معرفی و دانلود کتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده روانی و عاطفی از زنان

عکس جلد کتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده روانی و عاطفی از زنان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از گس لایتینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از گس لایتینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده روانی و عاطفی از زنان

خنجری تا دسته به قلبتان فرو می‌رود اما اویی که به شما زخم زده قلبش را می‌گیرد و نالان منتظر است بابت زخمی که زدید عذر بخواهید: این ماهیت گس‌لایتینگ است. کتاب رهایی از گس لایتینگ به زنان خواهد آموخت که چطور بعد از عمری زیر یوغ سوءاستفاده‌ی روانی بودن، یک بار هم که شده از زیر این ستم به در آیند. آملیا کلی به شما می‌آموزد چگونه نمودهای گس‌لایت را بشناسید، خود را در برابر سوءاستفاده‌گران مجهز کنید و دیگر اجازه ندهید با بازی روانی شما را اسیر خود کنند.

درباره‌ی کتاب رهایی از گس لایتینگ

خفه‌اش می‌کند! اولین کاری که نظام پدرسالار انجام می‌دهد خفه کردن آن دختربچه‌ی کوچک درون هر زن است که حق حیات دارد، حق رشد برابر با مردان را دارد و می‌تواند مستقلانه و آزاد زندگی کند. نظام پدرسالار دست‌هایش را دور گردن نحیف دختربچه حلقه می‌کند و مدام به گوشش می‌خواند که کافی نیست، که جای درستی نیست، که باید تا ابد تحت حمایت باشد، که بی‌عرضه و بی‌کفایت است و احساساتی و ترسو. حتی اگر دختربچه‌ی درون یک زن در برابر همه‌ی این هجمه‌ها دوام بیاورد، نظام پدرسالار دست از تلاش نمی‌کشد. او در هر قالبی که بتواند ظاهر می‌شود تا زن را از خود بیگانه کند؛ او را به دام شرم بیندازد، کاری کند که از بدنش و روحش منزجر باشد و هیچ‌یک از احساساتش را معتبر نشمارد. دختربچه که به احتضار افتاد زن آماده‌ی بهره‌کشی است که تا آخر عمر با احساسات متناقضش به خود بپیچد اما هرگز دم برنیاورد.

در این سکوت زنانه اما کسانی مانند آملیا کلی (Amelia Kelley) هستند که آخرین صدای فریاد دختربچه‌ها را بشنوند و کتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده‌ی روانی و عاطفی از زنان (Gaslighting Recovery for Women: The Complete Guide to Recognizing Manipulation and Achieving Freedom from Emotional Abuse) را بنویسند تا به سهم خود در مقابل سوءاستفاده از زنان بایستند.

معرفی و دانلود کتاب رهایی از گس لایتینگ

دکتر آملیا کلی یکی از پژوهشگران و روان‌درمانگرانی است که عمر خود را بر مطالعه روی آسیب‌های زنان، اعم از تروما و تجاوز، صرف کرده است. برای این درمانگر باسابقه و استاد دانشگاه هیچ چیز در اولویت نیست مگر توانمندسازی زنان در بهبود مشکلات عاطفی و بهتر کردن روابطشان. او پیش از شروع کتاب رهایی از گس‌لایتینگ به‌دقت شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده است و از جریان اثرگذار زنانه، نهضت #می‌تو، یک درس بزرگ گرفته: آنچه متجاوز را همچنان بر سر زن مسلط نگاه می‌دارد گس‌لایت است. احتمالا در مسئله‌ی تجاوز، جمله‌ی «خب تو خودت هم بی‌علاقه نبودی» یکی از پرتکرارترین جملاتی به حساب می‌آید که متجاوز برای سرپوش گذاشتن بر روی فاجعه‌ای که رقم زده به کار می‌گیرد و با احساس شرم، قربانی را در چرخه‌ی معیوب نگه می‌دارد. آملیا کلی به‌عنوان یک درمانگر دغدغه‌هایش را بر روی کاغذ جاری کرده و نتیجه‌اش شده راهکارهایی عملی که نه‌تنها به قربانیان تجاوز کمک می‌کند تا مسیر بهبود را سریع‌تر بپیمایند، بلکه دست یاری به سوی تمام زنان دراز می‌کند تا از روابط سمی خود خارج شوند.

