معرفی و دانلود کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)

عکس جلد کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)

کتاب تام ادیسون(مخترع نابغه)، اثری برای آشناییِ نوجوانان با سرگذشتِ توماس ادیسون، یکی از معروف‌ترین مخترع‌های جهان است. سو گاتریج، نویسنده‌ی کتاب، با لحنی جوان‌پسندانه و امروزی، زندگی ادیسون را برای خواننده‌های علاقه‌مند به مطالعه‌ی سرگذشت مشاهیر جهان، بازگو کرده است. پس از خواندن کتاب حاضر، با زندگی و دستاوردهای توماس ادیسون آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)

کتاب تام ادیسون (مخترم نابغه) (Thomas Edison: Young Inventor)، ماجراهای دوران نوجوانیِ این مخترع بزرگ را پیش روی علاقه‌مندان آشنایی با مشاهیر جهان قرار می‌دهد. سو گاتریج (Sue Guthridge)، نویسنده‌ی کتاب، با قلمی نوجوان‌پسندانه و خواندنی، جنبه‌های مختلف شخصیت توماس ادیسون جوان را در این اثر برای خواننده بازگو کرده است. توماس ادیسون در دوران نوجوانی به دلیل کنجکاوی شدید و علاقه‌مندی به آزمایش‌های علمی، از مدرسه طرد شد. او بیشتر اوقات خود را به مطالعه کتاب‌های علمی و انجام آزمایش‌های مختلف در آزمایشگاه شخصی‌اش که در یک واگن قطار مستعمل ساخته بود، می‌گذراند. روایت این سبک زندگیِ ماجراجویانه، جذابیت کتاب تام ادیسون را دوچندان کرده است.

مطالب کتاب تام ادیسون با مقدمه‌ای درباره‌ای این مخترع نابغه آغاز می‌شود. سپس داستان زندگی ادیسون از سن 6 سالگی به بعد را در این اثر مطالعه می‌کنید. ماجراجویی‌های ادیسون در بندر میلان، برگزاری جشن‌تولدی به‌یادماندنی، عزیمت وی به همراه خانواده‌اش به سوی خانه‌‌ای نو، مسافرتی هیجان‌انگیز با قطار و نخستین روز تام در مدرسه، بخشی از فصل‌های خواندنیِ کتاب تام ادیسون است. نویسنده‌ی کتاب، توجه‌ ویژه‌ای به اتفاق‌هایی که در مدرسه برای ادیسون رخ داد، در این اثر نشان داده است. ادیسون همانند شاگردهای معمولی در مدرسه رفتار نمی‌کرد. توماس، به جای گوش دادن به درس‌های معلم، شخصاً به‌دنبال پاسخ سوالاتش می‌رفت و آزمایش‌های مختلفی را انجام می‌داد. برخی از این آزمایش‌ها عجیب‌و‌غریب و خطرناک بود. انجام این آزمایش‌ها و رفتارهای متفاوتِ ادیسون در این کتاب با روایتی بامزه و خواندنی مطرح شده تا خواننده‌‌های نوجوان به ادامه‌ی مطالعه‌ مشتاق بمانند.

کنجکاوی‌های ادیسون جوان در این داستان با ماجراهای راه‌اندازی آزمایشگاه سیار و نگارش روزنامه‌ی تام، ادامه پیدا می‌کند. این کنجکاوی‌ها، دردسرهایی را به‌‌دنبال دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در کتاب تام ادیسون، در قالب آتش‌سوزی غیرمنتظره‌ و خطرناک، روایت شده است. داستان کتاب حاضر با اشاره به پنجاهمین سالگرد اختراع لامپ الکتریکی، خاتمه پیدا می‌کند. نویسنده در کنار روایت داستانی خواندنی، از تصاویر بامزه‌ و مخاطب‌پسندی برای انتقال بهتر ماجراجویی‌‌های علمیِ توماس ادیسون در این اثر بهره گرفته است.

کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) را انتشارات ویکتور هوگو، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. اسفندیار شهمردیان، مترجم این کتاب به‌حساب می‌آید.

کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوان‌های علاقه‌مند به آشنایی با سرگذشت مخترع‌های شهیر جهان، مخاطب‌های اصلی کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) هستند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) می‌خوانیم

سندی آهسته طناب را می‌کشید و در ضمن مواظب تام بود که می‌کوشید از گودی خارج شود. تام کم کم بالا آمد تا توانست زانوانش را روی یخ بگذارد. سرانجام از گودال خارج شد. سندی همچنان که طناب را می‌کشید، به سوی یخ کلفت تری رفت و قبل از اینکه تام بفهمد، سندی او را در آغوش خود گرفت و به سوی کارگاه به راه افتاد. سندی سر تا پای او را در پتو پیچید و جلوی بخاری روی صندلی نشاند. دست‌هایش را به شدت مالید تا آنکه تام حرکت خون را در دستانش احساس کرد، کفش‌های تام را از پاهایش درآورده پاهایش را هم مالید.

«راستی تام اگر مادرت این جوراب‌های کلفت را نبافته بود، حالا به یقین پاهایت را سرما می‌زد. و اگر این قدر کوچک نبودی، من هرگز نمی‌توانستم تو را از آن سوراخ بیرون بکشم. راستی، با اینکه هفت سال داری، پسر شجاعی هستی. حتی یک قطره اشک در چشمانت نمی‌بینم.

«سندی، من سراسر این مدت تو را تماشا می‌کردم و فرصتی برای ترسیدن نداشتم. اما راستی من خیلی سردم شده و به فکر آن کیک گردویی که مادرم برایم پخته افتاده‌ام. کاش قطعه‌ای از آن در اینجا بود. من می‌ترسیدم که کفش‌های یخ بازی را از دست بدهم. ولی هر طور بود، آن‌ها را نگاه داشتم.»

سندی گفت: «خیلی خوشحالم که از پایت بیرون نیامد. تام، گرچه هفت سال داری و آن قدر بزرگ نیستی که قهوه بخوری، اما عیب ندارد، گرمت می‌کند.»

سپس قدری قهوۀ داغ به او نوشانید و گفت: «حالا تو را بیشتر در پتو می‌پیچم و به خانه می‌برم. هر چند روز تولد تو است، ولی حالا جایت در رختخواب است. این پیشامد را به این زودی فراموش نخواهی کرد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نقشه‌ای که به نتیجه نرسید
تام بندر میلان را تماشا می‌کند
جشن تولدی که هرگز فراموش نشد
به سوی خانۀ نو
تام برای اولین بار سوار ترن می‌شود
بیشه خانه
نخستین روز تام در مدرسه
آزمایشگاه
نخستین آزمایش تام
تلگراف تام
تام در راه آهن کار می‌کند
راه‌آهن زیر زمینی
آزمایشگاه سیار
روزنامه تام
آتش‌سوزی
شگفت‌انگیزترین نمایش تاریخ
دورنمای غرب
منظره‌هایی از نیواورلئان تا دریاچۀ میشیگان
پنجاهمین سالگرد اختراع لامپ الکتریکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)
نویسنده
مترجماسفندیار شهمردیان
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-8293-22-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه)

برای دریافت کتاب تام ادیسون (مخترع نابغه) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.