معرفی و دانلود کتاب ریزپردازنده AVR

عکس جلد کتاب ریزپردازنده AVR
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریزپردازنده AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریزپردازنده AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریزپردازنده AVR

کتاب ریز پردازنده AVR، منبعی جامع و سودمند برای آشنایی با میکروکنترلرهای AVR و عملکرد آن‌ها به‌حساب می‌آید. ابراهیم زارعی علی آبادی، نویسنده‌ی کتاب، در کنار معرفی ریزکنترلرگرهای اِی.‌وی.آر، روش‌های برنامه‌نویسیِ این تجهیزات و شیوه‌های اجرای پروژه‌های مختلف را در این اثر به خواننده آموزش داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، اطلاعات لازم برای انجام پروژ‌های مختلف با کمک ریزپردازنده‌ AVR را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب ریزپردازنده AVR

کتاب ریز پردازنده AVR، اثری آموزشی برای فراگیری روش‌های اجرای پروژه‌های مختلف با میکروکنترلرهای AVR است. ابراهیم زارعی علی آبادی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعات لازم درباره‌ی این ریز پردازنده‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را در این اثر گنجانده است. مطالب کتاب حاضر با معرفی ریز پردازنده‌های AVR، آغاز می‌شود. نویسنده در این بخش توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی میکروکنترلرها مطرح کرده است. بر اساس این توضیحات، اینتل، نخستین شرکتی بود که اولین ریزپردازنده را روانه‌ی بازار کرد. پس از مدتی، اینتل مجوز ساخت این میکروکنترلرها را در اختیار شرکت‌های دیگری قرار داد. اکنون، اتمل، بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی ریزپردازنده AVR به‌حساب می‌آید. اطلاعات این کتاب نیز با در نظر گرفتنِ استفاده از میکروکنترلرهای این شرکت، تدوین شده است.

پس از آشنایی با تاریخچه‌ی ریزپردازنده‌ AVR،‌ اطلاعاتی درباره‌ی نرم‌افزار کُدویژِن در این اثر قرار دارد. بر طبق این اطلاعات، کدویژِن، محیط توسعه‌ی یکپارچه‌ی است که مولد برنامه‌نویسی خودکار برای تراشه‌های مختلفِ خانواده‌ی AVR،‌ در آن پیاده‌سازی شده. در ادامه، اصول طراحی، برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی با زبان سی را در این کتاب مطالعه‌ می‌کنید. میکروکنترلرهای AVR، با زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، کار می‌کنند. در بین این زبان‌های برنامه‌نویسی، سی، زبانی است که رواج بیشتری برای برنامه‌ریزیِ ریز پردازنده‌های AVR دارد.

آموزش نرم‌افزار Proteus، بخش دیگری از کتاب ریز پردازنده AVR را تشکیل می‌دهد. برنامه‌ی پروتئوس، ابزاری نرم‌افزاری برای ایجاد شماتیک مدار، شبیه‌سازیِ آن و طراحی بردهای مدار چاپی است. فراگیری این آموزش‌ها، خواننده را برای اجرای پروژه‌های کاربردی با استفاده از ریزکنترلرهای AVR، آماده می‌کند. شیوه‌ی برنامه‌ریزیِ میکروکنترلرها برای کار با نمایشگرهای اِل‌.‌سی.‌دی و اِل‌.‌ای‌. دی. اسکن صفحه‌کلید و کار کردن با دات ماتریس، وقفه‌ها، تایمر - کانتر، ارتباط سریال یو‌.‌اِس‌.‌ای.آر.‌تی، مبدل آنالوگ به دیجیتال، ارتباط سریال اِس‌.‌پی‌.‌آی و نحوه‌ی استفاده از اِم‌.‌اِم‌.‌سی، مفاهیم دیگری است که نویسنده‌ی کتاب ریزپردازنده AVR در ادامه‌ی این اثر به توضیح آن‌ها پرداخته.

مطالب کتاب حاضر فقط جنبه نظری ندارد و پروژه‌هایی کاربردی در این اثر آموزش داده شده است. برای نمونه می‌توان به ساخت ساعت دقیق آر.‌تی‌.سی با کمک آی‌.‌سی دی.اِس 1307 و مقایسه کننده‌ی آنالوگ اِی‌.سی اشاره کرد. آموزش‌های این کتاب با ذکر منابعِ لازم برای مطالعه‌ی بیشترِ خواننده، خاتمه پیدا می‌کند. تمامی این آموزش‌ها در کنار متن با تصویر، جدول، فلوچارت و نمودارهایی توضیح داده شده‌اند تا خواننده به‌راحتی در جریان مفاهیم پیچیده‌ی کتاب قرار بگیرد.

کتاب ریزپردازنده AVR را انتشارات حافظ پژوه، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب ریزپردازنده AVR برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که به‌دنبال منبعی کامل برای آشنایی با میکروکنترلر AVR و روش‌های کار با این ریزپردازنده‌ها می‌گردند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی AVR
نرم‌افزار codevision
اصول طراحی و برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی به زبان c
آموزش نرم‌افزار proteus
LCD-7seg-LED نمایشگرها
اسکن صفحه کلید و کارکردن با دات ماتریس
interrupts وقفه‌ها
تایمر- کانتر
ارتباط سریال USART
مبدل آنالوگ به دیجیتال ()ADC
ارتباط سریال SPI
نحوه استفاده از MMC
ارتباط دو سیمه i2c
ساخت ساعت دقیق RTC به کمک آی سیDS1307
Touch Screen صفحات لمسی
مقایسه کننده آنالوگ AC
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریزپردازنده AVR
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حافظ پژوه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-8606-20-8
موضوع کتابکتاب‌های برنامه نویسی سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریزپردازنده AVR

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ریزپردازنده AVR

برای دریافت کتاب ریزپردازنده AVR و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.