معرفی و دانلود کتاب خزنده منطقی

عکس جلد کتاب خزنده منطقی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خزنده منطقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خزنده منطقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خزنده منطقی

کتاب خزنده منطقی، رمانی با درونمایه‌ی اجتماعی و روانشناسی، نوشته‌ی امیرحسین امیرپور است که ماجرای آن در شهری کوچک در انگلستان می‌گذرد. این رمان، داستان مردی را روایت می‌کند که علاوه بر دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با مشکلات شغلی و خانوادگی، با خود و جهان پیرامونش هم درگیر جنگ سختی شده است. او دنیا را جور دیگری می‌بیند و سؤالات بزرگی دارد که یافتن جوابشان کلافه‌اش کرده. آیا می‌تواند خود را نجات دهد؟!

درباره‌ی کتاب خزنده منطقی

شخصیت‌های خاص، همیشه رمان‌‌ها و داستان‌ها را جذاب‌تر و خواندنی‌تر می‌کنند؛ در هر حالی حرفی برای گفتن دارند و دنیا را طوری می‌بینند که آدم‌های عادی از آن عاجزند! آن‌ها سؤالاتی دارند که برای ما پیش نیامده است، به نکاتی توجه می‌کنند که با خواندن داستان، تازه چشم ما به آن‌ها باز می‌شود و به خاطر همین حساسیت بیش‌ازحد، رنجی را تحمل می‌کنند که انسان را به ستوه می‌آورد. توماسِ داستان کتاب خزنده منطقی نیز همین‌گونه است. انسانی فرهیخته و شجاع که گاه از زندگی میان انسان‌های عادی کلافه می‌شود و گاه به خاطر سروکله‌زدن با افرادی که به نظر روشن‌فکر می‌آیند اما ذهن تاریکی دارند، در عذاب است.

توماس یک روز صبح از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند همسر ناسازگارش در خانه نیست. پس از آن، متوجه می‌شود که همسرش او را ترک کرده و به همه گفته که توماس از خانه بیرونش کرده است. از طرفی، در دفتر نشریه‌اش با کارآموزی که پسر یکی از صاحب‌منصبان است، درگیر می‌شود و او را اخراج می‌کند. اخراجی که کار توماس را به توبیخ شدن از سوی مدیر کل نشریات انگلستان می‌کشاند. او که ذهنی باز و روشن و زبانی تند و گزنده دارد، در برخورد با همه‌ی این مشکلات سعی می‌کند منطقی و شجاع باقی بماند و کار درست را انجام دهد. اما تا کی می‌تواند این وضعیت را تاب آورد، آن هم وقتی حتی از تماشای مردم عادی درکوچه و بازار هم رنجیده می‌شود؟

امیرحسین امیرپور، نویسنده‌ی رمان خزنده منطقی، توانسته است جهان داستانش را در فضای انگلستان یک قرن پیش جا بیندازد و کاری کند که احساس نکنید فضای داستان عاریه‌ای است! بیان یکدست و فاخر داستان، یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود و توصیف‌های به‌کاررفته در آن نیز، صحنه‌ها را به وضوح جلوی چشمان شما به نمایش می‌گذارد. همه‌ی این ویژگی‌ها از رمان خزنده منطقی، کتابی یکدست و خواندنی ساخته است که اکنون می‌توانید آن را بخوانید.

رمان ایرانی خزنده منطقی را انتشارات متخصصان به چاپ رسانده است.

کتاب خزنده منطقی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خزنده منطقی، برای علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی مناسب است. همین‌طور چون شخصیت اصلی انگلیسی و زمان و مکان اتفاقات در انگلستان یک قرن پیش است، علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی نیز، ممکن است این کتاب را دوست داشته باشند.

در بخشی از کتاب خزنده منطقی می‌خوانیم

صبح روز بعد روی تشکی نرم، کنار بخاری از خواب بیدار شدم. نمی‌دانم چه زمانی خواب من را به کام خود کشید، اما خوب می‌دانم که پیش از آن این تشک گرم را ندیده‌ بودم؛ حتماً کار بت عزیز است، بله باید کار او بوده باشد. به گمانم می‌توانم این را به‌منزله جواب مثبت در نظر بگیرم. کسی در ورودی را به‌آرامی باز کرد.

- اوه، به همین زودی بیدار شدید؟ فکر می‌کردم بیش از این‌ها خسته باشید.

+ هنوز خسته‌ام، اما بدنم به خدمتگزاری عادت کرده است. هر روز سر ساعتی معین در نشریه بودن و به مردم خدمت‌کردن تأثیرش را گذاشته. خدمت به مردم، خوب به یاد دارم اوایل کار هم خود را این‌گونه فریب می‌دادم. حالا از خواب غفلت بیدار شده و دوباره می‌توانم حقیقت را ببینم.

- چه حقیقتی؟

+ اینکه در تمام این مدت تنها سگی فرمان‌بردار بودم با قلاده‌ای ناپیدا برای سرمایه‌داری. کارم همیشه این بود یکجا بنشینم و به کتاب‌هایی که مردم با پوست و گوشتشان آن را نوشته‌اند، مهر عدم‌ تأیید بزنم. یعنی چه به کسی بگویید تو دیگر ننویس؟ مگر آنچه آن‌ها نوشته‌اند، واقعیت محض نیست؟

- و شما خودتان را برای تمام این اتفاقات مقصر می‌دانید؟

+ خودم را؟ مقصر؟ نه خانم زیبا، مقصر کس و درحقیقت چیز دیگری‌ست. بگذارید ساده خدمتتان عرض کنم. مقصر اندیشه‌ای است که کتاب و نویسنده را با هم و بدون هم به کالا تبدیل می‌کند. بله، همان کالایی را عرض می‌کنم که می‌خرند و می‌فروشند. درست مانند ژاکت زیبایی که به تن دارید و شک نکنید خانم زیبا، که این مناسبات به سود کسانی تمام خواهد شد، آن‌ها مقصرند.

- پیداست درد اجتماعی سنگینی را حمل می‌کنید. نان تازه گرفتم. تا صبحانه را آماده می‌کنم، شما هم صورتتان را پاک کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سرگیجه
تصادم
آلوده به سرخی
گریز
گلوله
ناپلئون
شکوفه‌های گیلاس
تلخ‌ترین رویا
برگشت‌ناپذیر
میعادگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خزنده منطقی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-292-314-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خزنده منطقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خزنده منطقی

برای دریافت کتاب خزنده منطقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.