معرفی و دانلود کتاب تمدن اعتیاد

عکس جلد کتاب تمدن اعتیاد
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمدن اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمدن اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمدن اعتیاد

هیچ‌چیز خوشحالمان نمی‌کند. احساس می‌کنیم حال خوب در جایی پنهان شده و منتظر ماست، اما واقعیت این است که خود ما پشت دیواری پنهان شده‌ و حال خوب درونی را گم کرده‌ایم. کتاب تمدن اعتیاد درباره‌ی کهن‌ترین گم‌شده‌ی بشر است؛ درباره‌ی موطن اصلی‌مان؛ جایی که از آن دور مانده‌ایم و به‌دنبال راه وصل می‌گردیم. کاوه زارعی سعی دارد به یادمان بیاورد که چه‌چیزی را گم کرده‌ایم و برای فراموش کردن مفقود خود، به چه ریسمان‌های سست و پوسیده‌ای از جنس جهان مادی چنگ می‌زنیم.

درباره‌ی کتاب تمدن اعتیاد

در ناخودآگاه ما هنوز خاطرات بهشت و وطنی که پیش از تولد در آن زیسته‌ایم، پررنگ و مشهود است. تصویر و خاطره‌ی شفافی به یادمان نمانده، اما می‌فهمیم که حس دلتنگی و غم ناشناخته‌ای در جانمان ریشه دوانده. این حس غم‌زدگی و دلتنگی، رنجی تازه و امروزی نیست. از صدها سال پیش تاکنون، شعرا و فیلسوفان بابت دور ماندن از وطن خود مویه کرده‌ و مرثیه سراییده‌اند. در این غمکده‌ی فانی، هرکس به‌دنبال بهبود حال خود است اما در عالمی که مملو از موانع مادی است، چنین گشایشی به‌سادگی محقق نخواهد شد. کتاب تمدن اعتیاد در پی حل مشکلات روحی خاک‌خورده و دردهای درونی بشر نیست و قصد ندارد چنین ادعای بزرگی داشته باشد. کاوه زارعی ما را با واقعیت‌های تلخی روبه‌رو می‌کند که درون آن‌ها به‌دنبال حس کمال و خوشی می‌گردیم؛ واقعیت‌هایی که خودمان هم می‌دانیم آب نیستند و هیزم‌اند بر آتش درونمان.

معرفی و دانلود کتاب تمدن اعتیاد

کتاب تمدن اعتیاد موطن اصلی‌مان و آنچه بین ما و بهشت گمشده فاصله انداخته را نام می‌برد و عواملی چون نیاز به غذا و حس گرسنگی، نیاز جنسی، نیاز به ارتباط اجتماعی را به‌عنوان انگیزه‌های زندگی دنیوی می‌شمارد. نویسنده رفتارهای جسم آدم را بازتابی از روح بی‌قرار او می‌داند. بی‌قراری خود انواع گوناگونی دارد. زمانی که دچار مشکلاتی می‌شویم و روانمان آرام نیست، روحمان آشفته می‌گردد و دچار بی‌قراری روحی و روانی می‌شویم که جز کوله‌باری از رنج و افسردگی آورده‌ی دیگری برای ما ندارد. اما نوعی از بی‌قراری وجود دارد که مبارک است و انسان را به مقام والا و متعالی می‌رساند و آن بی‌قراری عارفانه است.

کتاب تمدن اعتیاد از تحولاتی در طول چندین قرن برای دین و مذهب و تغییراتی که در دیدگاه انسان مدرن درباره‌ی خداوند به‌وجود آمده نیز پرده برمی‌دارد. پس از انقلاب صنعتی جایگاه کلیسا در جوامع غربی بسیار متحول شد و لذت معنوی و مذهب در زندگی انسان رنگ باخت. از آن زمان به‌ بعد لذات دنیوی همچون اعتیاد به رابطه‌ی جنسی و پرخوری، انسان‌ها را به خود وابسته و در گرداب غرق کردند. با رونق گرفتن سکولاریسم هرروز جایگاه ادیان و هرچه که انسان را به موطن اصلی خود نزدیک می‌کرد، از فهرست اعتقادات و لذات روزمره‌ی بشر خارج شدند و انسان در این جهان سرگشته و آشفته ماند.

کاوه زارعی می‌خواهد ابتدا درد را به ما نمایان کند. پی‌بردن به این درد، چراکه اولین پله برای رسیدن به درمان است. کتاب تمدن اعتیاد به کوشش انتشارات متخصصان منتشر شده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب تمدن اعتیاد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هر انسانی که احساس می‌کند جای چیزی در زندگی‌اش خالی است و هرچه می‌جوید، آن را نمی‌یابد، مناسب است. همچنین افرادی که به شناخت خود و نوع انسان علاقه‌مندند از این اثر بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب تمدن اعتیاد می‌خوانیم

قرار یعنی آرامش در خانه  بودن، یعنی کوتاهی فاصلۀ میان آنچه باید باشم و آنچه اکنون هستم. قرار را می توان همان حالی دانست که پس از یک مسافرت طولانی هنگام رسیدن به خانه پیدا می کنیم؛ در مقابل آن بی قراری، وضعیت ناخوشایندی است که ما در تمامی رنج ها و ناخشنودی ها تجربه می کنیم.

