معرفی و دانلود کتاب راز هوش هیجانی: راهنمای جامع کاهش استرس و بهبود روابط شخصی و کاری

عکس جلد کتاب راز هوش هیجانی: راهنمای جامع کاهش استرس و بهبود روابط شخصی و کاری
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز هوش هیجانی: راهنمای جامع کاهش استرس و بهبود روابط شخصی و کاری

کتاب راز هوش هیجانی نوشته‌ی جی گاگلیاردی، ابزاری است که به شما کمک می‌کند هوش هیجانی را بشناسید و راهنمایی است تا این قدرت را در وجود خود گسترش دهید. این کتاب، نه تنها هوش هیجانی را به شما به صورت نظری معرفی می‌کند، بلکه اهمیت و کارکرد آن در زندگی روزمره را نیز به شما می‌آموزد و با تمرین‌های متعدد به شما کمک می‌کند به خودآگاهی، همدلی، تصمیم‌گیری درست، کنترل احساسات و... دست یابید.

درباره‌ی کتاب راز هوش هیجانی

هوش هیجانی بالا، یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین توانمندی‌هایی است که هر انسان می‌تواند داشته باشد یا به آن دست یابد. موفقیت همه جانبه، فقط و فقط با داشتن هوش هیجان بالا امکان‌پذیر است. در بین افرادی که در محیط کار می‌درخشند، روابط عاطفی و خانوادگی رضایت‌بخشی دارند، به اهداف خود در سطح بالا دست می‌یابند و...، کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که هوش هیجانی بالایی نداشته باشند. آن‌ها در شرایط بحرانی بهترین تصمیمات را می‌گیرند، انگار می‌توانند ذهن دیگران را بخوانند، با خودشان راحتند و می‌دانند واقعا چه می‌خواهند. آن‌ها قوی و انعطاف‌پذیرند و در شرایط فشار نمی‌شکنند. همه‌ی این‌ ویژگی‌ها از عناصر هوش هیجانی بالا نشأت می‌گیرند. جالب این است که بهره‌ی هوشی زیاد یا سطح تحصیلات بالا، دلیل بر داشتن هوش هیجانی بالا نیست. می‌توانید تیزهوش‌ترین فرد موجود در یک اتاق باشید اما قادر نباشید با هیچکس وارد مکالمه‌ای عمیق شوید. تا همین‌ جای این مطلب، ممکن است احساس کرده باشید که هوش هیجانی بالایی ندارید. همه‌ی افراد با هوش هیجانی بالا به دنیا نمی‌آیند. اما خبر خوب این است که با یادگیری و تمرین، می‌توان این توانمندی‌ها را ارتقا داد و به تدریج به هوش هیجانی بالا دست یافت. برای همین بهتر است همین حالا کتاب راز هوش هیجانی (The Secret of Emotional Intelligence) نوشته‌ی جی گاگلیاردی (G. Gagliardi) را دست بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب راز هوش هیجانی

کتاب راز هوش هیجانی، ابتدا درباره‌ی این که هوش هیجانی چیست و اصول آن صحبت می‌کند. سپس در فصول بعدی کتاب، عناصر اصلی هوش هیجانی به شما آموزش داده می‌شود و برای هر یک، تمرین‌هایی کاربردی ارائه می‌شود تا بتوانید توانمندی‌های خود را در آن ویژگی‌ خاص ارتقا دهید. مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، نحوه‌ی صحیح گوش دادن، مدیریت استرس، تصمیم‌گیری به دور از شتابزدگی، همدلی و... از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در این کتاب به شما آموزش داده خواهد شد. هر فصل کتاب راز هوش هیجانی بخشی نظری و بخشی عملی دارد. بخش نظری کتاب، موضوع مورد بحث را از نظر علمی به شما آموزش می‌دهد و نکات مهمی که باید در آن زمینه بدانید ارائه می‌کند. سپس وارد بخش عملی می‌شوید و تکنیک‌های مورد نیاز را برای ارتقای آن مهارت می‌آموزید.