اولین گام برای خروج از پدیده‌ی گس‌لایت این است که آن را به‌خوبی شناسایی کنید. شما در مواجهه با خانواده، شریک عاطفی خود و محل کارتان احتمالا با شکل‌های مختلفِ بروز این پدیده رو به رو می‌شوید. آملیا کلی به شما نشان می‌دهد که گس‌لایت در هر موقعیت چطور خود را نشان می‌دهد و سوءاستفاده‌گر، خواسته یا ناخواسته، چگونه شما را مرحله به مرحله تحت سیطره‌ی خود درمی‌آورد. هنگامی که دانش لازم را پیدا کردید، نوبت به درمان می‌رسد. زخم‌های کهنه‌ی خود را بشناسید و التیام دهید، در این راه که گاه بسیار دردناک است، آملیا کلی همراه شماست. به خود فرصت سوگواری برای فرصت‌های از دست رفته را بدهید و دختربچه‌ی دل‌افگار خود را در آغوش بگیرید. توصیه می‌شود در گام‌هایی که با دکتر کلی می‌پیمایید کاغذ و قلم داشته باشید تا با نوشتن آنچه او مثل یک راونکاو دلسوز از شما می‌خواهد فرایند شفا را تسریع کنید. اکنون که خود را وفادارانه در آغوش گرفته‌اید، هنگامه‌ی شکوفایی‌ست!

معرفی و دانلود کتاب رهایی از گس لایتینگ

سیر در آفاق و انفس روانشناسی احتمالا شما را هم به این نتیجه خواهد رساند که همه‌ی مشکلات ما در روابطمان ریشه در یک مسئله دارند: عزت نفس. شما برای بهبود روابط و گرفتن حقتان به عقلانی‌ترین روش ممکن نیاز دارید که احساساتتان را محترم بشمارید و آن‌ها را تمام و کمال بپذیرید، بعد تصمیم‌گیری‌تان را با بخش منطقی مغزتان انجام دهید و به این ترتیب از هرگونه عوارض جانبی و پس‌لرزه‌های احتمالی به دور باشید. کتاب رهایی از گس لایتینگ به شما خواهد آموخت چگونه عزت نفس خود را بهبود دهید و این آخرین مرحله از سه گام رهایی است. در این مرحله شما آماده‌ی ساختن رابطه‌های سالم به دور از انواع دلبستگی‌های سمی، مانند دلبستگی اجتنابی و دلبستگی اضطرابی، هستید. اکنون که سلامت روان خود را باز یافته‌اید می‌توانید به رابطه‌ی خود با خانواده، دوستان، شریک زندگی و همکاران خود نگاه متفاوتی داشته باشید و کمترین آسیب را به خود و بقیه وارد کنید.

کتاب رهایی از گس لایتینگ بیش از کتاب به یک دوره‌ی درمانی شباهت دارد به شرط آنکه قدم به قدم با نویسنده همراه شوید و توصیه‌هایش را مو به مو اجرا کنید. این نکته را از یاد نبرید که اگر درمان باج‌گیری عاطفی و پدیده‌ی گس‌لایت را به‌خوبی طی نکنید، ممکن است خود در مواقعی که در فرودست نیستید تبدیل به سوءاستفاده‌گر شوید. در نتیجه، پیش از آنکه تروماهای نسلی را به جوان‌ترها انتقال دهید، کتاب را بردارید و این زنجیره‌ی مخرب را یک بار برای همیشه قطع کنید.

این کتاب را انتشارات بذر خرد، تحت حمایت نشر جیحون و با ترجمه‌ی مهشید گودرزی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب رهایی از گس لایتینگ

  • در کتاب رهایی از گس لایتینگ دکتر آملیا کلی یک راهنمای عمل‌گرایانه، واضح و همدلانه برای شناخت و مقابله با گس‌لایت ارائه می‌دهد تا در مواجهه با خانواده یا روابط صمیمانه به کار بگیرید. (شهیده عربی، نویسنده)
  • دکتر کلی یک راهنمای ضروری و عملی برای یاری زنان در درک پیچیدگی‌های روابط ارائه می‌کند. او زنان را قدرتمند می‌سازد تا تغییرات موثری در روابط ایجاد کنند تا دیگر روابطشان دچار دستکاری عاطفی نشود. خوانندگانی که مجهز به اطلاعات این کتاب هستند بهتر سازوکار روابطشان را درک می‌کنند. (جسیکا باوم)
  • کتاب رهایی از گس لایتینگ دقیقا چیزی است که امروز به آن نیاز داریم. دکتر کلی به زنان کمک می‌کند که راه‌های پنهانی که گس لایت بر آن‌ها اثر می‌گذارد را درک کنند و راهکارهایی قابل انعطاف را به کار گیرند. از این کتاب به‌عنوان یکی از منابع برتر در این زمینه استفاده خواهم کرد. (کیت آنتونی)

کتاب رهایی از گس لایتینگ برای چه کسانی مناسب است؟

بر همه‌ی زنان خواندن این کتاب واجب است و بر همه‌ی آنانی که با همسر، رئیس و دوست سوءاستفاده‌گری سروکله می‌زنند.

