معرفی و دانلود کتاب خوشبختانه شیر

عکس جلد کتاب خوشبختانه شیر
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختانه شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختانه شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشبختانه شیر

کتاب خوشبختانه شیر، یک داستان مصور و خواندنی برای کودکان است که توسط نیل گیمن به نگارش درآمده. در این اثرِ کودکانه‌ که در سال 2013 نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز شده، ماجراهای پدری را خواهید خواند که در غیاب مادر خانواده، وظیفه‌ی مراقبت از بچه‌ها و رسیدگی به امور آن‌ها را برعهده دارد و باید طبقِ لیستی که مادرِ بچه‌ها قبل از رفتنش به سفر کاری آماده کرده است، عمل کند؛ اما فراموش کردنِ مهم‌ترین نوشته‌ی فهرست، ماجراهای متفاوتی را برای او رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب خوشبختانه شیر

«باید شیر هم بگیری.» آخرین صحبتِ مادر خطاب به پدر خانواده بود، قبل از این‌که برای کنفرانس علمی راهی سفر شود. نیل گیمن (Neil Gaiman) در کتاب خوشبختانه، شیر (Fortunately, The milk) داستانی ماجراجویانه، فانتزی - تخیلی و البته سرگرم‌کننده را از یک فراموشی کوچک، برای کودکان خلق کرده که تابه‌حال نامزد جوایز متعدد و برگزیده‌ی گروه‌های مختلفی شده است. در این کتاب تصویری، داستانِ پدری را می‌خوانیم که فراموش کرده برای صبحانه‌ی بچه‌ها، شیر بخرد؛ به‌همین‌دلیل هم تصمیم می‌گیرد خیلی سریع، قبل از صبحانه به مغازه برود تا شیر بخرد. اما خودش نمی‌داند که چه چیزهایی در انتظار او نشسته‌اند!

معرفی و دانلود کتاب خوشبختانه شیر

بچه‌ها خسته شده‌اند و هنوز صبحانه نخورده‌اند؛ منتظر پدرشان هستند تا به خانه برگردد و برای برشتوکِ گندمیِ صبحانه‌شان، شیر بیاورد. مدتی طولانی منتظر می‌مانند تا در نهایت پدر به خانه باز می‌گردد. خواهر و برادرِ کلافه از پدرشان می‌پرسند که چرا این‌قدر دیر کرده است؟ آیا آشنایی در مغازه دیده و مشغول صحبت با او شده است؟

پدر اما داستانی عجیب برای بچه‌ها دارد؛ او تعریف می‌کند بعد از آنکه شیر را خریده، بشقاب پرنده‌ای را در بالای سر خود دیده است! پدر ماجرا را اینطور برای بچه‌ها ادامه می‌دهد: آدم فضایی‌ها و موجودات عجیب‌وغریبی که داخل بشقاب پرنده بودند از دنیایی خیلی دورتر به سیاره‌ی ما آمده بودند و از من خواستند تا به نمایندگی همه به آن‌ها مالکیتِ کل سیاره را بدهم! اما مخالفت کردم و بعد با تهدید آن‌ها مواجه شدم.

پدر می‌گوید که در فلزی بزرگی را دیده که قبل از اخطار آدم فضایی‌ها آن را باز کرده و وارد دنیای دیگری شده است؛ اما شیری که خریده بود را سفت چسبیده و آن را با خودش به سفری که در فضا و زمان دیگری داشته، برده است.

داستانِ خوشبختانه، شیر، ماجرایی جذاب و سفری ماجراجویانه را روایت می‌کند و پر از شخصیت‌های جالبی است که کودکان را به هیجان می‌آورد.

کتاب خوشبختانه شیر توسط فرمهر امیردوست ترجمه شده و به کوشش انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب خوشبختانه شیر

  • انتخابِ سردبیران سایت آمازون
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب کودکان سال 2013 سایت گودریدز
  • حضور در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Red Dot برای خوانندگان جوان در سال 2014
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Bluestem در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب خوشبختانه شیر

  • خوشبختانه، شیر یک داستان لذت‌بخش است. (وال‌استریت ژورنال)
  • اگر فرزندانتان هم‌چنان از شما می‌خواهند با صدای بلند برایشان داستان بخوانید، این کتاب برای شماست. (روزنامه‌ی Newsday)
  • تعجب نکنید اگر بچه‌ها اصرار دارند داستانِ خوشبختانه، شیر را با صدای بلند و در یک روز بخوانند و شاید با شیر و یک ظرف شیرینی! (مرکز کتاب‌های کودک بولتن)

کتاب خوشبختانه شیر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی کودکان 8 تا 12 ساله که از خواندن داستان‌های ماجراجویانه لذت می‌برند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب خوشبختانه شیر می‌خوانیم

کمی آن‌ طرف‌تر بالنی را می‌دیدم که داشت توی هوا دور می‌شد، باد آتش و خاکستر را رویش می‌ریخت. خودم را توی بالن می‌دیدم، پیش پروفسور استگ ایستاده بودم، دهانم باز باز بود. قیافه‌ام درب و داغان بود. پروفسور استگ - پروفسور استگ خودم - زمرد را به دستم داد.

تند تند از نردبان پایین رفتم و زمرد را جای چشم اسپولد گذاشتم. سپس، همین که آتشفشان خاموش شد، دنبال شیرم گشتم. می‌دانستم که وقتی از دستم افتاد، روی سر اسپولد فرود آمد. خوشبختانه، شیر روی توده خاکستر آتشفشانی افتاده و آسیبی ندیده بود. شیر را برداشتم، رویش را پاک کردم و از نردبان بالن بالا رفتم. پروفسور استگ دگمه را فشار داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشبختانه شیر
نویسنده
مترجمفرمهر امیردوست
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-7106-80-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوشبختانه شیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوشبختانه شیر

برای دریافت کتاب خوشبختانه شیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.