهای گام‌به‌گام واضحی را برای توقف سوءاستفاده عاطفی ارائه می‌دهد... به قربانیان و سوءاستفاده‌کنندگان کمک می‌کند تا الگوهای این نوع آزار و اذیت دردناک و آسیب‌زا را شناسایی کنند. (مارتی تام لوری، نویسنده‌ی کتاب سوءاستفاده‌ی عاطفی)

کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی به همه‌ی کسانی که به دنبال افزایش عزت نفس و غلبه بر شرم و خودانتقادی هستند کمک شایانی می‌کند. همچنین برای اصلاح خودانگاره‌ی شخصی، بهبود روابط، ارتقای خودکنترلی، ترک اعتیاد و... نیز بسیار کارگشاست.

در بخشی از کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی: برنامه‌ای قدرتمند برای کمک به افزایش عزت نفس، آرام کردن منتقد درونی و غلبه بر شرم می‌خوانیم

برخلاف سایر اشکال آزار در دوران کودکی، آسیب ناشی از بی‌توجهی یا ناکافی بودن والدین بیشتر به کارهایی که انجام نداده‌اند مربوط می‌شود تا کاری که با فرزندان خود انجام داده‌اند. یک نوزاد با تماشای چهره‌ خندان والدینش درحالی‌که با محبت به چشمان او خیره می‌شوند، می‌آموزد که او را می‌خواهند و دوست دارند. یک کودک نوپا از اینکه پدرش دوست دارد او را در آغوش بگیرد و مادرش دوست دارد او را نزدیک نگه دارد، می‌آموزد که دوست‌داشتنی است. یک کودک پیش‌دبستانی با دیدن لبخند مادرش درحالی‌که کودک شروع به کشف جهان می‌کند، می‌فهمد که او دوستش دارد. یک کودک دبستانی وقتی‌که والدینش او را به خاطر انجام کاری که نباید انجام دهد سرزنش می‌کنند اما دقایقی بعد او را می‌بخشند و درگیر فعالیت مناسب‌تری می‌کنند، می‌آموزد که دوستش دارند. وقتی والدین یک کودک بزرگ‌تر، حتی اگر نمره ضعیفی را در کارنامه‌اش دریافت کرده، نتایجش را برای پدربزرگ و مادربزرگش بزرگنمایی می‌کنند، به او یادآوری می‌شود که دوستش دارند.

بچه‌ها ‌با نگاهی که والدینشان به آن‌ها می‌کنند و اینکه چقدر والدینشان می‌خواهند آن‌ها را در آغوش بگیرند یا اینکه چگونه آن‌ها را تنبیه می‌کنند، می‌آموزند که دوستشان دارند. وقتی کودک با نگاهی محبت‌آمیز دیده نمی‌شود، به این باور می‌رسد که دوستش ندارند. وقتی به نظر می‌رسد که والدینش نمی‌خواهند او را در آغوش بگیرند، به این باور می‌رسد که نباید دوست‌داشتنی باشد. و هنگامی‌که محبت پدر و مادرش از بین برود، هرگاه کاری را انجام دهد که آن‌ها آن را قبول ندارند، به این باور می‌رسد که دوست‌داشتنی بودن او منوط به رفتار و کردارش است. وقتی برای اولین بار سوزان را دیدم تحت تأثیر حرکات رباتیک و چهره بی‌روح او قرار گرفتم. همان‌طور که او درباره اینکه چرا به دنبال درمان بوده صحبت کرد، من متوجه شدم که صدای او فاقد هرگونه احساسی می‌باشد. حتی قبل از اینکه درباره دوران کودکی‌اش اطلاعات بیشتری کسب کنم، می‌توانستم بگویم که او به‌شدت آسیب دیده و در پاسخ به این ضربه، ازنظر عاطفی خاموش شده است.

فهرست مطالب کتاب

تقدیم‌نامه
سپاس‌گزاری
مقدمه
بخش اول: چگونه والدینتان عزت‌نفس، تصویر از خود و تصویر و ادراک شما از بدنتان را شکل دادند
1: والدینمان به‌عنوان آینه
2: هفت نوع آینه منفی والدین
3: بدن شما به‌عنوان یک آینه
4: آینه‌درمانی چگونه کار می‌کند
بخش دوم: شکستن آینه تحریف‌شده والدینتان
5: رد کردن بازتاب منفی والدین
6 جدایی عاطفی از والدین
7: ساکت‌کردن منتقد درونی و مقابله با آن
بخش سوم: ایجاد یک آینه جدید
8: نگاه عمیق‌تر به آینه، کشف خود واقعی
9: آنچه را که در کودکی از دست دادید برای خود فراهم کنید
10: یادگیری دوست‌داشتن بدن خود
بخش چهارم: کمک تخصصی
11: اگر نادیده گرفته، طرد شده یا رها شده‌اید
12: اگر بیش از حد از شما محافظت می‌شد یا از نظر احساسی کنترل می‌شدید
13: اگر بیش از حد تحت کنترل یا مورد ظلم بودید
14: اگر والدینی بیش از حد انتقادی، شرمنده‌کننده یا کمال‌گرا داشتید
15: اگر والدینی خودخواه و خودشیفته داشتید
16: ادامه درمان
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی: برنامه‌ای قدرتمند برای کمک به افزایش عزت نفس، آرام کردن منتقد درونی و غلبه بر شرم
نویسنده
مترجمفاطمه رحیمی
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات345
زبانفارسی
شابک978-622-5239-20-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی

برای دریافت کتاب شفای آسیب‌های دوران کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.