معرفی و دانلود کتاب ما ساده نیستیم

عکس جلد کتاب ما ساده نیستیم
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ما ساده نیستیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ما ساده نیستیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ما ساده نیستیم

کتاب ما ساده نیستیم اثر نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز، دانیل سایمونز و کریستوفر چابریس، یک گردش تحقیقاتی هیجان‌انگیز در دنیای ذهن و خطاهای شناختی آن است. بسیاری از ما حداقل یک‌بار در زندگی، فریب بازاریابی‌های دروغین و یا پیام‌های پررنگ‌ولعاب تبلیغاتی را خورده‌ایم. اما چطور می‌توان سازوکار فریب‌های ذهنی را از نظر عملی توجیه کرد؟ و اصلاً چه راه‌هایی برای جلوگیری از باور زودهنگام وجود دارد؟ نویسندگان این اثر به ما خواهند گفت.

درباره‌‌ی کتاب ما ساده نیستیم

اگر شما نیز خود را فرد زودباوری تصور می‌کنید یا از میزان فریب خوردن در موقعیت‌های مختلف دلخورده و رنجور هستید؛ بهتر است همین حالا کتاب ما ساده نیستیم (Nobody's Fool) را بردارید و نگاهی به آن بیندازید. پروفسور دنیل سایمونز (Daniel Simons) به همراه کریستوفر چابریس (Christopher Chabris) دانشمند و محقق علوم شناختی، در اثر تحسین‌شده‌ی خود به این دغدغه‌ی مشترک و پرتکرار میان انسان‌ها، یعنی مسئله‌ی فریب‌خوردگی پرداخته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب ما ساده نیستیم

حتماً ماجرای اسب جنگ تروآ به گوشتان خوده است؛ اسب چوبی و غول‌پیکری که یونانی‌ها توانستند با حقه‌ی مخفی شدن در آن به دل مرز‌های تروآ راه پیدا کنند و جنگ را به نفع خود تمام کنند. حقه‌ها و فریب‌های ذهنی نیز بی‌شباهت به اسب جنگ تروآ نیستند. آن‌ها گاهی در قالب یک پیشنهاد دل‌پذیر یا در شمایل یک موقعیت استثنائی ظاهر می‌شوند؛ اما غالباً ما زمانی به هویت پوچ و خیالی آن‌ها پی می‌بریم که دیگر کار از کار گذشته است. اما به‌راستی چرا ذهن انسان در برابر پیشنهادات وسوسه‌گر، تمایل به فریب خوردن دارد؟ آیا می‌توان سازوکار و فرمولی برای خطاهای ذهن پیدا کرد؟ یا تمرینی برای مواجهه با سادگی و زود‌باوری وجود دارد؟ نویسندگان کتاب ما ساده نیستیم، قصد دارند برای این سوالات پاسخی پیدا کنند. آن‌ها با استفاده از ابزار و امکانات آزمایشی که علوم شناختی و رفتاری در اختیارشان می‌گذارد، به دنبال سازوکاری برای بهبود عملکرد ذهنی ما در برابر موقعیت‌های هوس‌انگیز اما آسیب‌زا هستند. نویسندگان این اثر خواندنی به خوانندگان خود کمک می‌کنند که با بینش دقیق‌تری به عادات فکری و رفتاری خود نگاه بیندازند و خطاها و اشتباهات پرتکرار خود را اصلاح کنند. آن‌ها همچنین راهکار و تمرین‌هایی را برای تقویت ثبات عملکرد و تعهدپذیری در اختیار ما می‌گذارند.

در حقیقت کتاب ما ساده نیستیم را می‌توان یک تحقیق علمی در باب روان‌شناسی کلاهبرداری دانست؛ کتابی که با خواندن آن امید می‌رود از این پس، کم‌تر در دام کلاهبرداران، تبلیغات غیرواقعی و سودجویان اینترنتی بیفتیم. در یک کلام، کتاب ما ساده نیستیم تمرینی ساده و کاربردی برای بالا بردن تفکر منطقی و قدرت استدلال است؛ اثری که داشتن آرامش و شادی بیشتری را در پس تصمیم‌گیری‌ها به ما هدیه می‌دهد. این اثر با انتشار در سال 2023 مورد استقبال مخاطبان و منتقدان بسیاری قرار گرفت. نسخه‌ی فارسی کتاب ما ساده نیستیم با ترجمه‌ی مهتا هورمزد و ذیل سری کتاب‌های حوزه‌ی علم و آگاهی انتشارات هورمزد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ما ساده نیستیم

