معرفی و دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم

برای دانلود قانونی کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم

کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم اثر مشترک رافائل سی. گونزالس، ریچارد ای وودز و استیون ال. ادینز است که به‌صورت جامع مفاهیم نظری پردازش تصویر را با کاربردها و پیاده‌سازی‌های آن در نرم‌افزار متلب و جعبه‌ابزار پردازش تصویرش مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم

پردازش تصویر دیجیتال به معنای استفاده از الگوها و رشته‌های کامپیوتری برای تشخیص و تحلیل تصاویر است. این موضوع که شاخه‌ای از علم پردازش سیگنال به‌شمار می‌رود، از نکاتی نظیر پراکندگی نویز و تفاوت سیگنال‌ها برای پردازش بهره می‌گیرد. پردازش دیجیتال اولین بار در دهه‌ی 1960 میلادی در آمریکا برای فرایندهایی نظیر عکس‌برداری پزشکی، تشخیص متن از روی عکس‌ها، تقویت و بهبود عکس، عکس‌برداری ماهواره‌ای و تبدیل رادیوعکس‌ها توسعه داده شد.

کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم ما را با جعبه‌ابزار متلب آشنا می‌کند که می‌توانیم در پردازش تصویر از آن استفاده کنیم. در متلب، جعبه‌ابزار پردازش تصویر، مجموعه‌ای از توابع را در برمی‌گیرد که قابلیت محاسبات عددی را گسترش می‌دهد. این مجموعه، الگوریتم‌های مرجع استاندارد و کاربردهای پردازش تصویر، تجزیه‌وتحلیل، و همچنین تجسم و توسعه‌ی الگوریتم‌ها را ارائه می‌دهد.

رافائل سی. گونزالس، ریچارد ای وودز و استیون ال. ادینز معتقدند که پردازش تصویر مجموعه روش‌هایی را در برمی‌گیرد که هدفشان دستکاری یا بهبود تصاویر است. پردازش تصویر به صورت پیکسل به پیکسل است: یعنی الگوریتم‌ها با ویژگی‌های پیکسلی تصویر سروکار دارند، مجموعه‌ای از توابع به ترتیب بر هر پیکسل از یک تصویر اعمال می‌شوند و فقط هنگامی که یک تابع عملیاتی به‌طور کامل انجام شد، برنامه شروع به انجام تابع دوم و سوم و الی آخر می‌کند.

با مطالعه‌ی کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم می‌آموزیم که چگونه دانش خودمان را در بسیاری از برنامه‌ها مانند تشخیص چهره، تشخیص اشیاء و فشرده‌سازی تصویر به کار بگیریم. پردازش تصویر برای بهبود تصویر موجود یا حذف اطلاعات مهم از آن انجام می‌شود. علاوه‌بر آن، پیش‌پردازش انجام‌شده می‌تواند عملکرد بینایی ماشین را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. دستکاری تصاویر مانند افزودن یا حذف اشیاء از تصاویر، یکی دیگر از کاربردهای پردازش تصویر به‌ویژه در صنعت سرگرمی است که با یادگیری و استفاده از زبان متلب در پردازش تصاویر، می‌توانیم از آن بهره ببریم.

رافائل سی. گونزالس، ریچارد ای وودز و استیون ال. ادینز به‌نحوی کتاب را جامع نوشته‌اند که به‌خوبی مفاهیم مقدماتی و پیشرفته را پوشش ‌دهد. ویژگی خاص کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم این است که نویسندگان مثال‌های زیادی را با کد و تصاویر نشان می‌دهند تا فهم موضوع را تسهیل کنند. این کتاب همچنین نکته‌های ارزنده‌ی زیادی را در مورد پردازش تصویر ارائه می‌دهد.

کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم اثر مشترک رافائل سی. گونزالس، ریچارد ای وودز و استیون ال. ادینز در ایران توسط عین الله جعفرنژاد قمی به فارسی ترجمه شده است و در انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان گرافیک و برنامه‌نویسان توصیه می‌شود. همچنین دانشجویانی که قصد تحقیق در مورد پردازش تصویر دارند نیز می‌توانند از محتوای خوب این اثر بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم می‌خوانیم

بخش‌بندی، تصویر را به ناحیه‌های سازنده‌ی آن یا اشیا تقسیم می‌کند. سطح جزییاتی که تقسیم‌بندی انجام می‌شود، به مسأله‌ای بستگی دارد که باید حل شود؛ یعنی بخش‌بندی وقتی باید متوقف شود که اشیا یا ناحیه‌های مورد نظر در کاربرد، شناسایی شدند. به عنوان مثال، در بازرسی خودکار مونتاژهای الکترونیکی، علاقه‌مند به تحلیل تصاویری از محصولات هستیم تا وجود یا عدم وجود ناهنجاری خاصی مشخص شود، مثل کمبود قطعات یا مسیرهای قطع اتصال. دلیلی وجود ندارد که بخش‌بندی بیش از سطح جزییات مورد نیاز برای تشخیص این عناصر انجام گیرد.

بخش‌بندی تصاویر یکی از مشکل‌ترین وظیفه‌ها در پردازش تصویر است. دقت بخش‌بندی، موفقیت یا شکست نهایی رویه‌های تحلیل کامپیوتری را تعیین می‌کند. به همین دلیل، دقت زیادی باید به عمل آید تا احتمال بخش‌بندی دقیق بهبود یابد. در بعضی از وضعیت‌ها، مثل کاربردهای بازرسی صنعتی، حداقل تا حدی کنترل روی محیط امکان‌پذیر است. طراح ماهر سیستم پردازش تصویر همواره توجه زیادی به این فرصت‌ها دارد. در کاربردهای دیگر، مثل به دست آوردن خودکار هدف، طراح سیستم، کنترلی روی محیط عملیاتی ندارد و روش معمول، تمرکز روی انتخاب انواع حسگرها است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مبانی پردازش تصویر
فصل سوم: تبدیلات شدت و فیلترینگ مکانی
فصل چهارم: تبدیل فوریه گسسته دوبعدی
فصل پنجم: بازیابی و بازسازی تصویر
فصل ششم: تبدیلات هندسی و ثبت تصویر
فصل هفتم: پردازش تصویر رنگی
فصل هشتم: موجک‌ها
فصل نهم: فشرده‌سازی تصویر
فصل دهم: پردازش تصویر از طریق شکل‌شناسی
فصل یازدهم: بخش‌بندی تصویر
فصل دوازدهم: توصیف و نمایش
فصل سیزدهم: تشخیص شی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم
نویسنده، ،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات675
زبانفارسی
شابک978-964-8996-90-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم

برای دریافت کتاب پردازش تصویر دیجیتال با زبان MATLAB - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.