در بخشی از کتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده روانی و عاطفی از زنان می‌خوانیم

مرحله‌ی اول: گس‌لایتینگ با دروغ‌گویی و اغراق شروع می‌شود

فرد سوءاستفاده‌گر روایتی دروغین درباره‌ی فرد موردنظر می‌سازد. فرد سوءاستفاده‌گر در این مرحله هیچ حد‌ومرزی قائل نیست، به‌دنبال چیزی می‌گردد که بیشتر از همه به طرف مقابلش احساس ناامنی بدهد. برای مثال، همسر آقایی دیروقت از سر کار به خانه می‌آید. همسرِ سوءاستفاده‌گرش با کلامی اغراق‌آمیز می‌گوید: «همیشه دیر می‌کنی. مشخصه اصلاً به من اهمیت نمی‌دی.» شنیدن این جمله باعث می‌شود همسر آقا نسبت به این نظر منفی حالت تدافعی بگیرد، چون از اینکه شنیده نسبت به همسرش توجه کافی ندارد، شوکه شده است.

مرحله‌ی دوم: رفتارها تکرار می‌شوند

اگر مرحله‌ی اول یک ‌بار اتفاق بیفتد، احتمال کمتری وجود دارد که رفتار فرد به سوءاستفاده‌ی احساسی و روانی تبدیل شود (ممکن است این رفتار از روی خستگی، پرخاشگری و یا عدم ‌اعتمادبه‌نفس از همسر فرد سر زده باشد). اما اگر رفتار به‌منظور کنترل طرف مقابل انجام شود، قطعاً به دفعات تکرار خواهد شد. در نظام مردسالاری، انتظار می‌رود که زنان بیشتر از مردان سوءاستفاده‌ی روانی را به دفعات تجربه کنند، و به همین دلیل احتمال اینکه زنان در این چرخه‌ی نابودکننده گرفتار شوند، بیشتر است.

مرحله‌ی سوم: در تعارض‌ها، رفتارها شدت می‌گیرد

هنگامی ‌که با فرد سوءاستفاده‌گر درباره‌ی رفتارهایش صحبت می‌کنند، در پاسخ، رفتارهای آزارگرانه‌ی خود را دوچندان می‌کند، آن‌چنان همه‌چیز را انکار می‌کند که فرد مقابل به شک می‌افتد و حس منفی به او دست می‌دهد. فرد سوءاستفاده‌گر مسئولیت اشتباهش را قبول نمی‌کند و در عوض تماماً از اینکه به‌خاطر کاری که انجام نداده به او تهمت زده‌اند، احساس ناراحتی می‌کند (حتی اگر مدارک محکمی علیه او وجود داشته باشد). فرد سوءاستفاده‌گر سعی می‌کند از دلسوزی طرف مقابل سوءاستفاده کند و تقصیر را گردن او بیندازد که با تهمت بیجا باعث ناراحتی او شده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
بخش اول: شناخت پدیده‌ی گس‌لایتینگ
فصل اول: گس‌لایتینگ چیست؟
فصل دوم: خانواده
فصل سوم: روابط عاطفی
فصل چهارم: جامعه
بخش دوم: درمان
فصل پنجم: مقابله با زخم‌های روحیِ قدیمی
فصل ششم: برای احساسات خود ارزش قائل شوید
فصل هفتم: الگوهای غلط را بشکنید و خودتان را رها کنید
بخش سوم:‌ شکوفایی
فصل هشتم: عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید
فصل نهم: برای خویشتن‌دوستی و درآغوش‌ کشیدن خودِ واقعی‌تان تمرین کنید
فصل دهم: اعتمادسازی کنید و رابطه‌های سالم ایجاد کنید
سخن پایانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از گس لایتینگ: راهنمای مبارزه با سوءاستفاده روانی و عاطفی از زنان
نویسنده
مترجممهشید گودرزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-622-5353-78-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از گس لایتینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از گس لایتینگ

برای دریافت کتاب رهایی از گس لایتینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.