  • این کتاب حتی اگر نتواند جلوی تمام سادگی ما را بگیرد؛ حداقل کمکمان می‌کند تا کم‌تر احمق باشیم. (وال استریت ژورنال)
  • افراد ساده‌لوح و هم‌چنین افراد بدبین به یک‌اندازه چیز‌های بسیاری در این کتاب برای خواندن پیدا می‌کنند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • با کمک داستان‌سرایی جذاب و تجزیه و تحلیل روشنگرانه‌ی این کتاب، جست‌وجوی شگفت‌آوری درباره‌ی آسیب‌پذیر بودن ذهن در برابر فریب به ما ارائه می‌شود و ابزارهای عملی برای داشتن تصمیمات منطقی‌تر در اختیارمان قرار می‌گیرد. (آنی دو، نویسنده‌ی کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری)
  • این که به اندازه‌ی کافی خوب بیندیشید، کار راحتی نیست؛ خصوصاً وقتی کسی قصد داشته باشد از شما کلاهبرداری کند. کتاب ما ساده نیستیم شما را در مسیر درست فکر کردن راهنمایی می‌کند. (مایکل جی، نویسنده‌ی کتاب‌های موفقیت و خودسازی)

کتاب ما ساده نیستیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پرفایده‌ را به دوستداران مباحث روان‌شناسی، علوم رفتاری و شناختی و همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و توسعه‌ی فردی، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب ما ساده نیستیم می‌خوانیم

در اواخر دهه‌ی 90، یک دانشمند علوم شناختی به نام ران رنسینک بخشی از اولین. مهم‌ترین مطالعات درباره‌ی پدیده‌ای موسوم به «کوری نسبت به تغییر» را انجام داد. افرادی که در معرض این پدیده قرار می‌گیرند، تغییر ایجاد شده در تصویر را تا وقتی که آن تغییر در خلال یک وقفه‌ی کوتاه مانند پلک زدن یا چشمک زدن صفحه‌ی نمایش ایجاد شده باشد، نمی‌بینند. در یک آزمایش، رنسینک تصویر اصلی یک هواپیما را با یک نسخه‌ی ویرایش شده جایگزین کرد. در نسخه‌ی ویرایشی هواپیما یکی از موتورهای خود را از دست داده بود. وقتی این دو نسخه را با یک صفحه‌ی خالی از هم جدا کردند، افراد مکرراً متوجه تغییر نمی‌شدند؛ در حالی که اگر می‌دانستند باید به کجا نگاه کنند، تغییر واضح بود. یافتن تغییرات سخت است؛ اما رنسینک نشان داد که یافتن تنها یک مورد تغییرناپذیر در دریایی از موارد متغیر سخت‌تر است. فرض کنید که می‌خواهید از میان ده‌ها شکلی که هربار تغییر رنگ می‌دهند، شکلی را پیدا کنید که رنگش ثابت باقی می‌ماند. سختی این امر نشان می‌دهد که الیزابت بیک کار تحسین‌برانگیزی انجام داده است.

بیک میکوبیولوژیست هلندی‌ای بود که به یک محقق مستقل در زمینه‌ی تقلب تبدیل شد. او استاد بزرگ تشخیص «یگانگی» در تصاویری است که در ظاهر کاملاً متفاوت هستند. او برای شناسایی موارد تکراری در تصاویر علمی به مهارت‌های ویژه‌ی تشخیص الگو تکیه می‌کند؛ حتی اگر برای متفاوت جلوه دادن موارد تکراری آن‌ها را دست‌کاری کرده باشند؛ برای مثال، با بزرگ یا کوچک کردن، چرخاندن یا اضافه کردن اختلال‌های بصری به آن موارد. بیک از هزاران مورد تکراری در مقالات منتشر شده پرده‌برداری کرده. اساساً مسئول رسواسازی دست‌کم یک «شرکت فروش مقالات جعلی»- یک منبع واحد از داده‌های ظاهراً ساختگی که در چهارصد مقاله‌ی علمی مختلف منتشر شده- بود. بیک حین ممیزی مجله‌ی زیست‌شناسی مولکولی. سلولی متوجه شد که پنجاه‌ونه مقاله- حدود. درصد مقالات- شامل شواهدی مبنی بر وجود تصاویر دستکاری شده یا تکراری هستند. تلاش‌های او به استرداد پنج مقاله. تصحیح چهل‌ویک مقاله‌ی دیگر منجر شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: عادت‌ها
فصل اول: تمرکز: ببیینید چه چیزی از قلم افتاده
فصل دوم: پیش‌بینی: انتظار غافگیر شدن را داشته باشید
فصل سوم: تعهد: مراقب فرض‌های خود باشید
فصل چهارم: بازدهی: بیشتر سوال بپرسید
بخش دوم: قلاب‌ها
فصل پنجم: ثبات: قدر آشفتگی‌ها را بدانید
فصل ششم: آشنایی: از چیزی که فکر می‌کنید می‌دانید، چشم‌پوشی کنید
فصل هفتم: دقت: معیارهای مناسب انتخاب کنید
فصل هشتم: قدرت: مراقب اثرهای پروانه‌ای باشید
پس‌گفتار: بعضی‌ها احمق‌اند
قدردانی
درباره‌‌ی نویسندگان
تمجیدهایی از ما ساده نیستیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ما ساده نیستیم
نویسنده،
مترجممهتا مقصودی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5850-69-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ما ساده نیستیم

ذبیح اله انصاری
۱۴۰۳/۶/۵
عالیه واقعا این کتاب خواندن داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ما ساده نیستیم

برای دریافت کتاب ما ساده نیستیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.