معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام Power BI

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام Power BI
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام Power BI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام Power BI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام Power BI

کتاب آموزش گام به گام Power BI نوشته‌ی علی اکبر کردی یک کتاب جامع برای یادگیری این نرم‌افزار است که تمامی کاربردها و ابزارهای Power BI را به‌دقت شرح می‌دهد. Power BI یک نرم‌افزار کاربردی است که قادر است اطلاعات موجود در نرم‌افزارهایی مانند گوگل‌شیت و اکسل را دریافت و تحلیل کند. این نرم‌افزار درواقع ابزاری کاربردی برای فعالان حوزه‌ی تجارت به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام Power BI

همگام با پیشرفت‌های گسترده در ساحت تجارت جهانی، شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت و گوگل ابزارهای بیشتری به مخاطبانشان ارائه می‌کنند. اگر پیش‌تر همه‌ی تجزیه‌وتحلیل‌های تجاری با انجام فرایندهای پیچیده‌ای در نرم‌افزارهای ساده انجام می‌شد،‌ امروزه امکان انجام سخت‌ترین‌ محاسبات با چند دستورالعمل ساده در نرم‌افزاری مانند Power BI ممکن گشته است. به‌طور اختصاصی این نرم‌افزار یک ابزار هوش تجاری است که تجزیه و تحلیل داده‌ها را بر عهده دارد. این ابزار با استفاده از گزارش‌های تصویری به کمک کاربر می‌آید تا تصمیم‌های بزرگ تجاری و اقتصادی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بگیرد. با این تعاریف اگر شما هم مشتاقید که با بهره گرفتن از نرم‌افزار Power BI تجارت خود را تحلیل کنید و توسعه دهید، کتاب آموزش گام به گام Power BI اثر علی اکبر کردی برای شماست.

کاربردهای نرم‌افزار ‌Power BI بسیار وسیع است. این نرم‌افزار می‌تواند در سطوح مختلف از جمله فروش و بازاریابی کاربران حرفه‌ای را یاری رساند و با ترسیم دقیق داده‌‌ها، عیب‌یابی فرایندهای تولید و عرضه و نیز سوددهی را به‌آسانی ممکن کند. رصد کردن وضعیت مالی شرکت‌ها و نرخ بهره‌وری کارکنان از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار است. برخلاف تصور عام، استفاده از Power BI بسیار آسان است. شما برای استفاده‌ی کاربردی از این نرم‌افزار نیازی به دانش مهندسی یا مهارت برنامه‌نویسی ندارید، فقط کافی است که از میان ابزار گسترده‌ی آن، آنچه را نیاز دارید به‌درستی فرابگیرید.

معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام Power BI

با این اوصاف، تنها یک کتاب راهنما می‌تواند شما را از سردرگمی میان قابلیت‌های بی‌شمار نرم‌افزار Power BI نجات دهد. کتاب آموزش گام به گام Power BI در هفت فصل طراحی شده است. در فصل اول، مولف مبانی هوش تجاری و اهمیت نرم‌افزار Power BI را در این زمینه بیان می‌کند. در این فصل خواننده با محیط نرم‌افزار به‌طور کلی آشنا می‌شود و مفاهیم آمار توصیفی را می‌آموزد. در فصل دوم با عنوان «استخراج، تبدیل و بارگزاری داده‌ها»، سربرگ‌های «Home» «Transform» «Add Column» و «View» در محیط Power Query به مخاطب معرفی می‌شوند. فصل سوم با محتوایی نظیر چگونگی ترسیم نمودارها و انجام تحلیل‌های پایه با عنوان «مصورسازی اطلاعات و تهیه‌ی نمودارهای ساده» اطلاعات ارزنده‌ای ارائه می‌کند. در فصل چهارم علی اکبر کردی به خواننده آموزش می‌دهد تا چطور در نرم‌افزار، توابع پایه و پیشرفته بنویسد. فصل پنجم که «آشنایی با طراحی جداول و پایگاه داده» نام گرفته است، در ادمه‌ی فصل چهارم و برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطب با پایگاه داده تدوین شده. فصل ششم هم برپایه‌ی دو فصل گذشته به مباحث آمار مهندسی و انجام آن براساس Power BI می‌پردازد. نقطه‌‌قوت کتاب ارائه‌ی نمونه‌های کاربردی در باب فروش، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه است که همه‌ی این مباحث در کنار هم فصل هفتم را شکل داده‌اند. در کتاب آموزش گام به گام Power BI تمامی مراحل به‌صورت تصویری وجود دارند و همین امر از کج‌فهمی مخاطب جلوگیری می‌کند.

کتاب آموزش گام به گام Power BI حاصل تلاش ِ علی اکبر کردی را انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش گام به گام Power BI برای چه کسانی مناسب است؟

کاربران هوش تجاری و دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و نرم‌افزار و همچنین فعالین حوزه‌ی تجارت مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام Power BI می‌خوانیم

فرض کنید در یک طرح فروش، سازمان به دنبال توسعه باشگاه مشتریان خود می‌باشد. در این حالت چیزی که از شاخص‌های عملکردی مهمی؛ همچون سود، زیان،‌ میزان فروش و ... در اولویت قرار می‌گیرد، تعداد تراکنش‌ها با کاربران غیریکسان است. در چنین شرایطی خرید به میزان ده واحد پولی توسط ده فرد متفاوت، فارغ از میزان سود و یا زیان تراکنش‌ها، ارزشمندتر از خرید ده واحد پولی توسط تعداد افراد کمتر از ده نفر می‌باشد. در چنین شرایطی ابزارهای BI راهنمای ایده‌آلی برای نمایش شرایط متفاوت بوده و حتی با بررسی پیوسته کالاهای فروخته‌شده در شعب متفاوت و گروه‌های سنی مختلف، راهنمایی به منظور نیل به هدف تعیی‌نشده (انجام بیشترین تراکنش) ارائه می‌نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر هوش تجاری
فصل 2: استخراج، تبدیل و بارگزاری داده‌ها
فصل 3: مصورسازی اطلاعات و تهیه‌ی نمودارها
فصل 4: فرمول‌نویسی در نرم‌افزار
فصل 5: آشنایی با طراحی جداول و پایگاه داده
فصل 6: تحلیل اطلاعات در نرم‌افزار
فصل 7: ارائه‌ی نمونه‌های کاربردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام Power BI
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-218-624-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام Power BI

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام Power BI

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام Power BI و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.