معرفی و دانلود کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله: مهارتی که همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد

عکس جلد کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله: مهارتی که همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله: مهارتی که همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد

موفقیت مشاغل در عصر کنونی نیاز به هوشی سرشار و توانمند در ریشه‌یابی مشکلات و حل مسائل با روشی هدفمند دارد. کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله نوشته‌ی چارلز کان و رابرت مک لین راهکاری مطمئن جهت حل مساله برای مدیران، کارمندان، کارشناسان، مشاوران و... دارد.

درباره‌ی کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله

یکی از توانمندی‌های مورد نیاز برای رهبران مشاغل و همین‌طور کارکنان موفق شرکت‌ها استفاده‌ی به‌موقع از ذهن تحلیلگر است. تحلیل به‌موقع مشکلات و بازگشت به ریشه‌های بروز برخی مسائل که روند پیشرفت شرکت‌ها را دچار اختلال می‌کند، دانشی است که هر مدیر موفقی برای ماندگاری تجارت خود به آن نیاز دارد. بدیهی است که این دانش از طریق تجربه و استمرار به دست می‌آید، اما کسب برخی از تجربه‌ها زمان زیادی را لازم دارد که باعث هدر رفتن منابع می‌شود. کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله (BulletProof Problem Solving: The one Skill That Changes Every Thing) نوشته‌ی چارلز کان (Charles Conn) و رابرت مک لین (Robert McLean) در تلاش است بهترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای رسیدن به هدفی ارزشمند را برای رهبران کسب و کار ارائه کند.

در تجارت‌های نوین امروزی و بازارهای رقابتی قرن بیست و یکم برنامه‌های بی‌شماری جهت رشد اقتصادی شرکت‌ها وجود دارند تا به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان نیاز مدیران موفق را برآورده کنند. آنچه در پذیرش این آگاهی اهمیت می‌یابد، هوشمندی مدیران و آمادگی نیروهای کار برای تغییرهای فصلی است. چارلز کان و رابرت مک لین در کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله به رهبران موفق این نوید را می‌دهند که اگر در پذیرش مشکلات و شناختن آسیب‌های اقتصادی آمادگی لازم را داشته باشند، در طول یک دوره‌ی مدیریتی کوتاه می‌توانند بهترین راه‌حل را برای رفع موانع پیدا کنند.

در نوسان‌های اقتصادی هموراه مشکلاتی نهفته‌اند که مدیران کسب و کارهای تازه را تهدید می‌کنند. برخی از کسب و کارها به دلیل عدم شناخت در چگونگی کنترل وضعیت بحرانی در کوتاه‌ترین زمان دچار شکست می‌شوند و توانایی جبران ضررهای مالی را از دست می‌دهند. کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله با بررسی جوانب مختلف ایجاد مشکلات در کسب و کارها، چشم انداز روشنی را ترسیم می‌کند که کارکنان و مدیران قادر به تحلیل نقش خود در این چشم‌انداز باشند. چارلز کان و رابرت مک لین با اشاره به توانمندی برخی از مدیران موفق در شرکت‌های بزرگ تجاری، بر قدرت ارزیابی و تحلیل مشکلات تاکید می‌کنند و آمادگی یک مدیر باهوش در برخورد با مساله را مهم‌تر از حل آن مساله می‌دانند.

کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله، علاوه بر تقویت مهارت مدیران در بررسی مشکلات و حل مساله، نمونه‌های متنوعی از شکست‌ها و موفقیت‌های بزرگ در سراسر دنیا ارائه می‌کند. در پژوهش مفصل چارلز کان و رابرت مک لین تاریخچه‌ای از حوادث مختلف در کسب و کارهای گوناگون نیز به چشم می‌خورد. از طرفی یکی از ویژگی‌های کار این دو نویسنده بررسی اشتباهاتی است که برخی از مدیران در هنگام مواجهه با بحران‌ها مرتکب شده‌اند. از طریق ارزیابی رویدادهای گذشته مخاطب می‌تواند تجربه‌ی شکست‌ها و موفقیت‌ها را از سر بگذراند و برای تکمیل دانش خود از آن‌ها استفاده کند.

