معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER

عکس جلد کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER

کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER، منبعی ارزشمند برای افرادی است که قصد آشنایی با محیط کدنویسی قدرتمند و محبوب ژوپیتر را دارند. محمدحسین ماجدی نیا،‌ نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و روان، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف محیط کدنویسیِ ژوپیترِ پایتون را به‌صورت جامع و کاربردی برای خواننده توضیح داده‌است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، تمامی اطلاعات لازم برای کار با محیط کدنویسی ژوپیتر را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER

کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER،‌ آموزش‌هایی درباره‌ی روش استفاده از ژوپیتر برای ثبت‌ کدها، اسکریپت‌ها و نتیجه‌های یک پروژه‌ی تجزیه‌و‌تحلیل داده را در بر گرفته‌است. محمدحسین ماجدی نیا، نویسنده‌ی کتاب،‌ تمامی مفاهیم آموزشیِ لازم برای کار با محیط کدنویسی ژوپیتر را در این اثر گنجانده‌است. ژوپیتر، محیط کدنویسیِ پرفایده‌ای برای افرادی است که با داده‌ها سروکار دارند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های ثبتِ منظمِ فرایند تجزیه‌و‌تحلیل‌ داده‌ها را در ژوپیتر فرا می‌گیرید. روش‌های ثبت‌ داده‌ها در این اثر از شیوه‌های علمی دانشمندان برای ثبت نتایج آزمایش‌ها، پیشرفت‌ها، دستاوردها و نتیجه‌گیری‌های علمی، الهام گرفته شده‌‌اند.

ژوپیتر، با تمامی سیستم‌های عامل سازگاری دارد. نویسنده‌ی کتاب، روش استفاده از محیط کدنویسی ژوپیتر در سیستم‌‌عامل‌های مک.‌اُو‌.اِس و ویندوز را آموزش داده‌است. در کنار توضیحاتی برای استفاده از محیط کدنویسی ژوپیتر با زبان برنامه‌نویسی پایتون، اطلاعاتی درباره‌ی سازگاری ژوپیتر با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی آر، جولیا و جاوااسکریپت را در کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER‌، مطالعه می‌کنید.

مطالب کتاب حاضر با مقدمه‌‌ای بر ژوپیتر آغاز می‌شود. ژوپیتر یک محیط تعاملی و انعطاف‌پذیر برای نوشتن و اجرای کد است. مهندسان یادگیری ماشینی و برنامه‌نویسان با ترکیب متن، کد و خروجی‌ها، می‌توانند ایده‌های خود را به صورت تعاملی در محیط کدنویسی ژوپیتر آزمایش کنند و نتایج را به طور بصری نمایش دهند. از ویژگی‌های برجسته‌ی ژوپیتر می‌توان به پشتیبانی از چندین زبان برنامه‌نویسی، قابلیت اشتراک‌گذاری دفترچه‌ها، وجود کتابخانه‌های غنی برای تحلیل داده، یادگیری ماشینی و یکپارچگی با سایر ابزارها اشاره کرد. این ویژگی‌ها، ژوپیتر را به به ابزاری قدرتمند برای تحلیل داده و یادگیری ماشین تبدیل کرده‌است.

پس از آشنایی با روش‌های نصب ژوپیتر در سیستم‌‌عامل‌های مک و ویندوز، ساختار دفترچه‌ی ژوپیتر و جریان کار این دفترچه را در فصل دوم کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER،‌ مطالعه می‌کنید. اسکریپت‌نویسی، به زبان پایتون در ژوپیتر، آموزش مهم دیگری است که بخشی از این اثر به آن اختصاص دارد. محمدحسین ماجدی نیا، در این بخش، تفاوت اسکریپت‌نویسی و کدنویسی به زبان پایتون در ژوپیتر را توضیح داده‌است. در ادامه‌ی کتاب، اطلاعاتی درباره‌ی ابزارک‌های تعاملی در ژوپیتر مطالعه می‌کنید. مراحل نصب ابزارک‌ها، اصول پایه‌‌ای کار با ابزارک‌ها، تنظیمات ابزارک‌ها و روش‌های نگهداری آن‌ها، آموزش‌هایی است که نویسنده برای استفاده از ابزارک‌های تعاملی در ژوپیتر به آن‌ها اشاره کرده‌.

