معرفی و دانلود کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

عکس جلد کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان به قلم پویا صالحی دومین اثر نویسنده‌ی جوان ایرانی‌ست که درونمایه‌ای فلسفی و روانشناسانه دارد. داستان از زبان پسر جوانی روایت می‌شود که از تنهایی و بیگانگی خود با اطرافیانش گله‌مند است. او می‌نویسد اما شرم دارد که مثل داستایفسکی یا کافکا خود را نویسنده بنامد. در عوض در کنج خانه عزلت گزیده و با قلم خود تکامل تکراری زیستن را دور می‌زند!

درباره‌ی کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

آیا تابه‌حال به مفهوم زندگی فکر کرده‌اید؟ اینکه فایده‌ی نفس کشیدن، راه رفتن، اینهمه دویدن و کار کردن، خوردن و خوابیدن چیست؟ احساسات ما در جایگاه انسان چه معنا و مفهومی دارند؟ اصلاً اگر پشت همه‌ی اینها هیچ‌چیز نباشد و تمامش یک بازی پوچ و بی‌معنی باشد، آنوقت چه؟ نویسندگان بسیاری در تاریخ ادبیات بوده‌اند که به‌اصطلاح در مکتب پوچ‌گرایی یا نیهیلیسم قلم‌فرسایی می‌کرده‌اند؛ کسانی مثل آلبر کامو که اوج هیچ‌انگاری او در اثر معروفش «بیگانه» مشهود است. نویسنده‌ی جوان کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان نیز عقیده‌ی عجیبی درباره‌ی زندگی دارد. از نظر او مفهوم زندگی ارتباطی با فلسفه و منطق ندارد، نه دارای نظمی مشخص است و نه ارزشی مشترک. مرد جوان فکر می‌کند که زندگی بیشتر از هر چیز به داستانی شبیه است که البته منطق و نظم داستان را هم ندارد.

معرفی و دانلود کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

پویا صالحی نویسنده‌ی جوان و موفق ایرانی در دومین اثر خود، داستانی فلسفی را از زبان پسری جوان روایت کرده که به‌نوعی دچار بحران هویت شده و با شکوه‌های درونی از تنهایی سخن می‌گوید. او فکر می‌کند که داستان زندگی به‌ذات دارای آغاز و پایان است اما در خود این آغاز و پایان هیچ مفهومی از جنس معنا وجود ندارد. هرچه هست تنها بخشی از یک تکامل تکراری زیستی است و دیگر هیچ. نویسنده‌ی جوان روزها و ساعت‌ها را صرف نوشتن می‌کند، به‌گفته‌ی خودش با خودکارهایی که از مادرش گرفته و در دفتری چدنی که تبلیغاتی‌ست و رایگان به‌دستش آورده می‌نویسد. اما بااین‌حال خود را نویسنده نمی‌داند. به‌عقیده‌ی او در دنیایی که داستایفسکی و کافکا نویسنده هستند، نمی‌توان او را نویسنده خواند! تنها چیزی که او از آن اطمینان دارد این است که در کنج خانه منزوی‌ست و می‌تواند با قلم خود تکامل تکراری زیستن را دور بزند. او عقیده دارد که با قلمش قادر است حتی مرگ را نیز دور بزند. چراکه از دید معنا وقتی از مرگ صحبت می‌شود، هدف بیش از آنکه یادآوری مرگ زیستی باشد، یادآوردی نابودی یک اندیشه، گفتمان یا معنا است.

در ادامه‌ی داستان کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان می‌خوانید که پسر جوان جهان خود را در کنج اتاقش خلاصه می‌داند که با جهان بیرونی چندان بی‌ارتباط نیست. او سایه‌ی اشیای حقیقی را کوتاه و سایه‌ی اشیای انتزاعی را بلند توصیف می‌کند. خواب برایش بسیار شیرین‌تر، تلخ‌تر و ترسناک‌تر از بیداری‌ست. به‌طور کل نویسنده‌ دنیای غریبی دارد و به‌نظر می‌رسد که تا حدودی در تنهایی خودخواسته غوطه‌ور است. تنهایی‌ای که از آن گله‌مند است اما هم‌زمان نمی‌خواهد از آن جدا شود و فاصله بگیرد! او خود را خالق جهان خود می‌داند که می‌تواند در آن فاصله‌ی بین مرگ و زندگی را فراموش و از بالا به زندگی‌اش نگاه کند. با مفاهیمی چون خانواده، عشق و حتی آرمان‌های مهم زندگی احساس بیگانگی می‌کند و با شک به همه‌ی آن‌ها می‌نگرد.

پویا صالحی کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان را در هفت فصل و بیست قطعه به رشته‌ی تحریر درآورده که در ادامه به عناوین فصول آن اشاره خواهد شد. «مادر»، «رویا»، «خواستگاری»، «مرگ»، «کابوس»، «پدر» و «آشتی» از آن جمله هستند. او با سبکی سورئال در فصل‌های مختلف این کتاب به ارتباط ناخودآگاه نویسنده با عوامل بیرونی مثل مادر، خواهر، پدر، عشق و... پرداخته. در جای‌جای متن کتاب نیز اشعاری از این نویسنده‌ی جوان دیده می‌شود که به آن عمقی احساسی و فلسفی بخشیده و به یک رمانی شاعرانه تبدیلش کرده است.

