معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager

عکس جلد کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager
قیمت:
۲۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager

کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager نوشته‌ی آرش برجی، همه چیز را درباره‌ی کار با نرم‌افزار SIMATIC Manager برای برنامه‌نویسی PLCهای پرکاربرد زیمنس به مهندسان، دانشجویان رشته‌ی مهندسی و تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر و نگه‌داری آموزش می‌دهد. این افراد با استفاده از اطلاعات کتاب و تمرین پیوسته، می‌توانند در این زمینه حرفه‌ای شوند و موقعیت شغلی خود را ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager

PLC مخفف واژه‌ای است که به فارسی می‌توان آن را «کنترل‌کننده‌ی منطقی قابل برنامه‌ریزی» ترجمه کرد. PLC دستگاهی الکترونیکی است که برای کنترل فرآیندها و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. PLC‌ها معمولاً در صنایع مختلف، از جمله صنایع تولیدی، خودروسازی، تصفیه‌ی آب، ساختمان‌های هوشمند و... به‌کار می‌روند. برنامه‌نویسی PLC کاربردهای گسترده‌ای دارد و می‌تواند برای گروه‌های مختلفی مفید باشد. مهندسان کنترل و ابزار دقیق، تکنسین‌های تعمیر و نگه‌داری، کارشناسان تولید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، متخصصان خودروسازی و ماشین‌سازی و... از جمله افرادی هستند که با تسلط بر برنامه‌نویسی PLCها می‌توانند موقعیت حرفه‌ای خود را ارتقا دهند. از سویی، PLCهای زیمنس، یکی از رایج‌ترین و معتبرترین سیستم‌های کنترل منطقی برنامه‌پذیر در صنعت هستند که به دلیل عملکرد قابل اعتماد، انعطاف‌پذیری و پشتیبانی قوی از نرم‌افزار و سخت‌افزار، محبوبیت زیادی دارند. به همین دلیل، یادگیری برنامه‌نویسی PLCهای زیمنس، از طریق کتاب جامع و کاربردی برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager، نوشته‌ی آرش برجی، می‌تواند زندگی شغلی بسیاری افراد را دگرگون کند.

نرم‌افزار SIMATIC Manager، یکی از ابزارهای کلیدی برای برنامه‌نویسی و پیکربندی PLCهای زیمنس است. این نرم‌افزار تحت مجموعه نرم‌افزاری SIMATIC قرار دارد و عمدتاً برای برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و راه‌اندازی PLCها استفاده می‌شود. رابط کاربری کاربرپسند، پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون، امکان ایجاد پروژه‌هایی با ساختار درختی، پشتیبانی از ماژول‌های مختلف، امکان تست و پشتیبانی ماژول‌ها و... از ویژگی‌های این نرم‌افزار همه‌پسند است.

آرش برجی، در ابتدای کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager به معرفی پایه‌ای PLCها، کارکردها و انواعشان می‌پردازد. در فصل‌های بعدی ابتدا همه چیز را درباره‌ی سخت‌افزار PLCها عنوان می‌کند و سپس به سراغ نرم‌افزار SIMATIC Manager می‌رود. نویسنده پس از آشنا کردن مخاطبان با محیط نرم‌افزار و سپس زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی، امکانات متعدد نرم‌افزار را معرفی می‌کند و آموزش می‌دهد.

آموزش‌های موجود در کتاب، گام‌به‌گام، مصور و بسیار واضح است. برای یادگیری بهتر کتاب، باید کامپیوتر خود را روشن کنید و همگام با آن، به انجام مرحله به مرحله‌ی فرآیندهای توضیح داده شده بپردازید. با دیدن تصاویر و نمودارهای متعدد کتاب، مفاهیم را بهتر یاد خواهید گرفت و نکات مهم نیز به صورت کادرهای رنگی مشخص شده‌اند تا توجهتان را بیشتر جلب کند. در کل، کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager، مانند دیگر کتاب‌های انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران بسیار کاربردی است و می‌تواند در ارتقای شغلی و حرفه‌ای‌تان کمک بزرگی به شما کند.

کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager، مهندسان، تکنسین‌های تعمیر و نگه‌داری در کارخانجات، کارشناسان تولید و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی را برای حرفه‌ای شدن در کار با PLCها کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager می‌خوانیم

همان‌طور که در بحث ورودی‌های آنالوگ مشخص شد زمانی‌که بخواهید کمیت‌های (کمیت‌هایی که به صورت پیوسته دائماً در حال تغییر می‌باشند) پیرامون PLC را رصد کنیم، می‌بایست به سراغ سیگنال‌های پیوسته‌ای که بسته به شرایط محیط، مقدار آن‌ها می‌تواند تغییر کند بروید؛ حال اگر بخواهید تجهیزاتی را که می‌توانند از PLC‌ها فرمان بگیرند به صورت پیوسته کنترل کنید (منظور از پیوسته بودن کنترل این است که تجهیز مورد کنترل حالت روشن و یا خاموش نداشته باشد؛ بلکه بتوان به عنوان مثال سرعت یک الکتروموتور را به جای این‌که فقط بتوان روشن و یا خاموش نمود از 0 تا 50 هرتز به طور پیوسته کنترل کرد) می‌بایست به سراغ خروجی‌های آنالوگ بروید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 / مفهوم PLC چیست؟
فصل 2 / آشنایی با سخت‌افزار PLCهای زیمنس
فصل 3 / آشنایی با محیط نرم‌افزار SIMATIC MANAGER
فصل 4 / آشنایی با محیط برنامه‌نویسی و آغاز به کار برنامه‌نویسی
فصل 5 / آشنایی با پوشه BIT LOGIC
فصل 6 / اجرای چندین پروژه در PLC (پروژه‌های مقدماتی)
فصل 7 / تعریف سیمبول (SYMBOL)
فصل 8 / آشنایی با فرمت اعداد در نرم‌افزار سیماتیک
فصل 9 / مقایسه‌کننده‌ها (COMPARATOR)
فصل 10 / ادامه معرفی بلوک‌های برنامه‌نویسی
فصل 11 / بلوک‌های داده (DATA BLOCKS)
فصل 12 / برنامه‌نویسی ساختاریاقته
فصل 13 / پردازش سیگنال آنالوگ
فصل 14 / نحوه وایرینگ ماژول‌های دیجیتال و آنالوگ
فصل 15 / توابع آزمون
فصل 16 / انواع روش‌های راه‌اندازی CPUهای زیمنس
فصل 17 / بررسی بلوک‌های سازماندهی (ORGANIZATION BLOCKS) OBs
فصل 18 / بررسی و معرفی فانکشن‌ها و فانکشن بلاک‌های پرکاربرد (SFC-SFB)
فصل 19 / کنترل‌کننده‌های PID
فصل 20 / اتصال انکودر به PLC
فصل 21 / شبکه PROFIBUS
فصل 22 / نکات کاربردی کار با PLC
فصل 23 / نمونه پروژه واقعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات471
زبانفارسی
شابک978-622-218-618-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های فنی و مهندسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی PLC SIEMENS با نرم‌ افزار SIMATIC Manager و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.