مطالب کتاب حاضر با روشی پروژه‌‌محور، تدوین شده‌است. پروژه‌ی به‌اشتراک‌گذاری دفترچه‌ها روی یک سرور دفترچه، یکی از پروژه‌هایی است که در بخش هشتم این اثر قرار دارد. با مطالعه‌ی این بخش، روش‌های تبدیل یک دفترچه به وب‌سرور شخصی یا عمومی را یاد می‌گیرید و مراحل به‌اشتراک‌گذاری دفترچه‌ها با کمک گیت‌هاب را گام‌به‌گام آموزش می‌بینید. در نهایت نیز روش‌ تبدیل دفترچه‌‌ها به قالب‌های مختلف مانند اِچ‌.‌تی.‌اِم‌.‌اِل و پی‌.‌دی‌.اِف را مطالعه می‌کنید. مطالب کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER با آموزش اشتراک‌گذاری و تبدیل قالب دفترچه‌های ژوپیتر، خاتمه پیدا می‌کند. تمامی این مفاهیم با زبانی ساده در کتاب توضیح‌ داده‌شده‌اند. برای درک بهتر مفاهیم آموزشی این اثر باید دانش کافی برای کار با رایانه و برنامه‌نویسی به زبان پایتون را داشته باشید. نویسنده‌، الگویی مشخص برای درج اسکریپت‌ها، یادداشت‌ها و نکته‌‌های آموزش محیط کدنویسی ژوپیتر را در این کتاب در پیش گرفته‌است. این رویکرد، انتقال مفاهیم آموزشی را ساده‌تر می‌کند.

کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مهندس‌های فعال در حوزه‌ی کلان‌داده‌، مخاطب‌های اصلی کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به زبان برنامه‌نویسی پایتون نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER می‌خوانیم

کدنویسی، مهارتی است که به ما امکان می‌دهد انواع نرم‌افزارهای رایانه‌ای، برنامه‌های موبایل و وبسایت‌ها را از پایه ایجاد کنیم. اسکریپت‌نویسی، نوعی کدنویسی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ای را وادار به انجام کاری کنید. با اسکریپت‌نویسی می‌توانید برنامه‌های دیگری را که واقعاً متعلق به شما نیستند، کنترل و برنامه‌ریزی کنید. بنابراین، وقتی از اسکریپت‌نویسی به زبان پایتون حرف می‌زنیم؛ به این معنی است که می‌خواهیم صرفاً از ابزارها، کتابخانه‌ها و توابع موجود در این زبان برای تحلیل داده‌ها در محیط ژوپیتر استفاده کنیم. البته ممکن است در برخی مواقع، برای راحتی، از واژه کدنویسی نیز استفاده کنیم؛ اما در کل، منظور ما اسکریپت و اسکریپت‌نویسی است.

فهرست مطالب کتاب

قراردادهای کتاب
مقدمه
فصل 1: مقدمه‌ای بر ژوپیتر
فصل 2: آشنایی عمیق‌تر با دفترچه ژوپیتر
فصل 3: اسکریپت‌نویسی به زبان پایتون در ژوپیتر
فصل 4: اسکریپت‌نویسی به زبان R در ژوپیتر
فصل 5: اسکریپت‌نویسی به زبان جولیا در ژوپیتر
فصل 6:‌ کدنویسی به زبان جاوا اسکریپت در ژوپیتر
فصل 7: ابزارک‌های تعاملی در ژوپیتر
فصل 8: اشتراک‌گذاری و تبدیل قالب دفترچه‌های ژوپیتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-218-596-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER

برای دریافت کتاب راهنمای جامع محیط کدنویسی JUPYTER و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.