معرفی و دانلود کتاب بازی درونی تنیس: راهنمای کاربردی برای رسیدن به بالاترین عملکرد ذهنی

عکس جلد کتاب بازی درونی تنیس: راهنمای کاربردی برای رسیدن به بالاترین عملکرد ذهنی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی درونی تنیس: راهنمای کاربردی برای رسیدن به بالاترین عملکرد ذهنی

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بازی تنیس چگونه می‌تواند کنترل ذهن را به شما آموزش دهد؟ کتاب بازی درونی تنیس نوشته‌ی تیموتی گالوی راهنمای خوبی برای پاسخ به این پرسش است و همچنین نقشه‌ی راه مناسبی را برای پرورش ذهن به شما نشان می‌دهد. این کتاب از جمله پرفروش‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب بازی درونی تنیس

توانایی مهار توپ و پرتاب درست در بازی تنیس، تنها یک تکنیک ورزشی نیست و بازیکنان این رشته‌ی جذاب ورزشی به خوبی می‌دانند که نقش ذهن و عملکرد صحیح مغز در این بازی چه تاثیری دارد. تیموتی گالوی (Thimothy Gallwey) در کتاب بازی درونی تنیس (The Inner Game of Tennis) به‌عنوان نویسنده‌ای خوش‌ذوق موضوع کنترل ذهن و مهارت‌های اساسی بازی تنیس را پی می‌گیرد. این کتاب بر جنبه‌ی ذهنی بازی تنیس تمرکز می‌کند و علاوه بر انتقال تکنیک‌های ورزشی، روش‌های مفیدی برای غلبه بر بی‌تحرکی ذهن ارائه می‌کند.

انسان در زندگی اجتماعی و در برخورد با افراد جامعه نیاز به تقویت مهارت‌های ارتباطی و ساماندهی رفتار ذهنی خود دارد. اما پیش از این تمرین، افراد باید برای خودباوری و بالابردن اعتمادبه‌نفس خود راهکاری پیدا کنند. تمرین‌های مکرر بر روی ذهن یکی از روش‌هایی است که روان‌شناسان و روانکاوان در برخورد اول با بیمار پیشنهاد می‌کند. کتاب بازی درونی تنیس راهکاری نوین برای تقویت ذهن پیشنهاد می‌کند که در عملکرد بازیکنان تنیس نهفته است. تیموتی گالوی در این کتاب، بازی تنیس را به‌عنوان قالبی آماده در نظر می‌گیرد که رفتار ذهن و کنترل‌های لازم برای تقویت عملکرد انسان در مواجهه با مشکلات در آن نهفته است. البته مطالب این کتاب نیاز به رمزگشایی ندارد و زبان ساده‌ی نویسنده مخاطب را به راحتی با موضوع اصلی آشنا می‌سازد.

کتاب بازی درونی تنیس شامل ده فصل است. تیموتی گالوی در این کتاب با تشریح مفاهیم اساسی بازی تنیس و انتقال تجربیات خود به روشی اجرایی، مخاطب را در جهت فراگیری تقویت عملکرد ذهن از خلال بازی تنیس آماده می‌سازد. او با توضیح دقیق بازی درونی و ارائه‌ی تعاریف اولیه‌ی این مفهوم، تکنیک‌های اجرایی مفیدی را در اختیار بازیکنان تنیس و افراد عادی قرار می‌دهد.

کتاب بازی درونی تنیس نوشته‌ی تیموتی گالوی با ترجمه‌ی حامد جدیدی و وحیده جدیدی توسط نشر بید منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب بازی درونی تنیس

  • یکی از بهترین کتاب‌هایی که درباره‌ی تنیس خوانده‌ام. این کتاب در مورد ابعاد مختلف زندگی نیز توصیه‌های بی‌نظیری را ارائه می‌کند. (بیل گیتس)
  • بازی درونی تنیس فقط یک کتاب درمورد تنیس نیست. تیموتی گالوی به خوبی نشان می‌دهد که مهم‌ترین چیز در زندگی تمرکز است. (مایکل لوئیس)

