معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB

عکس جلد کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB

کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB اثر مشترک وای. کرانی سینگ و بی. بی. چودری با بیانی ساده و روان و با ذکر مثال‌های متنوع، گام‌به‌گام زبان متلب را به ما آموزش می‌دهد. متلب یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند برای انجام امور محاسباتی، علمی و مهندسی است.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی به زبان MATLAB

همانطور که در دنیای واقعی، انگلیسی به زبان بین‌المللی و مشترک میان افراد مختلف تبدیل شده، در جهان فناوری و کامپیوتر هم برنامه‌نویسی به‌عنوان زبان برقراری ارتباط بین ماشین و انسان درنظر گرفته شده است. درحال‌حاضر برنامه‌نویسی یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا به‌شمار می‌رود و علت این محبوبیت این است که تقریبا هر کسی می‌تواند به کسب درآمد از طریق یادگیری برنامه‌نویسی فکر کند. بهتر است بدانید که برای توسعه و اجرای برنامه در کامپیوتر از یک زبان واسط استفاده می‌شود که به آن زبان برنامه‌نویسی گفته می‌شود و متلب نیز یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترینِ این زبان‌هاست.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان (MATLAB PROGRAMMING) MATLAB قصد دارد ما را با صفر تا صد زبان متلب آشنا کند. وای. کرانی سینگ (Y. Kiranichaudhuri) و بی. بی. چودری (B. B. Singh) ابتدا درباره‌ی مهارت برنامه‌نویسی یا همان کدنویسی توضیحاتی ارائه می‌دهند و سپس ما را با ویژگی‌های کاربردی متلب آشنا می‌کنند. آن‌ها معتقدند که پس از مطالعه‌ی این کتاب قادر خواهیم بود محاسبات علمی و مهندسی را با برنامه‌‌نویسی در زبان متلب انجام دهیم. کدنویسی تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی مُدرن کاربرد دارد. تمام اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا کامپیوترها به وسیله‌ی کدها اجرا می‌شوند. در سایر سیستم‌های دیجیتال مثل تلویزیون، ماشین‌حساب و حتی یخچال هم از زبان برنامه‌نویسی استفاده شده است. امروزه تقریباً همه‌ی اتومبیل‌ها هم دارای کامپیوترهای تعبیه‌شده هستند که برای کنترل همه چیز، از سیستم تهویه گرفته تا تزریق‌کننده‌های سوخت از برنامه‌نویسی و زبان‌های گوناگون این حوزه استفاده می‌شود.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان MATLAB به ما می‌آموزد که متلب یک پلتفرم برنامه‌نویسی محبوب در میان مهندسان و دانشمندان است. واژه‌ی متلب از ترکیب دو عبارت Matrix و Laboaratory به وجود آمده و از آن برای رسم نمودارهای پیشرفته، سنجش از راه دور، مدل‌سازی سیستم‌های پیشرفته و تحلیل و پیاده‌سازی الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. افرادی که به برنامه‌نویسی علاقه دارند یا مشغول تحصیل در دانشگاه هستند، با یادگیری زبان برنامه‌نویسی متلب می‌توانند مسائل مختلف حوزه‌ی ریاضی را به‌سادگی حل کنند. وای. کرانی سینگ و بی. بی. چودری در کتاب برنامه‌نویسی به زبان MATLAB توضیح می‌دهند که زبان برنامه‌نویسی متلب، محاسبات توابع، الگوریتم و محاسبات ماتریسی را به آسانی و سهولت انجام می‌دهد. به همین دلیل کاربرانی که قصد تجزیه و تحلیل داده‌ها را دارند به سراغ آن می‌روند. همچنین این زبان به راحتی با سایر زبان‌های برنامه نویسی مثل جاوا ارتباط برقرار می‌کند و می‌توان در موارد بسیار زیادی از آن بهره گرفت.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان MATLAB در ایران توسط فاطمه جعفرنژاد قمی به فارسی ترجمه شده و انتشارات علوم رایانه آن را به چاپ رسانده است.

کتاب برنامه‌نویسی به زبان MATLAB مناسب چه کسانی است؟

تمام کسانی که به برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند و قصد دارند از صفر با زبان متلب آشنا شوند از این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB می‌خوانیم

در MATLAB نیز مانند زبان‌های دیگر، رشته آرایه‌ای از ثابت‌های کاراکتری است. آرایه‌ای که عناصر آن ثابت‌های کاراکتری باشد، یک رشته است. پس، نوشتن یک رشته مانند نوشتن یک آرایه است. رشته طول خودش را دارد و هر یک از عناصر آن به وسیله‌ی اشاره به اندیس آن، قابل دسترسی است. می‌توانیم با استفاده از تکنیک‌های ایجاد آرایه‌ی عددی، یک رشته را نیز به یک متغیر نسبت دهیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی MATLAB
فصل دوم: فرمان‌های سیستم و عملگرهای محاسباتی
فصل سوم: مدیریت آرایه‌ها
فصل چهارم: مدیریت ماتریس‌ها
فصل پنجم: رشته‌ها، زمان و تاریخ
فصل ششم: آرایه‌های سلولی و ساختمان‌ها
فصل هفتم: برنامه‌نویسی در MATLAB، اسکریپت‌ها M-FILE
فصل هشتم: برنامه‌نویسی در MATLAB، توابع M-FILE
فصل نهم: ورودی - خروجی فایل در MATLAB
فصل دهم: ترسیمات دوبعدی
فصل یازدهم: واسط گرافیکی
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB
نویسنده،
مترجمفاطمه جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-964-8996-87-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی به زبان MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.