معرفی و دانلود کتاب تفکر 101

عکس جلد کتاب تفکر 101
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر 101 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر 101 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر 101

وو کیونگ آهن کتاب تفکر 101 را براساس پژوهش‌های خود در دانشگاه ییل به رشته‌ی تحریر درآورده. او دوره‌ای را ابداع کرد تا به دانشجویان کمک کند سوگیری‌هایی را که باعث مشکلات زیادی در زندگی روزمره‌ی آن‌ها می‌شد، بررسی کنند. کیونگ آهن نام «تفکر» را بر این دوره گذاشت و آموزه‌هایش به‌سرعت در دانشگاه محبوب شدند. در کلاس‌های او دانشجویان مشکلات فکری‌ای چون سوگیری تأیید، اسناد سببی، و تأخیر رضایت را بررسی می‌کردند و به دنبال این بودند که بدانند چگونه این مشکلات بر مهم‌ترین مسائل اجتماعی‌شان تأثیرگذار هستند.

درباره‌ی کتاب تفکر 101

شاید شما هم از افرادی باشید که اعتقاد دارند بحث کردن راه خوبی برای تغییر نظر مردم در مورد سیاست است. احتمالاً باور شما این است که استدلال‌های منطقی و خوش‌ساخت راهی برای بحث اصولی و قابل‌قبول در مورد سیاست هستند. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که امکان دارد روزی نظرتان تغییر کند و دیگر چنین عقایدی را دنبال نکنید؟ حقیقت این است که جهت‌گیری سیاسی یک فرد با احساسات و البته توضیحاتی که او در ذهن خود دارد، تعیین می‌شود. فرقی نمی‌کند که فرد به چه سمتی متمایل شود، او همچنان واکنش عاطفی درونی خود را دنبال می‌کند و بعداً آن را توجیه نیز خواهد کرد. این یکی از صدها نمونه مثالی‌ست که در مورد تعصب وجود دارد و شاید بهتر باشد به آن توجه کنید.

معرفی و دانلود کتاب تفکر 101

وو کیونگ آهن (Woo-Kyoung Ahn) پس از دهه‌ها تحقیق انفرادی، بررسی پژوهش‌های سایر روانشناسان شناختی و آموزش و مطالعات پیشگامانه‌ی خود، کتاب تفکر 101 (Thinking 101: How to Reason Better to Live Better) را به رشته‌ی تحریر درآورد. هدف او از تألیف چنین کتاب راهنمایی ریشه‌یابی مشکلات فکری و میزان تأثیر آن‌ها بر زندگی روزمره‌ی افراد بوده. مشکلاتی چون سوگیری تأیید، اسناد سببی، تأخیر رضایت، تعصب منفی یا تفسیرهای جانب‌دارانه که شاید در نگاه اول و هرکدام به‌تنهایی آنقدرها بر اعمال و رفتار روزمره‌ی اشخاص اثر نداشته باشند اما در درازمدت و به‌صورت گسترده‌تر در جوامع، تأثیرات مخرب و منفی فراوانی را به‌دنبال خواهند داشت.

مطالب کتاب تفکر 101 که حاصل پژوهش‌های دقیق وو کیونگ آهن در کلاس‌های درسش در دانشگاه ییل است، همه با زبانی روان و ساده بیان شده‌اند تا حتی افراد عادی با دانش حداقلی نسبت‌به موضوعات روانشناسی نیز بتوانند به فهم دقیق و کافی برسند. او با ذکر مثال‌هایی از زندگی شخصی خود و حتی داستان‌هایی از تاریخ، سعی دارد به خوانندگان خود این موضوع را آموزش دهد که با آگاهی بیشتر نسبت به تعصبات خود، می‌توانند شرایط زندگی‌شان را در تمامی زمینه‌ها بهبود دهند و با مشکلات دنیای واقعی نیز مقابله کنند. آنچه در زندگی واقعی چالش نامیده می‌شود شاید آنقدرها هم موضوع جدی‌ای در ذهن شما نباشد و بالعکس هرآنچه تمام توجه شما را به خود اختصاص داده، احتمالاً یک موضوع بی‌اهمیت در دنیای پرچالش امروز است. مطالعه‌ی این کتاب راهنما برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند بهتر فکر و زندگی کنند، ضروری است.

