معرفی و دانلود کتاب آموزش قدم به قدم LATEX: نرم افزار آماده سازی و تهیه اسناد حرفه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب آموزش قدم به قدم LATEX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش قدم به قدم LATEX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش قدم به قدم LATEX: نرم افزار آماده سازی و تهیه اسناد حرفه‌ای

لاتخ یا لاتک یک نرم‌افزار برای آماده کردن متون نوشتاری است که به مخاطبان برای پروژه‌های گوناگون کمک می‌کند. کتاب آموزش قدم به قدم LATEX همانطور که از عنوان آن برمی‌آید کوشش دارد تا با نثری ساده و روان هرآنچه که در این زمینه لازم به یادگیری است را آموزش دهد. این کتاب تألیف هاجر مفاخری و عباس زهره وند است و برای آن دسته از مخاطبان که برای امور خود به این برنامه احتیاج دارند، مناسب است. با خواندن این کتاب به یک متخصص در زمینه لاتخ تبدیل شوید.

درباره‌ی کتاب آموزش قدم به قدم LATEX

در دنیای امروز تمام امور کاری و شخصی با نرم‌افزارهای کامپیوتری پیش می‌رود. در هر حوزه‌ای، برنامه‌های گوناگونی طراحی شده که به مخاطبان در امور متنوع و گوناگون یاری رساند. کتاب آموزش قدم به قدم LATEX اثری از هاجر مفاخری و عباس زهره وند است که به زبانی ساده و آسان فهم قرار است به مخاطبان الفبای این برنامه را به‌صورت کامل یاد دهد و سپس سازوکارها و جزئیات خاصی که در باب آن وجود دارد را شرح دهد. پس اگر برای انجام کارهای خود به برنامه‌ی لاتخ نیاز دارید اما نمی‌دانید باید از آن چگونه بهره ببرید، این کتاب به شما چیزهای زیادی یاد خواهد داد.

فصل اول کتاب آموزش قدم به قدم LATEX در باب تاریخچه‌ی صنعت چاپ و حروف‌چینی مطالبی گردآوری و ارائه داده است. در ابتدای کتاب در باب کلیت پیشینه‌ی حروف‌چینی می‌خوانید و اطلاعات ارزشمندی در این زمینه کسب می‌کنید. در همان فصل اول، معرفی نرم‌افزار مورد نظر نیز صورت می‌گیرد. این مسئله که از چه زمانی این برنامه‌ که در راستای متون نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد تولید شده و چه نقش و اهمیتی تابه‌امروز کسب کرده است. در ادامه‌ی این فصل در مورد ویژگی‌ها و ساختارهای موجود در آن نیز اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

فصل دوم کتاب آموزش قدم به قدم LATEX نوشته‌ی هاجر مفاخری و عباس زهره وند به آموزش نصب و راه‌اندازی این برنامه می‌پردازد. در این بخش به صورت مرحله‌به‌مرحله و به‌سادگی تمامی مراحلی که باید در راه‌اندازی برنامه‌ی مورد نظر انجام دهید، شرح داده است. پس اگر پیش‌تر در نصب برنامه به مشکل برخورده‌اید، نگران نباشید چون دو نویسنده‌ی کتاب یعنی هاجر مفاخری و عباس زهره وند به‌خوبی همه‌چیز را با جزئیات و با عکس شرح داده‌اند. در این بخش می‌خوانید که چگونه ویراشگر را نصب کنید.

در فصل سوم کتاب آموزش قدم به قدم LATEX در مورد حروف‌چینی متون فارسی می‌‌خوانید. کسانی که با word یا دیگر برنامه‌های مربوطه کار کرده‌اند، می‌دانند که در مورد متون فارسی باید نکات به‌خصوصی را رعایت کرد تا با نظم، چینش و دقت درستی کنارهم قرار بگیرند. به همین روی، در فصل سوم با جزئیات شرح داده شده که در برابر حروف‌چینی و چیدمان حروف فارسی در برنامه لاتخ باید چه اصولی را رعایت کرد. در این بخش در باب مواردی چون فضای خالی، فایل ورودی، نوشتن ارجاع، محیط متن، شماره‌گذاری صفحات، اشکال فانتزی، متن چند ستونه و حروف ویژه می‌خوانید.

فصل چهارم کتاب آموزش قدم به قدم LATEX در مورد حروف‌چینی متون ریاضی است. در همان ابتدای این فصل، با فرمول‌های اولیه یعنی درون‌خطی و برون‌خطی آشنایی پیدا می‌کنید. در ادامه دو نویسنده، هاجر مفاخری و عباس زهره وند، در باب چگونگی استفاده از کسرها، نقطه‌ها، انتگرال، پیکان و محدودکننده‌ها توضیحاتی ارائه نموده‌اند. همچنین موارد کلی‌ای چون خط زدن روی کلمه یا عدد یا بالا و پایین‌‌نویسی که در نوشتن متون ریاضی باید از آن‌ها شناخت پیدا کرد، شرح داده شده است.

فصل پنجم و پایانی نیز در مورد رسم نمودار و کار با گرافیک است. به‌طور کلی می‌توان گفت کتاب آموزش قدم به قدم LATEX اثر هاجر مفاخری و عباس زهره وند نکات بسیار ارزشمندی برای مخاطبان دارد و با نثری کاملاً آموزشی و ساختار مرحله‌به‌مرحله عرضه شده است. پس اگر قصد دارید از برنامه LATEX به‌صورت حرفه‌ای بهره ببرید اما از آن شناختی ندارید، این کتاب بهترین راه برای یادگیری است. کتاب آموزش قدم به قدم LATEX توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب آموزش قدم به قدم LATEX برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این برنامه به برنامه‌نویسان مبتدی و کسانی که برای امور خود به این برنامه نیاز دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش قدم به قدم LATEX: نرم افزار آماده سازی و تهیه اسناد حرفه‌ای می‌خوانیم

در سال‌های آغازین دهه 1980میلادی لزلی لمپارت (Lesli Lampart) شروع به کار روی LATEX کرد. LATEX یک سامانه‌ی آماده‌سازی و حروف‌چینی نوشتار بر پایه‌ی TEX است و از TEXبه عنوان موتور حروف‌چینی استفاده می‌کند. در واقع LATEX گردایه‌ای بزرگ از موتورهای توسعه‌یافته TEX است. به گونه‌ای که امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که وی می‌تواند به آسانی از توانایی‌های TEXبهرمند شود بدون آنکه نیازی به فراگیری فرمان‌های سطح پایین TEXداشته باشد. در واقع LATEX نقش طراح کتاب را ایفا می‌کند و از TEX به عنوان مسئول حروف‌چینی استفاده می‌کند. اما در هر صورت LATEX یک برنامه‌ی رایانه‌ای است و نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر دارد پس لازم است نویسنده این اطلاعات را با استفاده از فرمان‌های ویژه‌ای به LATEX اعلان کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2:‌ نصب و راه اندازی
فصل 3: حروف‌چینی متون فارسی
فصل 4: حروف‌چینی متون ریاضی
فصل 5: رسم نمودار و کار با گرافیک در LATEX

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش قدم به قدم LATEX: نرم افزار آماده سازی و تهیه اسناد حرفه‌ای
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-218-061-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش قدم به قدم LATEX

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش قدم به قدم LATEX

برای دریافت کتاب آموزش قدم به قدم LATEX و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.