معرفی و دانلود کتاب اصول گرامر

عکس جلد کتاب اصول گرامر
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول گرامر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول گرامر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول گرامر

کتاب اصول گرامر نوشته‌ی جرالدین وودز منبعی مناسب برای شروع یادگیری دستور زبان انگلیسی است. این کتاب با زبانی ساده به شما پایه‌ای‌ترین قواعد انگلیسی را می‌آموزد، اشتباهات رایج زبان‌آموزان را به شما گوشزد می‌کند، راهکارهایی برای تقویت مهارت نگارش به شما ارائه می‌دهد و در نهایت به شما کمک می‌کند تا با روش‌هایی بسیار ساده گرامر خود را تقویت کرده و اصول آن را در ذهن خود حک نمایید.

درباره‌ی کتاب اصول گرامر

آیا شما نیز برای آموختن اصول گرامر انگلیسی به هر روشی متوسل شده‌اید؟ آیا ساعت‌ها به توصیه‌ی دیگران پای سریال‌های خارجی نشسته‌اید تا شاید از میان تصاویر پرزرق‌وبرق و داستان‌های جذابشان بتوانید زبان بیاموزید و این مهارت مهم خود را تقویت کنید؟ آیا از امتحان کردن کتاب‌های مختلف خسته شده‌اید و نمی‌توانید یک منبع درست برای آموختن زبان پیدا کنید؟ آیا دست به هر راهی که می‌زنید بیهوده به نظر می‌رسد؟ خب چاره‌ی کار شما اینجاست!

هر زبان به‌طورکلی از دو بخش تشکیل شده است: اصول گرامر و لغات. اگر زبان را مانند یک ساختمان در نظر بگیریم، دستور زبان و یا گرامر زیر بنا و بدنه‌ی ساختمان است و کلمات مانند آجرهایی هستند که طبق نقشه بر روی این بدنه سوار می‌شوند و ساختمان را تکمیل می‌کنند. برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند بدون دانستن قواعد دستور زبانی می‌توانند تنها با حفظ کردن لغات و جملات بر یک زبان مسلط شوند، یادگیری یک زبان بدون آموختن اصول گرامری تقریباً غیرممکن است و مثل ساختمانی است که بر زیر بنایی سست احداث شده باشد و بیم فروریختن آن به‌طور دائم وجود دارد.

معرفی و دانلود کتاب اصول گرامر

برای یادگیری یک زبان تازه، فرد نیاز دارد که اجزای جمله نظیر فعل و فاعل و مفعول و... را بشناسد، بداند که هر کدام در چه جایگاهی به کار می‌روند، فعل‌ها چطور صرف می‌شوند و جملات چطور به شکل مجهول و یا در زمان گذشته و آینده نوشته می‌شوند. او باید بتواند کلمات را بر سر جایگاه درستشان در جمله بنشاند، از جملات شرطی استفاده کند و بتواند چیزی را به شکل نقل‌قول بیان کند.

شاید در نگاه اول کمی سخت و پیچیده به نظر برسد و گمان کنید که آموختن زبان انگلیسی به این سادگی‌ها نیست و وقت و هوش بسیار زیادی را می‌طلبد اما نترسید! یادگیری این زبان مهم و پرکاربرد بین‌المللی درصورتی‌که منبع مناسبی وجود داشته باشد بسیار ساده است و می‌توان در مدت کمتر از یک سال به تسلطی نسبی بر آن رسید.

اما این منبع چیست؟ آیا برای آموختن اصول گرامر و دستور زبان انگلیسی لزوماً نیاز به معلم هست و یا می‌توان به شکل خودآموز این جز از زبان را فراگرفت؟ یک منبع خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چطور می‌توان آن را پیدا کرد؟ کتاب اصول گرامر (Grammer Essensial For Dummies) نوشته‌ی جرالدین وودز (Geraldine Woods) منبعی جامع و مناسب برای دست‌یابی به یک آشنایی نسبی بر قواعد دستور زبان انگلیسی است و به‌سادگی به مخاطبان خود کمک می‌کند تا با مبانی پایه‌ای اصول گرامر انگلیسی آشنا شده و بتوانند آمادگی یادگیری نکات پیشرفته‌تر این زبان را کسب کنند. جرالدین وودز که سال‌ها مدرس زبان انگلیسی بوده، در این کتاب از اشتباهات زبان‌آموزان صحبت به میان آورده و در انتها نیز نکاتی بسیار مهم برای تقویت مهارت نگارش و تقویت دستور زبان به خوانندگان ارائه نموده است.

یکی از نکات مثبت این کتاب توضیحات کاملاً فارسی آن و شروع مطالب از پایه‌ای‌ترین بخش‌هاست که استفاده از آن را برای هر فردی با هر سطح سواد انگلیسی ممکن می‌سازد. این کتاب به کوشش فائقه شاه حسینی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مکاتبات اداری و تجاری به زبان انگلیسی برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان انگلیسی نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هر کدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب اصول گرامر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند مناسب بوده و می‌تواند در درک قواعد دستور زبان انگلیسی به آن‌ها کمک کند.

در بخشی از کتاب اصول گرامر می‌خوانیم

تصور کنید یک توپ بیسبال را پرتاب می‌کنید و آن توپ به پنجره‌ی اتاق نشیمن می‌خورد و شیشه‌اش می‌شکند. مادرتان از آشپزخانه فریاد می‌زند: «چی بود‍؟» با صدای آرام واژه‌هایی را بر زبان می‌آورید که در آن واژه‌ی شکست نیز شنیده می‌شود (شکست، فعل جمله است). بلافاصله، مادرتان می‌پرسد: «کی، چی را شکست؟» آنگاه اقرار می‌کنید که خودتان این کار را کردید (شما فاعل هستید). «چه چیزی را شکستید؟» در ادامه اعتراف می‌کنید: شیشه‌ی پنجره را. (شیشه‌ی پنجره، متمم جمله است.)

You broke the picture window

در اینجا broke، فعل کنشی است و پیشامدی را شرح می‌دهد. عمل را فاعل (you) انجام داده و روی مفعول (the window) صورت گرفته است. به عبارتی،
the window پذیرنده‌ی عمل انجام گرفته، توسط فعل broke است. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ window، مفعول مستقیم است، زیرا مستقیماً عمل سرزده از فعل را می‌پذیرد.

اگر مفعول مستقیم را به‌عنوان بخشی از الگوی ساختار جمله بدانید، راحت‌تر می‌توانید آن را تشخیص دهید: فاعل (S) فعل کنشی (AV) مفعول مستقیم (DO). این الگوی S-AV-DO، یکی از رایج‌ترین الگوهای زبان انگلیسی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: درک سریع و آسان دستور زبان
فصل 2: تطابق فاعل و فعل
فصل 3: تبحر در کاربرد ضمیر
فصل 4: ساخت یک جمله‌ی کامل
فصل 5: ایجاد توازن (بدون خط)
فصل 6: صفت، قید و مقایسه‌ی آن‌ها
فصل 7: اصلاح نشانه‌گذاری
فصل 8: نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از حروف بزرگ
فصل 9: انتخاب واژه‌های مناسب
فصل 10: بررسی مشکل‌آفرین‌های دیگر
فصل 11: بهبود مهارت نگارش
فصل 12: ده روش برای تقویت روزانه‌ی دستور زبان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول گرامر
نویسنده
مترجمفائقه شاه حسینی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-7022-83-2
موضوع کتابکتاب‌های گرامر انگلیسی، کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول گرامر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول گرامر

برای دریافت کتاب اصول گرامر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.