داستان با توصیف نویسنده از میز تحریر خود و لوازم نوشتنش آغاز می‌شود. دفتری چدنی که به رایگان به او بخشیده‌اند و خودکارهایی که مادرش به او هدیه داده تنها لوازم نوشتنش هستند. به‌علاوه‌ی چند کتاب که خواهرش به‌عنوان هدیه‌ی تولد به او داده اما پسر جوان حس می‌کند که او واقعاً دلش نمی‌خواسته هدیه‌ای برای تولدش بگیرد و تنها برای جبران هدیه‌های اوست که آن کتاب‌ها را برایش خریده! همین نگاه عجیب اوست که خواننده را به این فکر وا می‌دارد که شخصیت اصلی داستان حتی به کوچک‌ترین توجه‌ها و محبت‌ها نیز شک دارد و آن‌ها را واقعی نمی‌داند.

انتشارات نارون دانش کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به موضوعات فلسفی در قالب شعر و داستان علاقه‌مند هستید، این رمان انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان می‌خوانیم

ترس ضد فلسفی‌ترین بخش زندگی آدمی‌ست. علی‌رغم اینکه همیشه از یک پرسش شروع می‌شود، پرسشی که به ترس مربوط است با سایر پرسش‌ها فرق بسیار دارد. برای این پرسش هیچ‌وقت جوابی نداری. در دم، برای زیستن، به پاسخش نیاز داری و پاسخ این پرسش تنها و تنها باید راه خروج را به تو نشان دهد نه ماندن، زیستن و جنگیدن. پرسش‌ در زندگی بشر چیز بدی نیست. پرسش ریشه‌های تفکر را در ذهن آدمی زنده می‌کند و تفکر تنها عاملی است که دریچه‌ی اختیار را به روی انسان می‌گشاید. ولی پرسشی که ترس از آن برمی‌خیزد غیر از این‌هاست. برعکس، با آن پرسش دریچه‌ی اختیار به روی آدمی بسته می‌شود، پرسشی که آدمی را وامی‌دارد در انتظار جبری هولناک مانند کودکی هراسان به سر برد. به‌راستی که ترس بدتر از مرگ است. اگر مرگ قرار است پایان همه‌چیز باشد و در یک لحظه‌ی لایتناهیِ سکوت خلاصه شود، ترس طغیانی است که از نفرت زبانه می‌کشد و اکنون را برنمی‌تابد. افسوس که در این جهان پر از جبر تنها چیزی که آدمی در اختیار دارد همین اکنون است که این‌چنین ترس‌هایی گنگ و برخاسته از جبری گنگ‌تر به آن دستبرد می‌زند و آن را از درون تهی و بی‌مایه می‌کند.

به مادرم می‌گم: «مادر مادر مادر مادر، دارم کابوس می‌بینم.» بی‌توجه بهم نگاه می‌کنه. داره می‌خنده. هیچ‌وقت ندیده بودم بهم بخنده. همین کفریم می‌کنه. مثل همیشه اومد بالای سرم ولی این‌بار بهم می‌خندید. انگار قیافه‌ام شده بود عین احمقا. بهم گفت: «نترس. چرا باید بترسی؟ چی تو این دنیا برای ترسیدن هست؟ من پهلوتم پسرم. الآن اول جوونیته. مطمئنم این کابوسا رو می‌گذرونی.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
فصل اول: مادر
قطعه‌ی 1: فاصله
قطعه‌ی 2: ترس
قطعه‌ی 3: دروغ
قطعه‌ی 4: خواهر
قطعه‌ی 5: فکاهی
قطعه‌ی 6: رویا
فصل دوم: رویا
قطعه‌ی 7: دزد
قطعه‌ی 8: ماشین
قطعه‌ی 9: و خدا ناظر بود
قطعه‌ی 10: من
قطعه‌ی 11: عشق
قطعه‌ی 12: گام‌های معرفت
فصل سوم: خواستگاری
قطعه‌ی 13: خدا و شیطان
فصل چهارم: مرگ
قطعه‌ی 14: تولدی دیگر
قطعه‌ی 15: گیسو
قطعه‌ی 16: رستاخیز
فصل پنجم: کابوس
قطعه‌ی 17: ازدواج
فصل ششم: پدر
قطعه‌ی 18: سفر
قطعه‌ی 19: کودک
فصل هفتم: آشتی
قطعه‌ی 20: دوستت دارم
پس‌درآمد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-622-276-665-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

پرواز
۱۴۰۳/۳/۲
بسیار زیبا بود. ترکیب اشعار فلسفی و فضای رویا گونه اثر خیلی برایم جذاب بود. نوع روایت مرا با خود میکشاند و از طنزها نیز بسیار لذت میبردم و درعین اندوهی که در درونم داشتم لبخند میزدم.
صدیقه خانجانی
۱۴۰۳/۳/۸
کتاب رو دوست داشتم. بعضی شعرها واقعا زیبا بود و دوس داشتنی. تبریک به نویسنده جوان برای این کتاب متفاوت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان

برای دریافت کتاب سنگ قبری با تاریخ‌های یکسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.