معرفی و دانلود کتاب از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم (ع)

عکس جلد کتاب از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم (ع)
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از بهشت تا زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از بهشت تا زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم (ع)

کتاب از بهشت تا زمین نوشته‌ی جعفر ابراهیمی داستان آفرینش انسان و زندگی حضرت آدم را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند. این کتاب با قلم جذاب نویسنده که الهام‌گرفته از سبک متون مقدس است، و با تصاویری که فضای ذهنی داستان را برای مخاطب عینی‌تر می‌کنند، خوانندگان را با داستان زندگی اولین پیامبر خدا و اولین انسان روی زمین، آشنا خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب از بهشت تا زمین

داستان آفرینش انسان یکی از جذاب‌ترین داستان‌هایی است که تقریباً در همه‌ی ادیان به شکلی جذاب و برانگیزاننده به آن پرداخته شده و اسطوره‌های متفاوتی را در فرهنگ‌های مختلف درباره‌ی آن می‌توان یافت. بر اساس تعالیم دین اسلام، داستان آفرینش انسان نخستین، با داستان زندگی اولین پیامبر خدا انطباق دارد. حضرت آدم به عنوان اولین انسان و اولین پیامبر در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و داستان آفرینش او، که آغاز آفرینش انسان به‌شمار می‌رود نیز برای مسلمانان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. جعفر ابراهیمی (شاهد) در کتاب از بهشت تا زمین که یکی از مجلدات مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خداست، داستان زندگی حضرت آدم و آفرینش انسان نخستین را با بیانی شیوا و جذاب، برای کودکان و نوجوانان بیان کرده است.

نویسنده در نوشتن کتاب از بهشت تا زمین، از سبک نگارش کتاب‌های مقدس الهام گرفته است. این تکنیک، موجب می‌شود که داستانِ این اثر هویتی رازآلود پیدا کند و فاصله‌ای میان مخاطب و داستان ایجاد شود. این ایجاد فاصله به درک بهتر داستان اولین انسان که در هاله‌ای از اسطوره قرار گرفته است، کمک می‌کند. تصویرهای کتاب نیز، که اثر آیدین سلسبیلی هستند، به شکلی رازآلود و اسطوره‌وار کشیده شده تا در خدمت داستان قرار گیرد.

هم‌چنین جعفر ابراهیمی به لحاظ محتوایی، برای نقل داستان، بیشتر از متن قرآن بهره گرفته است تا ماجرا را به شیوه‌ای درست و در کمال دقت برای مخاطب کودک و نوجوان بیان کند.

کتاب از بهشت تا زمین نوشته‌ی جعفر ابراهیمی (شاهد) با تصویرگری آیدین سلسبیلی توسط نشر پرنده‌ی آبی،‌ واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خدا

مجموعه‌‌ی داستان‌های پیامبران خدا، مجموعه‌ای از داستان‌های مناسب مخاطبان کودک و نوجوان را در برمی‌گیرد که توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده‌اند. هرکدام از داستان‌های این مجموعه، که توسط نویسندگان مختلف نوشته شده‌اند، به زندگی یکی از پیامبران خدا می‌پردازند. نام هر جلد از این مجموعه، از ویژگی بارز پیامبری برگرفته شده که داستان زندگی او در آن جلد بیان می‌شود. برخی از داستان‌های مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خدا عبارت‌اند از:

  • ستاره‌ای در اقیانوس: داستان زندگی حضرت یونس، نوشته‌ی مجید ملامحمدی؛
  • چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف، نوشته‌ی محمدرضا شمس
  • کشتی در کویر: داستان زندگی حضرت نوح، نوشته‌ی مصطفی رحمان‌دوست
  • آواز خوش یک پیامبر: داستان زندگی حضرت داوود، نوشته‌ی افسانه موسوی گرمارودی
  • آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد، نوشته‌ی محمد ناصری

کتاب از بهشت تا زمین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 8 تا 12 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم (ع) می‌خوانیم

آدم و حوا، زندگی خوشی را در بهشت آغاز کردند. خداوند به آدم و حوا فرمود: در این باغ بهشتی بگردید و از میوه‌های خوش‌طعم آن بخورید! آن‌گاه، ‌درختی را به آن دو نشان داد و فرمود: ولی هرگز به آن درخت نزدیک نشوید و از میوه‌های آن نخورید. اگر چنین کنید، گناه کرده‌اید و به خودتان ستم روا داشته‌اید!

بهشت، ‌جای بسیار زیبایی بود، هوای لطیف و پاکیزه‌ای داشت. نه گرم بود و نه سرد. در آنجا، درختان و گل‌های زیبایی بود؛ با عطر و بوی خوش و لذت‌بخش. پرندگان زیبا و رنگارنگی به این سو و آن سو پرواز می‌کردند و آواز می‌خواندند. آواز پرندگان، ‌آرامش‌بخش و دل‌انگیز بود. در بهشت، همه‌چیز خوب بود و به‌جا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم (ع)
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-437-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از بهشت تا زمین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از بهشت تا زمین

برای دریافت کتاب از بهشت تا زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.