وو کیونگ آهن کتاب تفکر 101 را در هشت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که عناوین این فصول شامل «جذابیت روانی»، «سوگیری تأیید»، «چالش اسناد سببی»، «خطرات نمونه‌ها»، «تعصب منفی»، «تفسیر جانب‌دارانه»، «خطرات ناشی از تعصبات» و «مشکل تأخیر رضایت» می‌شوند. انتشارات بله این کتاب را با ترجمه‌ی فارسی آرزو رمضانی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تفکر 101

  • این کتاب فقط یک نمای کلی روشن از تله‌های شناختی نیست که استدلال شما را ویران می‌کند، بلکه راهنمایی برای بازنگری در نحوه‌ی تفکر است. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • کتاب تفکر 101 یک شیوه‌ی تنظیم را در سطح جهانی برای مغز شما ارائه می‌دهد. چرخ‌دنده‌های ذهنی شما را باز می‌کند، موتور شناختی‌تان را دوباره راه می‌اندازد و شما را در مسیر تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر قرار می‌دهد. (دانیل اچ. پینک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • وو کیونگ آهن از مثال‌های جذاب و شگفت‌انگیزی استفاده می‌کند تا نشان دهد چگونه می‌توانیم استدلال خود را درک کرده و بهبود بخشیم. (آنا روسلینگ رونلاند، یکی از نویسندگان کتاب Factfulness)
  • کتاب تفکر 101 توصیه‌های مبتنی بر شواهد را ارائه می‌دهد که پتانسیل واقعی برای بهبود زندگی را دارد. (Science)
  • آهن در نشان دادن اینکه چگونه مفاهیم روان‌شناختی در زندگی روزمره ظاهر می‌شوند، بهترین شیوه را داشته و پیشنهادات او تکنیک‌های معقولی را ارائه می‌کند که خوانندگان می‌توانند از آن‌ها برای مقابله با سوگیری‌های شناختی استفاده کنند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب تفکر 101 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال حل مشکلات روزمره‌ی خود از طریق بازنگری در افکار و عقایدتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب تفکر 101 را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب تفکر 101 می‌خوانیم

توهم سیالی تنها محدود به مهارت‌هایی نظیر رقصیدن، خواندن یا ارائه‌ی سخنرانی نمی‌شود؛ در حوزه‌ی دانش نیز مشاهده می‌شود. ما به نتایج و یافته‌های جدید بیشتر اعتماد می‌کنیم وقتی درک می‌کنیم که چگونه به دست آمده‌اند.

برای مثال، نوار چسب را در نظر بگیرید. ما از نوار چسب برای تعمیر انواع وسایل استفاده می‌کنیم، از ترمیم کفش گرفته تا دوختن اضطراری شلوار. تحقیقات نشان داده‌اند که نوار چسب می‌تواند زگیل‌ها را به‌خوبی یا حتی بهتر از درمان‌های استاندارد با نیتروژن مایع درمان کند. این موضوع تا زمانی دشوار به باور می‌رسد تا اینکه توضیح علمی آن را می‌شنویم: زگیل‌ها توسط ویروس‌هایی ایجاد می‌شوند که می‌توانند با محروم شدن از هوا و نور خورشید از بین بروند. پوشاندن زگیل با نوار چسب همین شرایط را فراهم می‌کند. با درک این فرایند زیربنایی، اثربخشی نوار چسب معتبرتر به نظر می‌رسد.

تحقیقات من نیز در مورد این پدیده بوده‌اند: اینکه مردم تمایل دارند از یک همبستگی به علت و معلول استنباط کنند، زمانی که می‌توانند مکانیسم زیربنایی را تصور کنند. حتی اگر داده‌های واقعی ثابت باشند، وقتی فرایند سیالی را که به ایجاد نتیجه‌ای منتهی می‌شود، تصور می‌کنیم، تمایل بیشتری داریم به نتیجه‌گیری علی برسیم. این کار اشکالی ندارد، مگر اینکه مکانیسم زیربنایی غلط باشد. زمانی که اشتباهاً قانع شده‌ایم که یک فرایند سیال را درک کرده‌ایم، احتمال دارد که به نتیجه‌گیری علی اشتباهی برسیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: جذابیت روانی
فصل دوم: سوگیری تأیید
فصل سوم: چالش اسناد سببی
فصل چهارم: خطرات نمونه‌ها
فصل پنجم: تعصب منفی
فصل ششم: تفسیر جانب‌دارانه
فصل هفتم: خطرات ناشی از تعصبات
فصل هشتم: مشکل تأخیر رضایت
قدردانی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر 101
نویسنده
مترجمآرزو رمضانی
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-90225-6-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر 101

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفکر 101

برای دریافت کتاب تفکر 101 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.