معرفی و دانلود کتاب روانشناسی اهمال کاری: عادات خود را بشناسید، انگیزه پیدا کنید و کارها را سامان دهید

عکس جلد کتاب روانشناسی اهمال کاری: عادات خود را بشناسید، انگیزه پیدا کنید و کارها را سامان دهید
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی اهمال کاری: عادات خود را بشناسید، انگیزه پیدا کنید و کارها را سامان دهید

کتاب روانشناسی اهمال کاری به قلم هیدن فینچ، راهنما و جعبه ابزار کاملی است که شما را با تمام مهارت‌ها، اصول، راهکارها و عوامل موثر در غلبه بر معضل اهمال کاری مجهز کرده و به شما کمک می‌کند یک بار برای همیشه مشکل اهمال‌کاری خود را پشت سر بگذارید. هیدن فینچ در این اثر ابتدا به تحلیل پدیده‌ی اهمال‌کاری پرداخته و دلایل به وجود آمدن این مشکل را برمی‌شمارد. او در ادامه راهکارهای مقابله با تمام این مشکلات را در اختیار شما خواهد گذاشت.

درباره‌ی کتاب روانشناسی اهمال کاری

اگر تا به حال آرزو کرده‌اید که کاش قدرت، تمرکز و انگیزه‌ی کافی برای به انجام رساندن کارها در زمان مقرر خود را داشتید، اگر دیگران شما را با عادت‌هایی مانند بدقولی، وقت‌نشناسی یا حتی تنبلی و بی‌انگیزگی می‌شناسند، و در نهایت اگر آرزو دارید بتوانید بهره‌وری خود را به نهایت برسانید، تنها کافی است یک بار برای همیشه کتاب روانشناسی اهمال کاری (The Psychology of Procrastination: Understand Your Habits, Find Motivation, and Get Things Done) را شروع کرده و آن را به‌پایان برسانید. دکتر هیدن فینچ (Hayden Finch) به شما قول می‌دهد پس از به پایان رساندن مطالعه‌ی این کتاب دیگر هرگز برای به پایان رساندن کاری در وقت و موعد مناسب دچار مشکل نخواهید شد.

دکتر هیدن فینچ، روانشناس و پژوهشگری است که سال‌ها سابقه و تجربه‌ی درمان روانکاوی با انواع و اقسام مراجعان و بیماران از قشرهای مختلف را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. او موسس کلینیک روان‌درمانی‌ای است که در آن به درمان افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی می‌پردازد. دکتر فینچ در سال‌های گذشته با هدف اعمال نتایج پژوهش‌های علمی در زندگی شخصی و فراهم کردن راه‌حل‌های کاربردی برای تحقق سلامت روان دست به انتشار و ارائه‌ی آثاری زده است که با تمرکز بر رویکرد رفتارشناختی به افراد کمک می‌کنند بر مشکلات و موانع روانی و عاطفی روزمره‌ی خود غلبه کنند. کتاب روانشناسی اهمال‌کاری یکی از این آثار است که با تمرکز بر مسئله‌ی اهمال‌کاری تلاش می‌کند دیدگاه علمی و دقیقی از این پدیده به شما داده و راهکارهای کاربردی مقابله با آن را در اختیارتان قرار بدهد.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی اهمال کاری

دکتر هیدن فینچ در کتاب روانشناسی اهمال کاری ادعا می‌کند عوامل و دلایل بسیاری در ایجاد و تقویت عادت اهمال‌کاری موثر هستند. در طی سالیان، پژوهش‌ها، آزمایش‌ها و آثار علمی بسیاری در زمینه‌ی اهمال‌کاری منتشر شده و واقعیت این است که هنوز دانشمندان و متخصصان در شناخت کامل و درک ریشه‌های معضل اهمال‌کاری موفق نبوده‌اند. بسیاری از عوام و حتی متخصصان، معضل اهمال‌کاری را با نشانه‌ها و بیماری‌های اشتباهی مانند بی‌انگیزگی، تنبلی، عدم تمرکز، اضطراب و افسردگی خلط کرده‌ و تلاش کرده‌اند با درمان این مشکلات به مقابله با این مسئله بپردازند. اما به عقیده‌ی دکتر فینچ اهمال‌کاری معضلی متمایز با تمام این مسائل بوده و ریشه‌ها و عوامل متفاوتی داشته و راهکارهای مناسب خود را می‌طلبد.

دکتر فینچ در این اثر ابتدا به بازتعریف پدیده‌ی اهمال‌کاری پرداخته و سپس به شما کمک می‌کند عوامل و بیماری‌های روانی را که اغلب منجر به تقویت اهمال‌کاری می‌شود شناسایی کرده و در ادامه تاثیر آن‌ها در فعالیت‌های روزمره‌ی خود را تشخیص بدهید. او در ادامه راهکارهای کاربردی و عملی مفیدی در اختیار شما می‌گذارد که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود گام‌به‌گام به تحقق نهایت بهره‌وری خود نزدیک‌تر شوید. او همچنین در این مسیر با کمک ارائه‌ی تجربیات شخصی بیماران و مراجعان خود در طی این سال‌ها تلاش می‌کند درک عمیق‌تر و دیدگاهی عاری از جانب‌داری از معضل اهمال‌کاری به شما بدهد.

