معرفی و دانلود کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال)

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال)

کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب، اثری جامع برای آشنایی خواننده با عارضه‌های قلبی عروقیِ کوکان و بزرگسالان است. مجتبی جوکار، حسن حقانی نژاد، محمد گلشن تفتی، حمیدرضا وارسته روان و عارفه اکابری روش‌های تشخیص و درمان بالینی بیماری‌های قلبی و عروقی را در این اثر آموزش داده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش گرفتن نوار قلب و تشخیص بیماری‌های قلبی را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب

کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب، منبعی کارآمد برای کسب اطلاعات درباره‌ی شیوه‌ی گرفتن نوار قلب، خواندن اطلاعاتِ این آزمایش، تشخیص عارضه‌های قلبی عروقی و درمان آن‌ها به‌حساب می‌آید. مجتبی جوکار، حسن حقانی نژاد، محمد گلشن تفتی، حمیدرضا وارسته روان و عارفه اکابری اطلاعاتی برای تشخیص دقیقِ بیماری‌های قلبی و تجویز بهترین روش درمانِ این بیماری‌ها در این اثر مطرح کرده‌اند.

مطالب کتاب حاضر با توضیحِ نوار قلب آغاز می‌شود. نوار قلب که در جوامع پزشکی به آن، ای.‌سی.‌جی، گفته می‌شود، آزمایشی برای ثبت فعالیت الکتریکیِ قلب است. پزشکان با بررسی نتیجه‌ی آزمایش نوار قلب، از وضعیت ریتم و قدرت ضربان قلب آگاه می‌شوند و همچنین وجود هرگونه اختلال در هدایت الکتریکی قلب را تشخیص می‌دهند.

با مطالعه‌ی فصل نخست کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق، با انواع‌ لیدهای ای‌.‌سی.‌جی، آشنا می‌شوید و مکان‌ قرارگیری لید‌های نوار قلب را تشخیص می‌دهید. کاغذ نوار قلب، ‌بررسی امواج و سگمان‌های نوار قلب، روش‌های تشخیص اختلال دهلیزها، بزرگی دهلیز راست و بزرگی دهلیز چپ دیگر مفاهیمِ آموزشی بخش نخست کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد. نویسنده‌های کتاب در فصل دوم به توضیحاتی درباره‌ی نوار قلب در اختلال‌های الکتریکی پرداخته‌اند. با مطالعه‌ی این توضیحات با مفاهیمی مانند تغییرات نواری در هایپرکلسمی، تغییرات نواری در هیپوکلسمی، تغییرات نواری در هایپرکالمی خفیف و تغییرات نواری در هیپومنیزیمی آشنا می‌شوید.

مشخص کردن محل و شریانِ درگیر در انفارکتوس میوکارد، مطلب مهمِ دیگری است که نویسنده‌های کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق به توضیحِ آن پرداخته‌اند. با مطالعه‌ی این بخش با مفهوم خون‌رسانی قلب آشنا می‌شوید. وظیفه‌ی خون‌رسانی در دستگاه قلبی عروقیِ بدن، بر عهده‌ی عروق کرونر است. این عروق، خونِ دارای اکسیژن و مواد مغذی را به عضله‌ی قلب می‌رسانند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های تعیین رگ غالبِ قلب را فرا می‌‌‌گیرد و با مهارت تعیین مکان انسداد شریان اِل‌.‌اِی.‌دی از روی نوار قلب، آشنا می‌شوید.

مطالب کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق با توضیح اختلالات گروه سینوسی دهلیزی، ضربان زودرس بطنی و دهلیزی، برادی آریتمی‌ها، تاکی آریتمی‌ها، فیبریلاسیون دهلیزی، آریتمی‌های بطنی و روش‌های احیای قلبی ریوی ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌های کتاب با آموزش‌هایی درباره‌ی کاردیوورژن الکتریکی مستقیم، نحوه‌ی برخورد با درد سینه، سندرم حاد کرونری، آنژین صدری ناپایدار، پریکاردیت، ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه و مدیریت بیماران قبل از عمل‌های جراح این اثر را به پایان رسانده‌‌اند. تمامی مطالب کتاب حاضر در کنار متن با جدول‌ها و نمودارهای گویا، توضیح داده‌ شده‌اند تا مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی، راحت‌تر در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب را انتشارات دانشگاه یزد، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر برای تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکی، سودمند است. اطلاعات این کتاب برای علاقه‌مندان به کسب اطلاعات حرفه‌ای درباره‌ی روش گرفتن نوار قلب و بررسیِ آن، تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی و درمان این بیماری‌ها نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال) می‌خوانیم

علائم بیماران مبتلا به دایسکشن آئورت بسیار متنوع است و ممکن است بیماری‌های شایع‌تر را تقلید کند که خود اهمیت بالا بودن شک بالینی به این عارضه را نشان می‌دهد. وقوع درد قفسه سینه شدید یا پشت شایع‌ترین مشخصه است. وجه مشخصه‌ی درد این عارضه از ایسکمی کرونری، معمولاً بروز درد شدید در 90 درصد بیماران با شروع ناگهانی و حداکثر شدت در آغاز درد است. کیفیت درد به صورت تیز یا شدید یا خنجری توصیف شده و صفت‌هایی چون احساس خنجرخوردگی در قفسه سینه یا ضربه به پشت با چوب به کار می‌رود. در برخی بیماران، درد به صورت سوزش سینه، احساس فشار یا درد پلورتیک توصیف می‌شود. درد ممکن است کاهش یافته یا حتی قطع گردد که تشخیص را با چالش مواجهه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نوار قلب
فصل 2: تغییرات نوار قلب در اختلالات الکتریکی
فصل 3: مشخص کردن محل و شریان درگیر در انفارکتوس میوکارد
فصل 4: اختلالات گره سینوسی دهلیزی
فصل 5: ضربان زودرس بطنی و دهلیزی
فصل 6: برادی آریتمی‌ها
فصل 7: تاکی آریتمی‌ها
فصل 8: فیبریلاسیون دهلیزی
فصل 9: آریتمی‌های بطنی
فصل 10: احیای قلبی ریوی
فصل 11: کاردیوورژن الکتریکی مستقیم (DC Shocks)
فصل 12: نحوه برخورد با درد سینه
فصل 13: سندروم حاد کرونری (ACS)
فصل 14: آنژین صدری ناپایدار و انفارکتوس میوکارد بدون صعود قطعه
فصل 15: پریکاردیت
فصل 16: نارسایی قلبی
فصل 17: کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک
فصل 18: ترمبوز ورید عمقی و آمبولی ریه
فصل 19: دایسکشن آئورت
فصل 20: هیپرتنشن
فصل 21: مسمومیت با وارفارین (Warfarin Toxicity)
فصل 22: وارفارین
فصل 23: دیس لیپیدمی
فصل 24: مدیریت بیماران قبل از اعمال جراحی غیر قلبی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال)
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات514
زبانفارسی
شابک978-622-5846-95-1
موضوع کتابکتاب‌های بیماری‌های قلبی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال)

برای دریافت کتاب رویکرد بالینی بر بیماری‌های شایع قلب و عروق و نوار قلب (بزرگسالان و اطفال) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.