معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016

عکس جلد کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016

کتاب راهنمای جامع EXCHANGE SERVER 2016 از کامل‌ترین آثار خودآموز فارسی برای یادگیری مبانی و محیط اجرایی برنامه‌ی اکسچنج سرور است. وحید ایران نژاد، نویسنده‌ی این اثر و مدرس علوم کامپیوتری، خوانندگان خود را برای راه‌اندازی و مدیریت سرویس‌های ایمیل و نامه‌نگاری سازمانی، راهنمایی می‌کند. مباحث این کتاب براساس نسخه‌ی 2016 این برنامه تنظیم شده و هر فصل از اثر به یکی از کنسول‌های محیط این نرم‌افزار اختصاص دارد.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016

این‌روز‌ها، بزرگ‌ترین شرکت‌ها و ادارات جهانی نیز از سرویس‌های mail server برای سازمان‌دهی پیغام‌های متنی خود استفاده می‌کنند. وحید ایران نژاد، مولف کتاب‌های کمک‌آموزشی در حوزه‌ی کامپیوتر، قرار است در کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 شما را با یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار‌های موجود برای مدیریت سرویس‌های ایمیل، آشنا کند.

نرم‌افزار اکسچنج سرور، اکنون سال‌هاست که جایگاه برتر در میان برنامه‌های پیکربندی ایمیل را به خود اختصاص داده. این نرم‌افزار، با مزیت‌های ویژه‌ای همچون تنظیمات خودکار زمانی، امنیت بالا و سازگاری و انعطاف‌پذیری در قابلیت‌ها، به یکی از ابزار‌های مهم و جدانشدنی در فرایند نامه‌نگاری الکترونیک سازمان‌ها تبدیل شده‌ است. با امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، فرایند‌های مختلفی مثل تنظیم قرار‌های کاری، ارسال ایمیل به افراد و همچنین سازوکار پاسخگویی به مشتریان قابلیت تنظیم‌از‌پیش پیدا می‌کند و صرفه‌جویی در وقت و انرژی و همچنین دقت بیشتری را در برنامه‌های کاری فراهم می‌آورد. براساس همین ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، نویسنده‌ی کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 قصد دارد تا خوانندگان فارسی‌زبان را به‌طور تخصصی‌ با محیط اجرایی این برنامه آشنا کند و بستر ویژه‌ای برای بالا رفتن راندمان کاری شرکت‌ها و سازمان‌ها ایجاد کند.

این کتاب از مراحل نصب‌ و راه‌اندازی تا استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات این برنامه را پوشش می‌دهد و به همین جهت برای مخاطبانی که قرار است مباحث یادگیری برنامه‌ی اکسچنج سرور را از قدم‌های اول آغاز کنند نیز مناسب است. همچنین نویسنده فصل‌های کتاب خود را براساس کنسول‌های برنامه‌ ترتیب داده است تا تمامی مخاطبان از آموزشی گام‌به‌گام و طبقه‌بندی‌شده برخوردار باشند.

برهمین‌اساس، کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 با مقدمه‌ای فشرده درباره‌ی تاریخچه‌ی برنامه و همچنین قابلیت‌ و ویژگی‌های اصلی آن آغاز می‌شود و در فصل دیگر، مراحل نصب برنامه به‌طور دقیق شرح داده می‌شود. فصل دیگر کتاب به توضیح محیط کاربری ادمین و همچنین معرفی پایگاه داده‌ها و سرور‌های اصلی برنامه اختصاص دارد. پس از آن به‌طور دقیق‌تر به شرح بخش گیرندگان، صندوق پستی و ارتباط با مشتریان می‌پردازیم و تنظیمات هر یک از این بخش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

