معرفی و دانلود کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm

عکس جلد کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm

کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm به نویسندگی آتیلا قشقایی یک راهنمای جامع و کاربردی برای برنامه‌نویسانی است که می‌خواهند با بهترین و محبوب‌ترین محیط‌های توسعه کد برای پایتون آشنا شوند. این کتاب هر یک از این IDEها را با استفاده از تصاویر و توضیحات ساده معرفی می‌کند تا حتی کسانی که تازه وارد دنیای برنامه‌نویسی شده‌اند بتوانند به‌راحتی از این ابزارها استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه‌نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm

کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه‌نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با یادگیری محیط‌های توسعه پایتون خود را مجهز کرده و با همراهی آتیلا قشقایی، نویسنده این کتاب به برنامه‌نویس حرفه‌ای‌تری تبدیل شوید.

Spyder یک IDE قدرتمند و متن‌باز است که به‌طور خاص برای برنامه‌نویسی علمی و داده‌کاوی در زبان پایتون طراحی شده است. این IDE امکاناتی مانند ویرایشگر کد با تکمیل خودکار کد، ابزارهای دیباگ، و یک کنسول تعاملی پایتون را ارائه می‌دهد. Spyder همچنین به طور یکپارچه با کتابخانه‌های علمی پایتون مانند NumPy ،SciPy و Matplotlib کار می‌کند که آن را به یک ابزار ایده‌آل برای تحلیل داده‌ها و محاسبات علمی تبدیل کرده است. در این کتاب، کاربران یاد می‌گیرند که چگونه Spyder را نصب کنند، محیط کاربری آن را بشناسند و از ویژگی‌های مختلف آن برای نوشتن، ویرایش و دیباگ کدهای پایتون استفاده کنند. کتاب با توضیحات مرحله به مرحله و تصاویر متعدد، کاربران را در طول فرآیند آشنایی با Spyder هدایت می‌کند.

VSCode یک IDE چندمنظوره و بسیار محبوب است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. VSCode برای توسعه برنامه‌های پایتون نیز بسیار مناسب است و افزونه‌های قدرتمندی برای این زبان دارد که تجربه برنامه‌نویسی را بهبود می‌بخشند. در این کتاب، کاربران با نحوه استفاده از VSCode برای برنامه‌نویسی پایتون آشنا می‌شوند. همچنین، نحوه استفاده از افزونه‌های مرتبط با پایتون، مانند Jupyter برای نوشتن و اجرای نوت‌بوک‌های پایتون، به صورت مرحله به مرحله توضیح داده می‌شود. کاربران یاد می‌گیرند که چگونه پروژه‌های خود را مدیریت کنند، از ویژگی‌های دیباگ استفاده کنند و کدهای خود را با استفاده از VSCode بهینه‌سازی کنند.

محیط توسعه‌ی بعدی که آتیلا قشقایی به آموزش آن می‌پردازد، Pycharm است. این IDE امکانات متعددی مانند تکمیل خودکار کد، دیباگ قدرتمند، تجزیه و تحلیل کد، و ابزارهای یکپارچه برای تست و توسعه وب را فراهم می‌کند. در این کتاب نحوه ایجاد و مدیریت پروژه‌ها، استفاده از ابزارهای دیباگ و تست، و بهینه‌سازی کدهای پایتون به صورت مرحله به مرحله توضیح داده می‌شود. اثر حاضر همچنین به کاربران نشان می‌دهد که چگونه از امکانات پیشرفته PyCharm مانند محیط‌های مجازی و مدیریت بسته‌ها استفاده کنند تا پروژه‌های خود را بهتر سازماندهی کنند و کدهای بهتری بنویسند.

به طور کلی، این کتاب که توسط موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده، یک منبع جامع و کاربردی است و به تمامی کسانی که به برنامه‌نویسی پایتون علاقه‌مند هستند کمک می‌کند تا بهترین ابزارها و روش‌ها را برای توسعه کدهای خود به کار گیرند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه‌نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی برنامه‌نویسان پایتون، از مبتدی تا حرفه‌ای، مناسب است. افرادی که تازه وارد دنیای برنامه‌نویسی شده‌اند می‌توانند از توضیحات ساده و تصاویر این کتاب استفاده کنند تا به سرعت با این IDEها آشنا شده و از امکانات آن‌ها بهره‌مند شوند. برنامه‌نویسان حرفه‌ای نیز می‌توانند از این کتاب برای بهبود مهارت‌های خود و بهره‌گیری از ویژگی‌های پیشرفته این IDEها استفاده کنند.

در بخشی از کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm می‌خوانیم

یکی از مواردی که غالباً برنامه‌نویس‌ها باید در هنگام توسعه کد خود استفاده نمایند بخش TODO می‌باشد که شامل کامنت‌هایی است برای مراجعه مجدد به آن بخش کد و انجام فرایندهای تکمیلی و اصلاحی این کامنت‌ها به دلیل اهمیت بالایی که دارند و به نوعی بیان‌کننده کارهای باقیمانده در پروژه می‌باشند نیاز است در لیستی ثبت شوند که هم بتوان به آن بخش از کد مراجعه سریع داشت و هم آن توضیح مربوطه فراموش نشود و به اصطلاح جلوی چشم باشد. برای نوشتن چنین کامنت‌هایی ابزاری وجود دارد به نام لیست TODO که به طور استاندارد در این برنامه و عموماً در اکثر IDE‌ها وجود دارد و برای ایجاد آن کافیست فقط بعد از علامت # کلمه todo یا fixme نوشته شده و به دنبال آن توضیحات لازم قید گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: SPYDER
فصل 2: VS Code
فصل 3: PYCharm

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-622-218-623-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm

برای دریافت کتاب محیط‌های توسعه کد مجتمع IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون Spyder ،VSCode ،Pycharm و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.