معرفی و دانلود کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال

عکس جلد کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال

محمدرضا الماسی در کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال، پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما درخصوص اصلاح تغذیه و ارتقا رژیم غذایی ورزشکاران رشته‌ی بسکتبال خواهد بود. این کتاب براساس آخرین یافته‌های علمی مرکز علوم ورزشی گتورید تهیه شده و شامل مجموعه‌ای از راهکار‌های مفید برای آب‌رسانی و سوخت‌رسانی صحیح به ورزشکاران، بهبود کیفیت خواب و توصیه‌های علمی برای ریکاوری و بازیابی انرژی در طول مسابقات است.

درباره‌‌ی کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال

می‌دانیم که علوم تغذیه در سال‌های اخیر، بیش از هر زمان دیگری به یاری دنیای ورزش آمده و نقش ویژه‌ای در پیشرفت عملکرد ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایفا کرده است. این دانش، با بررسی مولفه‌های اساسی هر رشته‌ی ورزشی و نیازسنجی بازیکنان آن، مجموعه‌ای از توصیه‌های راهبردی برای داشتن برنامه‌ی غذایی مفید‌تر را در اختیار ایشان قرار می‌دهد و به بازیابی بهتر توان جسمانی ورزشکاران در طول تمرینات کمک می‌رساند. کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال (Nutrition & Recovery Needs of the Basketball Athlete) نوشته‌ی محمدرضا الماسی با تمرکز بر یکی از این رشته‌های ورزشی پرطرفدار، یعنی ورزش بسکتبال سعی دارد تا راهنمایی جامع و مفیدی برای اصلاح عادات و سبک غذایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

رسیدن به موفقیت در رقابت‌های ورزشی، به‌ویژه در ورزش‌های گروهی، نیازمند مجموعه‌ی متنوعی از فاکتور‌های جسمانی و روانی در تک‌تک اعضای یک تیم است. بسیاری از این مولفه‌های تعیین‌کننده، همچون سرعت و چابکی و توان‌ تصمیم‌گیری و هماهنگی، ارتباط مستقیمی با دریافت موادغذایی مورد‌نیاز به بدن و همچنین آب‌رسانی مداوم به مغز، جریان خون و عضلات دارد. نویسندگان کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال، سعی دارند تا فشرده‌ای از کاربردی‌ترین توصیه‌های لازم برای داشتن تغذیه‌ی سلامت در طول تمرینات ورزش بسکتبال و همچنین برنامه‌ی غذایی در طول مسابقات و تورنومنت‌ها را در اختیار مربیان و ورزشکاران این رشته قرار دهند. سرفصل‌های این کتاب برمبنای پژوهش‌های گروهی از متخصصین تغذیه‌ی ورزشی در موسسه‌ی گتورید (Gatorade Sports Science Institute) با همراهی کارشناسان رشته‌ی بسکتبال تهیه شده و به‌طور اختصاصی برای پاسخگویی به مولفه‌های جسمانی بازیکنان این رشته نیازسنجی شده است.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال

نویسندگان کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال، پیش از ورود به موضوع اصلی کتاب، معرفی فشرده‌ای از رشته‌ی ورزشی بسکتبال ارائه می‌دهند و ویژگی‌های فیزیولوژیکی ورزشکاران این رشته را برمی‌شمارند. پس از این مقدمه، نوبت می‌رسد به مجموعه‌ای از توصیه‌های علمی که خواننده را به‌طور دقیق‌تر برای داشتن یک تغذیه‌ی ورزشی مناسب در بازی بسکتبال راهنمایی می‌کند. موضوع آب‌رسانی به ورزشکاران، آن‌چنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که فصل بعدی کتاب به کلی به آن اختصاص پیدا کرده. مبحث ریکاوری با بازیابی نیروی ورزشکاران نیز از دیگر عنوان‌های مهمی‌ست که در فصل‌های بعدی اثر به آن می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید، جذب تغذیه‌ی ورزشی، ارتباط ویژه‌ای با استراحت و خواب مناسب دارد، به‌همین‌منظور، سازندگان این اثر در فصل مجزایی به موضوع خواب ورزشکاران و راهکارهای ارتقا کیفیت آن نیز اشاره خواهند کرد. سرفصل پایانی کتاب نیز باعنوان سوخت‌رسانی به ورزشکاران بسکتبال، تمامی راهنمایی‌های نهایی برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بازیکنان به‌ویژه در میانه‌ی بازی و مسابقات را به شما آموزش می‌دهد.

آموزه‌های کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال را می‌توان در یک کلام، کلید تمایز یک بازیکن ماهر و حرفه‌ای بسکتبال از یک بازیکن مبتدی در این رشته دانست. با اجرای توصیه‌های پرکاربرد این کتاب، ورزشکاران می‌توانند قدرت، سرعت و چابکی جسمانی خود را سریع‌تر از هر زمانی به دست بیاورند و ضمناً سلامت جسمانی خود را در طول مسابقات و تمرینات سخت و طولانی این رشته، تضمین کنند. این کتاب محصول سال 2013 میلادی‌ست و نسخه‌ی فارسی آن نیز با تلاش انتشارات حتمی به دست شما می‌رسد.

کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب پرفایده را به مربیان و بازیکنان رشته‌‌ی ورزشی بسکتبال و همچنین دانش‌جویان رشته‌های تربیت‌بدنی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال می‌خوانیم

محدوده سنی ورزشکاران بسکتبال دانشگاهی معمولاً بین 22-18سال است. در حالیکه آن‌ها از لحاظ بدنی و فیزیولوژیکی نسبت به یک تیم بسکتبال دبیرستانی یکنواخت‌تر هستند، اما سطوح بلوغ آن‌ها تا حد زیادی متفاوت است. نقل و انتقال در طول سال اول دانشگاه برای آن دسته از ورزشکارانی که برای اولین بار است که از خانه دور هستند می‌تواند سخت باشد. چالش‌های این نقل و انتقال شامل عادات سالم خوردن و خوابیدن است. در ضمن در طول سال اول، بازیکنان در برنامه‌های قدرت و آمادگی بدنی با شدت بالا حاضر می‌شوند، و ترکیب بدنی آن‌ها نسبت به دیگر مشاغل دانشگاهی‌شان تغیرات بسیار زیادی می‌کند. در نهایت، کلاس رفتن، تمرین کردن و برنامه‌های غذا خوردن ورزشکاران دانشجو هر روز و از ترمی به ترم دیگر متفاوت خواهد بود. ورزشکاران باید نسبت به برنامه‌های علمی و نیازهای ورزشی و همچنین محیط اجتماعی دانشگاه دسترسی مطلوبی داشته باشند. نوسانات در برنامه‌های روز به روز ورزشکاران به این معناست که سوخت‌رسانی مناسب در طول روز برای آن‌ها بسیار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: معرفی بازی بسکتبال
فصل دوم: مشخصات فیزیولوژیکی ورزشکاران بسکتبال
فصل سوم: تغذیه ورزشی برای بسکتبال: توصیه‌های علمی
فصل چهارم: علم آب‌رسانی و تدابیری برای بسکتبال
فصل پنجم: تغذیه بازیافت برای ورزشکار بسکتبال
فصل ششم: خواب و ورزشکاران
فصل هفتم: سوخت‌رسانی به ورزشکاران بسکتبال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال
نویسنده
مترجممحمدرضا الماسی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-355-166-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزش بسکتبال، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال

برای دریافت کتاب تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.