آشنایی کلی با مجوز‌های برنامه، حفاظت از داده‌ها، نسخه‌ی پشتیبان، به‌روزرسانی و حذف برنامه و یادگیری مهارت‌های مهمی همچون تنظیمات Mail Flow، ساخت Public Folder، پیکربندی موبایل، پیاده‌سازی certificate authority و دسترسی به میل‌سرور‌های گوگل و یاهو بخشی از ده‌ها عنوان پرکاربردی‌ست که در دیگر فصل‌های کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 با آن آشنا خواهید شد. همچنین تصاویر آماده‌شده از محیط اجرایی برنامه در هر قسمت، مخاطب را در یادگیری عمیق مباحث یاری می‌دهد و در کنار شانزده فصل اصلی کتاب، چهار ضمیمه برای مطالعات بیشتر، در اختیار شما خوانندگان قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست که این اثر آموزنده با تلاش‌های ناشر کتاب‌های کمک‌آموزشی، موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به یادگیری نرم‌افزار‌های مفید و کارآمد در حوزه‌ی مدیریت پست‌های الکترونیک، از این کتاب استفاده خواهند برد.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 می‌خوانیم

این محصول شرکت Microsoft تجلی شعار معروف این شرکت می‌باشد:

«ما خمیر بازی را در اختیار شما قرار می‌دهیم، شما آن را بسازید.»

محصول Microsoft Exchange Server برای انجام کارهای خود از Role استفاده می‌کند در واقع دلیل استفاده از Role به این خاطر می‌باشد که این وظایف آنقدر سنگین می‌باشد که از عهده یک سرویس خارج می‌شود و در مفهومی به اسم Rule قرار می‌گیرد.

در ادامه روند تکامل Microsoft Exchange Server را با هم بررسی می‌کنیم.

این محصول اولین بار در سال 1996معرفی شد. اولین ورژن آن Microsoft Exchange Server 4.0 بود که این محصول قبل از وجود Active Directory تولید شد و خود سرور Exchange دارای یک سرویس Active Directory مجتمع بود که از آن کمک می‌گرفت. سخت‌افزار مورد نیاز برای Run کردن این ورژن 64 MB رم و 4 GB هارد دیسک بود.
دومین ورژن این محصول Microsoft Exchange Server 5.0 بود. در این نسخه پروتکل‌های SMTP و LDAP معرفی شدند. در این سرویس Microsoft اولین میل سرور تحت وب را با نام (Outlook Web Access) OWA معرفی کرد که بعدها به Exchange Web Access EWA تغییر کرد و سپس به نام (Outlook Web Application) OWA شناخته شد.

بعد از آن نسخه‌های 2003 و 2000 و Microsoft Exchange Server 5.5 معرفی شدند Microsoft Exchange Server 2010 و Microsoft Exchange Server 2007 تا اینکه نسخه تا حدی تکامل پیدا کردند و به حد قابل قبولی رسیدند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: EXCHANGE SERVER
فصل سوم: EXCHANGE ADMIN CENTER
فصل چهارم: SERVERS
فصل پنجم: RECIPIENTS
فصل ششم: CLIENT CONNECTIVITY
فصل هفتم: MAIL FLOW
فصل هشتم: ORGANIZATION
فصل نهم: COMPLIANCE MANAGEMENT
فصل دهم: PERMISSIONS
فصل یازدهم: PUBLIC FOLDER
فصل دوازدهم: MOBILE
فصل سیزدهم: PROTECTION
فصل چهاردهم: EDGE TRANSPORT RULE
فصل پانزدهم: BACKUP EXCHANGE SERVER BY WINDOWS
فصل شانزدهم: UPDATE EXCHANGE & UNINSTALL EXCHANGE
ضمیمه اول: OUTLOOK
ضمیمه دوم: EXCHANGE MANAGEMENT SHELL (EMS)
ضمیمه سوم: EXCHANGE TOOLBOX
ضمیمه چهارم: نکات تکمیلی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات527
زبانفارسی
شابک978-600-124-846-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016

برای دریافت کتاب راهنمای جامع Exchange Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.