جهان برای یک بی قرار مطلوب نیست، بر مدار نمی چرخد و هستی او در تاریکی و ظلمت فرو رفته است؛ بی قراری یعنی پریشانی، آشفتگی و بی قرار یعنی بی معنی، آواره و بی خانمان. بی قرار کسی است که آرامش های او موقتی است و معمولاً در میانۀ پایکوبی و دست افشانی ناشی از موفقیت ها و شادی های خارجی ناگهان خود را در کام بی قراری دیگری می بیند. ساحل آرامش و نشئگی او دم به دم با سونامی موقعیت های مختلف به دوزخ بی قراری بدل می شود.

«قرار» کمیاب ترین کالای این جهان است و بی قراری از واقعی ترین واقعیت های این جهان به شمار می رود. همین بی قراری زندگی انسان را به تلاشی در میانۀ رنج و ملال بدل ساخته است. همۀ ما هزاران مثال و تجربه در مورد قرارهای بدلی و موقت، نشئگی های کم عمر و البته بازگشت مجدد امواج سهمگین بی قراری پس از آن ها را در خاطر خود داریم.

باوجود اینکه بی قراری انسان اشکال مختلفی دارد اما همگی آن ها را می توان نتیجۀ واکنش ابعاد مختلف وجودی انسان به خالی شدن از معنی دانست که در انسان فاقد معنی و منقطع شده از اصل، به صورت های مختلف ظهور می یابد و همواره از انسان چیز دیگری را طلب می کند. انسان ناهوشیار نیز در مقابل آماج این بی قراری ها راهی جز مصرف مسکن های موضعی و ایجاد نشئگی های موقت برای فرار از آن ها نمی شناسد. از این رو، بی قراری انسان که نشانۀ تعالی طلبی او در همۀ ابعاد است، در فقدان هوشیاری به ابزاری برای ذهن در جهت تشویق به مصرف بیشتر تبدیل می شود.

فهرست مطالب کتاب

برای خواننده
پیشگفتار
تمدن اعتیاد
لذّت چیست؟
لذّت و سعادت
اقسام لذّات
لذّت هوشیار و لذت ناهوشیار
منابع مولد لذّات
لذّت و قدرت
تجمع منابع لذّات مادی
تجمع منابع لذّات عقلی
تجمع منابع لذّات معنوی
نقش قدرت ها در اخلاق (الگوهای مصرف)
چرخۀ فیزیولوژیک مصرف لذّات
ساختار مغز و فرایند مصرف
هوش و سوءمصرف لذّات
دیگرخواهی، عدالت، رفاه اجتماعی
پیوند بیماری ناهوشیاری
اخلاق (الگوهای مصرف) در تمدن اعتیاد
نظام های اخلاقی تمدن اعتیاد
نظام فایده گرا (سودانگاری)
نظام وظیفه گرا
نظام عدالت گرا
نظام آزادی‌گرا
نظام خیرگرا (زیباگرا نظام دینی)
ضرورت اخلاق
اعتیاد و نظریۀ تکامل در اخلاق
وجدان و ناهوشیاری
مبانی تحولات کلونی های ناهوشیار
مصرف کنندۀ ناهوشیار کیست؟
آثار بیماری با جلوۀ طبیعی
اعتیاد
انسان در تمدن اعتیاد
چرا بیماری؟
محرک ها و نظریات انگیزه
انگیزۀ گرسنگی
انگیزۀ تشنگی
انگیزۀ جنسی
انگیزۀ پیشرفت
انگیزۀ پیوندجویی
درهم تنیدگی انگیزه ها
انگیزش درونی در مقابل انگیزش بیرونی
بی قراری
بی قراری جسمی
بی قراری روانی
بی قراری معرفتی یا وجودی
بی قراری عارفانۀ معنوی
عرفان و اعتیاد
بهجت و انجذاب
اختیار و اتصال
جبر، تصادف، اختیار
نیرو محرکۀ چرخ تاریخ تمدن اعتیاد
سرنوشت خداوند در دنیای مدرن
جامعه شناسی
علوم و چرخش در الگوی لذّت های مصرفی
برخی منابع مورداستفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمدن اعتیاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-7357-55-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمدن اعتیاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمدن اعتیاد

برای دریافت کتاب تمدن اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.