معرفی و دانلود کتاب خروس جنگی

عکس جلد کتاب خروس جنگی
قیمت:
۱۰۲۵۰۰ ۷۱,۷۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خروس جنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خروس جنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خروس جنگی

کتاب خروس جنگی یک رمان نوجوان به قلم جری اسپینلی، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، داستانی درباره‌ی قلدری در مدرسه است و شما را به قلب زندگی یک قلدر مدرسه می‌برد. این رمان که جوایز زیادی را از آن خود کرده و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون قرار دارد، قصه‌ی یک پسر نوجوان پر شر و شور به نام جان را بازگو می‌کند که ملقب به خروس جنگی است و هیچ‌کس دل خوشی از او ندارد.

درباره‌ی کتاب خروس جنگی

جری اسپینلی (Jerry Spinelli) در کتاب خروس جنگی (Crash) که یک رمان نوجوان است، شما را با خود به درون ذهن یک پسر قلدر و آزارگر به نام جان کوگان می‌برد. او داستان زندگی جان را از زبان خودش بیان می‌کند و ماجرایی را شرح می‌دهد که به تحولات مهمی در شخصیت جان و تغییرات رفتاری بزرگی در او می‌انجامد.

جان کوگان دانش‌آموز پایه‌ی هفتم است و از بچگی به «خروس جنگی» شهرت دارد. او یک قلدر حسابی در مدرسه‌شان است و با شیطنت‌های ریز و درشت خانواده‌اش را هم عاصی کرده. جان کوگان در فوتبال آمریکایی رقیب ندارد و این اسم را هم زمانی از آن خود کرد که با کلاه کاسکت فوتبالی‌اش به دخترعمویش، بریژیت، ضربه زد و او را از پشت بر زمین انداخت. از سن هفت سالگی در یک رقابت همیشگی با پسر همسایه‌شان، پن وب، قرار دارد که حسابی هم حرصش را در می‌آورد. همه‌چیز طبق معمول پیش می‌رود تا اینکه فصل مسابقات فوتبال شروع می‌شود و از قضا مصادف می‌شود با آمدن پدربزرگ به خانه‌ی آن‌ها. در ادامه ماجراهایی برای جان و خانواده‌اش پیش می‌آید که شخصیت او را به مرور زمان متحول می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب خروس جنگی

داستان کتاب خروس جنگی در چهل و نه فصل نوشته شده است و فضای آن در ارتباطی تنگاتنگ با مدرسه و فوتبال قرار دارد. رمان حاضر با قلمی ساده و گیرا و طنزی فوق‌العاده احساسات و دغدغه‌های یک پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد و سیر تحولات و شکل‌گیری شخصیت او را روایت می‌کند.

کتاب خروس جنگی با عنوان دیگری نیز در ایران به انتشار رسیده است. نسخه‌ی حاضر را پروین علی پور به فارسی برگردانده و نشر افق روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب خروس جنگی

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ایالت کارولینای شمالی در سال 2000
  • برنده‌ی جایزه‌ی Maud Hart Lovelace در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی Iowa Teen در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب ایالت کارولینای جنوبی در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست در سال 1998
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون ذیل عناوین رمان‌های نوجوانان
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلمان

نکوداشت‌های کتاب خروس جنگی

  • سبک نوشتاری اسپینلی در این داستانِ بامزه و پر از جنب و جوش کاملا برای دانش‌آموزان رده سنی نوجوانان مناسب است. (بوکلیست)
  • نویسنده بدون اینکه زیاده‌روی کند و با روایتی ساختارمند پیامش را به مخاطب می‌رساند. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب خروس جنگی رمانی سرگرم کننده است. (نیویورک تایمز)

کتاب خروس جنگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به نوجوانان و کسانی که به مسئله‌ی قلدری در مدارس اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خروس جنگی می‌خوانیم

در زمین فوتبال، هرگز دور بازیکن‌ها نمی‌دوم، بلکه یک‌راست از بین آن‌ها می‌گذرم. به نظر من زندگی شبیه زمین فوتبال است. چند دقیقه‌ای این واقعیت را فراموش کرده بودم.

و بعد... یادم آمد. من کسی هستم که برای مدرسه‌ی راهنمایی اسپرینگ فیلد رکورد تازه‌ای به‌ دست آورده‌ام. من قدّم نزدیک صد و هفتاد سانتی‌متر و وزنم حدود هفتاد کیلوگرم است. من پیراهنی گران‌قیمت تنم است، من خروس‌جنگی کوگان هستم.

به خودم گفتم که دیگر علاف شدن بس است. دیگر پرسه زدن دور و برِ جین فوربز، دست تکان دادن و انتظار لبخند داشتن بس است؛ بنابراین یک‌راست به طرفش رفتم. طوری که انگار نه انگار دوستانش آنجا هستند. انگار فقط یک جفت چشم قهوه‌ای آنجا بود که لحظه به لحظه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد؛ مثل چشم‌های مدافع خط گُل، درست موقعی که داری ازش جلو می‌زنی.

گفتم: «سلام، جین! چطور مِطوری؟ فکر کردم می‌آیی روی پیست. مُدل موهایت جدید است؟»

دستش را، مثل اینکه بخواهد به موهایش بزند، بالا برد. بعد، همان‌جا نگه داشت. صورتش هم نشان نمی‌داد که چه‌کار می‌خواهد بکند. عین روح بود.

بالاخره گفت: «نه واقعاً.»

در همان حال که پیچ و تاب می‌خوردم و لبخند می‌زدم، گفتم: «نه؟ ولی به نظرم فرق کرده. در هر صورت خیلی قشنگ است.»

دهانش را باز کرد که بگوید ممنون، ولی پیش‌دستی کردم و گفتم: «حالا من یک چیز جدید بهت نشان می‌دهم.» با دست به سینه‌ام زدم و گفتم: «این پیراهن مال فروشگاه جَک‌مَن است. شاید ندانی؛ چون تازه اینجا آمده‌ای؛ اما جَک‌مَن فروشگاه لباس مردانه است. آخر من لباس‌های سایز مردانه می‌پوشم!» و ادامه دادم: «گمانم تو هم بتوانی لباس‌های سایز زنانه بپوشی، آره؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خروس جنگی
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-353-441-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۲۵۰۰ ۷۱,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خروس جنگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خروس جنگی

برای دریافت کتاب خروس جنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.