کتاب روانشناسی اهمال کاری با ترجمه‌ی بیتا قوچانی و چاپ نشر گویا در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی اهمال کاری

  • از شما ممنونم دکتر فینچ! برای اثری جذاب و مفید سرشار از داستان‌ها، نکات، آزمون‌ها و اطلاعات به‌دردبخور برای تمام افرادی که می‌خواهند برای همیشه از شر اهمال‌کاری خلاص شوند. خواندن این یکی را به تعویق نیندازید! (زوئی شاو، نویسنده‌ی کتاب یک سال مراقبت از خود)
  • تصور کنید با روانشناس خبره‌ای صحبت می‌کنید که می‌تواند به شما کمک کند اهمال‌کاری را کنار بگذارید. کتاب روانشناسی اهمال کاری دکتر فینچ سرشار از نکات مفید و علمی است که به شما کمک می‌کند عادت به‌تعویق‌انداختن کارها را یک‌بار برای همیشه پشت سر بگذارید. (David Susman)
  • این کتاب برای تمام افرادی که قصد دارند برنامه‌ریزی، انگیزه و بهره‌وری خود را بالا ببرند مفید خواهد بود. مهارت دکتر فینچ در تغییر عادات و رفتار از لابه‌لای تجربیات واقعی معرفی شده و استراتژی‌های کاربردی‌اش خود را نمایان می‌سازد. او علم رفتارشناسی را ساده، قابل فهم و قابل اجرا معرفی می‌کند. یک منبع مفید برای دانش‌آموزان، اساتید، والدین و درمان‌گران. (Kathryn Esquer)

کتاب روانشناسی اهمال کاری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم با معضل اهمال کاری دست و پنجه نرم می‌کنید یا علاقه دارید انگیزه و بهره‌وری خود را به نهایت برسانید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب روانشناسی اهمال کاری: عادات خود را بشناسید، انگیزه پیدا کنید و کارها را سامان دهید می‌خوانیم

تقسیم‌بندی افراد به گروه‌های اهمال‌کاران منفعل و فعال می‌تواند این واقعیت را پنهان کند که، در واقعیت، هرکسی دست‌کم کمی اهمال‌کار است. اغلب ما اولین روز ژانویه مالیات‌های خود را ثبت نمی‌کنیم، درحالی‌که هنوز در سالن زیبایی هستیم، وقت بعدی نظافت سگمان را برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، یا اولین باری که لکه‌ای بر دیوار ببینیم، آن را تمیز نمی‌کنیم. از آنجا که هر روز میزان محدودی زمان و انرژی داریم، پس هرکس مجبور است برخی از وظایف خود را به تعویق اندازد.

اما، دکتر جوزف فراری، پژوهشگر در زمینه اهمال‌کاری می‌گوید، «همه اهمال می‌کنند، اما این‌طور نیست که همه اهمال‌کار باشند.» تفاوت میان اهمال کردن و اهمال‌کار بودن در این است که اهمال‌کاری چگونه به عادت تبدیل شده است و چگونه در زندگی شما به عامل آسیب‌زننده تبدیل می‌شود. درنهایت، اهمال‌کاری بر روی پیوستاری از «نمونه‌های موردی، تصادفی» تا «موارد مستمر و مؤثر درباره‌ی همه‌چیز در زندگی شما وجود دارد.» همه‌ی ما در نقطه‌ای روی آن پیوستار قرار داریم.

مطلب گول‌زننده درباره‌ی شناخت اهمال‌کاری این است که وقتی داریم اهمال می‌کنیم، هنوز در حال انجام کارهای دیگر هستیم. این‌طور نیست که تصمیم بگیریم کاری را به تعویق اندازیم و سپس فقط بنشینیم و کاری نکنیم. ما در جایگزین کردن یک کار با کار دیگری که آن ‌هم مهم است، اما شاید کاملاً ضروری نباشد، استادیم. با انجام این کار، خود را متقاعد می‌کنیم که شاید واقعاً اهمال‌ نمی‌کنیم ‒ فقط سرمان شلوغ است!

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده
مقدمه و شیوه‌ استفاده از این کتاب
بخش اول: روان‌شناسی اهمال‌کاری
فصل اول: درک مفهوم اهمال‌کاری
فصل دوم: چرخه اهمال‌کاری
فصل سوم: زمانی که مسائل دیگر درهم‌می‌آمیزند
بخش دوم: بهره‌مندشدن از روان‌شناسی برای غلبه بر اهمال‌کاری
فصل چهارم: غلبه بر اهمال‌کاری
فصل پنجم: اولویت‌بندی کنید
فصل ششم: انگیزه پیدا کنید
فصل هفتم: شروع کنید
فصل هشتم: تمرکز کنید
فصل نهم: بر اجتناب غلبه کنید
فصل دهم: پیگیر باشید
فصل یازدهم: کاری را که آغاز کرده‌اید، تمام کنید
نتیجه‌گیری: به کار خود ادامه دهید
منابع
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی اهمال کاری: عادات خود را بشناسید، انگیزه پیدا کنید و کارها را سامان دهید
نویسنده
مترجمبیتا قوچانی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-7173-94-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی اهمال کاری

محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۶/۱۴
سالهاست که در خصوص این موضوع مطالعه میکنم.
فوق‌العاده خوب نوشته شده.
کتاب اهمال‌کاری نشر ارجمند هم فوق ‌ العاده است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی اهمال کاری

برای دریافت کتاب روانشناسی اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.