کتاب بازی درونی تنیس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران علاقه‌مند به بازی تنیس و همچنین افرادی که موضوعات خودباوری و موفقیت را دنبال می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب بازی درونی تنیس: راهنمای کاربردی برای رسیدن به بالاترین عملکرد ذهنی می‌خوانیم

واضح است که ‏بازی کردن ناخودآگاه به معنای ‏ بازی کردن بدون آگاهی نیست. اگر این‌طور بود، خیلی سخت ‏می‌شد! درواقع، بازیکنی که «خارج از ذهنش» بازی ‏می‌کند، هوشیاری بیشتری نسبت به توپ، زمین و از همه ‏مهم‌تر، حریفش دارد. اما درمورد ‏دستورالعمل‌ها خیلی فکر ‏ نمی‌کند، به این فکر ‏ نمی‌کند که چگونه اشتباهاتش را اصلاح کند یا همان کاری را که کرده است تکرار کند. او هوشیار است، اما فکر ‏ نمی‌کند؛ ‏ بیش از حد فکر ‏ نمی‌کند. بازیکنی که در این مرحله قرار دارد، ‏می‌داند که ‏می‌خواهد توپ به کجای زمین برود، اما برای فرستادنش به آنجا نیازی نیست «سخت» تلاش کند. به نظر ‏ میرسد این اتفاق، اغلب با دقت بیشتری نسبت به آنچه امیدش را داشته است می‌افتد. به نظر ‏ می‌رسد بازیکن در مسیری قرار گرفته است که به انرژی زیادی نیاز دارد. ‏با این حال، کار با قدرت و دقت بیشتر به سرانجام می‌رسد. ‏«موفقیتهای پیاپی» معمولا ادامه پیدا ‏ می‌کند؛ تا آنجایی که به آن فکر ‏ می‌کند و تلاش ‏می‌کند تا این موفقیت را حفظ کند. ‏به محض اینکه تلاش ‏می‌کند تا روی اوضاع کنترل داشته باشد، ‏همه چیز خراب ‏ می‌شود!

آزمایش این نظریه کار دشواری نیست، اگر با کمی دسیسه برای بردن مشکلی ندارید! دفعۀ بعدی که حریفتان‏ پشت سر هم برنده ‏ می‌شد، زمانی که داشتید زمین عوض ‏ می‌کردید، از او بپرسید: «جورج، چه ‏کار متفاوتی داری ‏می‌کنی که ضرباتت امروز ‏این‌قدر خوب شده؟» اگر او در طعمۀ شما بیفتد، که در %95 موارد همین اتفاق ‏ می‌افتد، شروع به فکر کردن درمورد ضرباتش کند و برایتان توضیح‏ دهد که چگونه توپ را مقابل خود ‏ می‌گیرد، مچش را محکم ‏ می‌گیرد و ضربۀ نهایی را بهتر ‏ می‌زند، موفقیتش قطعا پایان‏ می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار از زبان پیت کرول
مقدمه از زبان زک کلینمن
مقدمه مترجم
مقدمه
فصل اول: تامل بر جنبه‌ی ذهنی تنیس
فصل دوم: کشف دو خود
فصل سوم: آرام کردن خود 1
فصل چهارم: اعتماد به خود 2
فصل پنجم: تکنیک کشف
فصل ششم: تغییر عادات
فصل هفتم: یادگیری تمرکز
فصل هشتم: بازی‌هایی که مردم در زمین می‌کنند
فصل نهم: معنای رقابت
فصل دهم: بازی درون بیرون از زمین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی درونی تنیس: راهنمای کاربردی برای رسیدن به بالاترین عملکرد ذهنی
نویسنده
مترجمحامد جدیدی، وحیده جدیدی
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-309-125-4
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی، کتاب‌های موفقیت شخصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی درونی تنیس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازی درونی تنیس

برای دریافت کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.