کتاب راز هوش هیجانی، بسیار روان، ساده و صمیمانه نوشته شده است و راهنمایی کاربردی برای همه‌ی افرادی است که به دنبال ارتقای سطح هوش هیجانی خود هستند. مثال‌های واقعی موجود در کتاب نیز، محتوا را خواندنی‌تر و ملموس‌تر می‌کند. کتاب راز هوش هیجانی را فاطمه خراسانی به فارسی برگردانده و انتشارات کهکشان دانش آن را به چاپ رسانده است.

کتاب راز هوش هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب راز هوش هیجانی برای همه‌ی کسانی که به دنبال رشد شخصی خود هستند و می‌خواهند زندگی و موفقیت خود را به سطحی بالاتر برسانند، بسیار کاربردی است.

در بخشی از کتاب راز هوش هیجانی: راهنمای جامع کاهش استرس و بهبود روابط شخصی و کاری می‌خوانیم

درواقع گوش دادن به همان اندازه مهم است و فراتر از شنیدن عادی آن چه مردم به شما می‌گویند است. 7 مدل گوش دادن وجود دارد: جانب‌دارانه (مغرضانه)، متمایز، جامع، اطلاعاتی، هم‌دلانه، دلسوزانه، انتقادی.

گوش دادن جانبدارانه، به گوش دادن گزینشی نیز معروف است، زیرا شما فقط به آن‌چه که می‌خواهید بشنوید گوش می‌دهید. درنتیجه شما واقعیت را تحریف می‌کنید. به عنوان مثال، مافوق شما می‌تواند به شما برای پروژه‌ای که با موفقیت انجام داده‌اید تبریک بگوید و پیشنهادی برای بهبود در پروژه بعدی به شما بدهد. اگر گوش دادن جانب‌دارانه را تمرین کنید، فقط روی بخش مثبت مکالمه تمرکز می‌کنید و فراموش می‌کنید که دفعه بعد چگونه می‌توانید بهتر عمل کنید.

گوش دادن متمایز یک نوع ذاتی از گوش دادن است که شامل تمرکز بر نشانه‌های مختلف، به جز کلمات، مانند زبان بدن، لحن صدا، وضعیت بدن و... است. برای فهمیدن، از گوش دادن متمایز استفاده می‌کنید. شما برای درک محتوای اصلی مکالمه از گوش دادن متمایز استفاده می‌کنید. به عنوان مثال: هنگام گوش دادن به یک بحث به زبان دیگر، به‌طور خودکار از آن استفاده می‌کنید. از آن‌جایی که نمی‌توانید بفهمید سخنرانان چه می‌گویند، روی عناصر دیگر تمرکز می‌کنید تا موضوع اصلی و احساس آن‌ها را شناسایی کنید. گوش دادن جامع برعکس است، زیرا روی کلماتی که فرد می‌گوید تمرکز می‌کنید، تا پیام او را بفهمید.

گوش دادن به اطلاعات، به شما کمک می‌کند تا مفاهیم جدید را حفظ کرده و یاد بگیرید. زمانی که باید دانش یا مهارت‌های جدیدی کسب کنید، عمدتاً از آن در زمینه‌های آموزشی یا حرفه‌ای استفاده می‌کنید. گوش دادن به اطلاعات، از بقیه مدل‌ها سخت‌تر می‌باشد، زیرا شما باید بسیار متمرکز و درگیر باشید.

گوش دادن هم‌دلانه به شما این امکان را می‌دهد که خود را به جای دیگران بگذارید و تصور کنید که آنها چه احساسی دارند و چگونه فکر می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: اصول
فصل دو: مشاهده
فصل سه: ارتباط
فصل چهار: درک کردن (هم‌دلی)
فصل پنج: کند کردن
فصل شش: سهولت در مدیریت استرس
فصل هفت: روابط عمیق
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز هوش هیجانی: راهنمای جامع کاهش استرس و بهبود روابط شخصی و کاری
نویسنده
مترجمفاطمه خراسانی
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-8369-07-5
موضوع کتابکتاب‌های هوش هیجانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز هوش هیجانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راز هوش هیجانی

برای دریافت کتاب راز هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.