چارلز کان و رابرت مک لین در کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله، سعی دارند مهارت‌هایی را به مدیران آموزش دهند که باعث تغییر چشمگیر در رفتار مدیریتی آن‌ها شود. نویسندگان این کتاب روش‌های پیشنهادی خود را در ده فصل آماده ساخته‌اند. تعریف مساله، تفکیک مساله و اولویت‌بندی، ترکیب نتایج و روایت یک داستان عالی و حل مساله به هنگام مواجهه با چارچوب‌های زمانی طولانی، از جمله مواردی هستند که در ضمن ارائه‌ی روش‌های پیشنهادی، در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله نوشته‌ی چارلز کان و رابرت مک لین با ترجمه‌ی بابک جوادی توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله

  • چارلز کان و رابرت مک لین حل مسئله را از کلاس درس خارج کرده و به جایی که تعلق دارد یعنی زندگی واقعی آورده‌اند. (James Gorman)
  • ما بیش از هر چیز به استعدادهایی در زمینه‌ی حل مسئله نیازمندیم. نویسندگان این کتاب رمز را با روشی منجصربه‌فرد بازگشایی کرده‌اند: یاد بگیر و تمرین کن. (Eric Schmidt، مدیر سابق گوگل)

کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار و مدیران شرکت‌ها مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله: مهارتی که همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد می‌خوانیم

هنگامی که یافته‌های خود را به شکل مجموعه‌هایی از نمودارها و اشکال قانع‌ کننده و تحت آزمون فشار قرار گرفته باهم ترکیب کردید، حال می‌توانید به سراغ قدم نهایی بروید؛ یعنی ساختار بخشیدن به روایتی که مخاطبان شما را قانع سازد. نقطه‌ی شروع این مرحله، بازگشت به کاربرگ تعریف مسأله و یادآوری کردن موارد زیر است:
در تلاش برای حل چه مسأله‌ای هستیم؟ آیا این مسأله دچار تغییر و تحول شده است؟
معیارهای کلیدی موفقیت که تصمیم‌گیرندگان (ممکن است خود شما باشید) سازمان از قبل آن را مشخص کرده‌اند، کدامند؟ آیا بیان روشن و واضح این معیارها در روایت داستانی اهمیت دارند؟
آیا به حدود و مرزهایی که تصمیم‌گیرندگان سازمان تعیین کرده‌اند پایبند بوده‌اید؟ اگر خیر که ممکن است به دلایل خوبی این کار را انجام داده باشید؛ مثلا برای ایجاد خلاقیت یا آن‌که تصمیم گرفته باشید، برخی از شرایط را حذف کنید تا احتمالات جدید به روی شما گشوده شوند باید در این‌جا دلایل خود را ابراز نمایید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: یادگیری رویکرد تضمین‌شده برای حل مسأله
فصل 2: تعریف مسأله
فصل 3: تفکیک مسأله و اولویت‌بندی
فصل 4: ایجاد یک برنامه‌ی کاری عالی و فرآیندهای تیمی
فصل 5: تجزیه و تحلیل
فصل 6: ابزارهای (اسلحه‌های) بزرگ و پیچیده‌ی تجزیه و تحلیل
فصل 7: ترکیب نتایج و روایت یک داستان عالی
فصل 8: حل مسأله به هنگام مواجهه با چارچوب‌های زمانی طولانی و عدم اطمینان بالا
فصل 9: مشکلات در هم‌پیچیده و پردردسر
فصل 10: به فردی ماهر در حل مسأله تبدیل شوید
پیوست: کاربرگ‌های خالی برای تمرین شخصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله: مهارتی که همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد
نویسنده،
مترجمبابک جوادی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-622-218-553-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله

برای دریافت کتاب راهنمای تضمین شده برای حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.