معرفی و دانلود کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا، برای کودکان سنین 6 تا 12 سال، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌هاست. در این کتاب، کتلین آرنوت، افسانه‌های قدیمی آفریقایی را جمع‌آوری و به زبان کودکان امروزی، بازنویسی کرده است. این افسانه‌ها، درباره‌ی ارزش‌های مهم آفریقایی مانند استقامت، صبر، شجاعت، عدالت و... داستان‌هایی خواندنی روایت می‌کنند و نگاه مردم آفریقا به پدیده‌های طبیعی را نیز نمایش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا

همیشه خواندن افسانه‌ها، کودکان و حتی بزرگ‌سالان را به وجد می‌آورد. افسانه‌ها در خود مضامینی عمیق را پنهان می‌کنند که انسان‌ها، از میلیون‌ها سال پیش، در حال یادگیری و تجربه‌ی آن‌ها بوده‌اند. به همین دلیل است که خواندن قصه‌ها و افسانه‌های کهن نه تنها جنبه‌ی سرگرمی دارد، بلکه می‌تواند اندیشه‌ی ما را وسعت دهد و باعث شود زندگی را بهتر درک کنیم. حالا، اگر، علاوه بر کشور خودمان، با افسانه‌های مناطق دیگر دنیا هم آشنا شویم، به این معنی است که با خرد جمعی سراسر جهان ارتباط برقرار کرده‌ایم و می توانیم از همه‌ی آنچه مردم سراسر جهان، از زندگی آموخته‌اند، استفاده کنیم. کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا (Tales from Africa)، ما را با مشهورترین و جذاب‌ترین افسانه‌های قاره‌ی آفریقا آشنا می‌کند.

کتلین آرنوت (Kathleen Arnott)، این افسانه‌ها را طوری بازنویسی کرده است که مناسب سن کودکان باشد و همچنین مطالب آموزنده و جذابی را شامل شود. آفریقا را ما با حیوانات مختلفی که در خود جای داده است می‌شناسیم. شخصیت اکثر این افسانه‌ها نیز، حیوانات هستند اما انسان‌ها هم حرف‌های زیادی در این افسانه‌ها دارند. بسیاری از این داستان‌ها دلایل عجیب و جالبی برای سؤالات مختلفی که ممکن است برایمان پیش بیاید، دارند. مثلا می‌دانید چرا شغال‌ها هر شب زوزه می‌کشند؟ یا اینکه چرا مرغ بوته‌زار سحرها می‌خواند؟ یا چرا خرچنگ سر ندارد؟ خوب است که داستانشان را در کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا بخوانید.

معرفی و دانلود کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا

مثلا در افسانه‌ی اول کتاب کودک جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا، داستان سگ و شغالی را می‌خوانیم که در کنار هم آزادانه زندگی می‌کنند. آن‌ها باهم به شکار می‌روند و غذا را با هم تقسیم می‌کنند، اما یک شب سرد زمستانی که غذایی گیرشان نمی‌آید، سگ تصمیم می‌گیرد به دهکده‌ی انسان‌ها برود و کنار آتش کمی گرم شود. اما پیش انسان‌ها رفتن همان و بازنگشتن همان. همه‌ی افسانه‌های کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا، مضمونی مهم را در قالب داستانی ساده یا حتی شاید غیرمنطقی به ما منتقل می‌کنند. با خواندن هر افسانه، باید از خود بپرسیم، این داستان، برای منتقل کردن چه مفهوم مهمی است که مردم آفریقا، هزاران سال است آن را سینه به سینه نقل کرده‌اند؟ این موضوع می‌تواند به درک ما از جهان و فهم بهتر مردم آن سرزمین کمک کند.

کتاب کودک جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا را رضوان دزفولی به خوبی ترجمه کرده و نشر افق آن را در مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا، به همت نشر افق به چاپ رسیده است. این مجموعه، از جای جای جهان، افسانه‌های مهم و مشهور را گردآوری و به سبکی که برای بچه‌های امروزی جذاب باشد بازنویسی کرده است. بعضی از کتاب‌های این مجموعه، چند اثر از یکی از نویسندگان مهم و بزرگ جهان است و بعضی دیگر، افسانه‌هایی به قلم نویسندگان مختلف است. بعضی نیز، به روایت یک افسانه‌ی مهم و خاص می‌پردازد. این مجموعه برای سنین دبستان جذاب و خواندنی است. از کتاب‌های مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا می‌توان به کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی، 208 حکایت از ازوپ، دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی، پهلوان پنبه - 11 افسانه‌ی ایرانی و... اشاره کرد.

کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا برای کودکان سنین 6 تا 12 سال خواندنی است.

در بخشی از کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم

در گذشته‌های دور، سگ و شغال با هم دوست بودند و در جنگل، کنار هم زندگی می‌کردند. آن‌ها هر روز با هم به شکار می‌رفتند و آخر شب هرچه را که شکار کرده بودند، نصف می‌کردند و می‌خوردند.

یک شب هرچه سگ و شغال تلاش کردند، چیزی گیرشان نیامد؛ حتی یک موش مرده. آن‌ها خیلی گرسنه بودند. سوز سردی هم در جنگل می‌وزید که تحمل گرسنگی را سخت‌تر می‌کرد. هیچ سرپناهی هم نبود که خودشان را از سرما محفوظ نگه دارند. سگ گفت: «درد گرسنگی بد دردی است؛ اما از آن بدتر آن است که هم گرسنه باشی و هم سردت باشد.»

شغال گفت: «بگیر بخواب. فردا صبح دوباره به شکار خواهیم رفت. شاید بتوانیم آن گوزنی را که امروز از دستمان فرار کرد، شکار کنیم.»

اما سگ خوابش نمی‌برد. شکمش قاروقور می‌کرد و دندان‌هایش به‌هم می‌خورد. آخر موهای بدنش به بلندی موهای شغال نبود. روی زمین دراز کشید؛ اما چشم‌هایش از گرسنگی و سرما همین‌طور باز مانده بودند. ناگهان چشمش به نوری قرمز در دوردست‌ها خورد. سگ پرسید: «شغال‌جان، آن نور مال چیست؟»

شغال گفت: «آنجا دهکده‌ی انسان‌هاست و آن نور هم آتش انسان‌هاست.»

سگ گفت: «آه... شغال‌جان، تو از من شجاع‌تری. حاضری بروی و برایم کمی آتش بیاوری؟»

شغال گفت: «نه... معلوم است که نمی‌روم. تو آتش می‌خواهی. پس خودت برو بیاور!»

فهرست مطالب کتاب

1: هنوز سگ را صدا می‌زند
2: مردی که زبان حیوانات را آموخت
3: لاک‌پشت و مارمولک
4: مردی از شیره‌ی درخت
5: لاک‌پشت و بوزینه
6: سلطان جنگل، عنکبوت!
7: رعد و برق
8: چرا خرچنگ سر ندارد؟
9: آزمایش مهارت
10: جنگ پهلوان و غول
11: چرا مرغ بوته‌زار سحرها می‌خواند؟
12: عنکبوت و سنجاب
13: آنانانا و فیل
14: تارهای عنکبوت
15: شاخ‌های جادویی
16: جادوی مار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجمرضوان دزفولی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-7420-4-8
موضوع کتابکتاب‌های قصه‌های کهن کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب جنگ پهلوان و غول - 16 افسانه‌ی آفریقایی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.