معرفی و دانلود کتاب آموزش LESS: less را آسان بیاموزید

برای دانلود قانونی کتاب آموزش LESS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش LESS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش LESS: less را آسان بیاموزید

برنامه‌‌نویسان به خوبی می‌دانند تکثیر کدها در یک پروژه‌ی چندهزارخطی تا چه اندازه کار دشواری است و فناوری‌های پیش‌پردازنده که این معضل را تا حدی حل می‌کنند، در کیفیت و سرعت کار نقش زیادی دارند. کتاب آموزش LESS که به قلم حمیدرضا قنبری، معصومه ابراهیمی، سپهر محبی و مهرنوش آذرنیا پدید آمده است، سعی دارد یکی از این فناوری‌های پیش‌پردازنده به نام Less را معرفی کند و کاربردهای آن در زبا‌ن برنامه‌نویسی css را شرح دهد.

درباره کتاب آموزش LESS

یکی از مهم‌ترین موضوعات در به ثمر رساندن یک پروژه، تحویل به‌موقع و بی‌نقص آن است؛ اما چیزی که این چالش را برای برنامه‌نویسان به معضلی لاینحل تبدیل می‌کند، حجم بسیار بالا و تکراری کدهاست. حال شرایطی را تصور کنید که زمان کمی تا موعد تحویل پروژه باقی مانده است. چندین‌هزار خط کد پیش‌روی شما قرار دارند، می‌دانید کدهایتان دچار مشکل هستند، اما نمی‌دانید آن خطا کجای کار است و راه برطرف کردنش چیست! در این وضعیت باید ساعت‌های بسیاری را برای یافتن و اصلاح آن کد صرف کنید. برنامه‌نویسان برای مواجه‌نشدن با این مشکلات از فریم‌ورک‌های گوناگونی استفاده می‌کنند تا استایل‌های درست را در صفحات وب خود تکرار کنند؛ یکی از این فریم‌ورک‌ها less است و کتاب آموزش LESS نیز قابلیت‌های این پیش‌پردازنده در زبان برنامه‌نویسی css را از مرحله‌ی ابتدایی تا تخصصی به مخاطب خود آموزش می‌دهد.

اگر شغلتان برنامه‌نویسی است یا بر آتش این علم دستی برده‌اید، می‌دانید که css یکی از سه زبان پرکاربرد برنامه‌نویسی است. این زبان وظیفه‌ی زیباسازی صفحات وب را بر عهده دارد و بدون کمک گرفتن از css صفحاتی با آرایش بهم‌ریخته و آشفته پیش روی شما باز می‌شوند. حال تصور کنید قرار است میلیون‌ها کد تکراری را با کمک این زبان بنویسید. فکر می‌کنید امکان خطایتان چند درصد است؟ فریم‌ورک less به شما این امکان را می‌دهد تا خطاهایتان را کاهش دهید و صفحاتی با کدهای خوانا و تمیز که در تمام مرورگرها نیز قابل بازکردن است، طراحی کنید.

حمیدرضا قنبری، معصومه ابراهیمی، سپهر محبی و مهرنوش آذرنیا در ابتدای کتاب آموزش LESS چگونگی نصب و راه‌اندازی فریم‌ورک less را آموزش می‌دهند، سپس به سراغ روش تعیین استایل و کامباین کردن کدها می‌روند. بعد از شرح نحوه‌ی خروجی گرفتن کدها، فصل نخست به پایان می‌رسد. در فصل دوم با قابلیت‌‌ها و امکانات فریم‌ورک less آشنا می‌شوید. یکی از این قابلیت‌ها امکان استفاده از mixin برای زبان برنامه‌نویسی css است که به شما اجازه می‌دهد از امکانات یک کلاس در کلاس دیگر نیز استفاده کنید و کدهای پر تکرار را در فضاهای گوناگون به کار ببرید. این قابلیت، امتیازی است که فریم‌ورک less برای زبان برنامه‌نویسی css در اختیارتان می‌گذارد.

اگر برنامه‌نویس نیستید، احتمالاً سایت‌هایی را دیده‌اید که طراحی خاص و استایلی شخصی دارند، مثلاً وقتی وارد این سایت‌ها می‌شوید آیکون موس دیگر شبیه سابق نیست، پس‌زمینه‌ی سایت طرح کاشی‌کاری‌های آبی است، جدول‌ها و نمودارها ظاهر و امکاناتی منحصربه‌فرد دارند. شاید با دیدن این سایت دوست داشته باشید شما هم وبگاهی شخصی‌سازی شده بسازید. فصل میانی و پایانی کتاب آموزش LESS این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا حتی اگر سابقه و مهارت بالایی در برنامه‌نویسی ندارید، با الگوبرداری از نحوه‌ی کدنویسی که در این کتاب آموزش داده می‌شود، سایت خود را طراحی کنید.

کتاب آموزش LESS در نشر مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است و هم‌اکنون نیز در دسترس خوانندگان قرار دارد.

کتاب آموزش LESS برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه‌نویسان، دانشجویان رشته‌ی شبکه و نرم‌افزار و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی کمک می‌کند تا سایت‌های خود را به‌خوبی طراحی و کدنویسی کنند.

در بخشی از کتاب آموزش LESS: less را آسان بیاموزید می‌خوانیم

چرا ما می‌توانیم از Less استفاده کنیم؟
less باعث می‌شود تا به سرعت و سادگی برای تمامی مرورگرها، کدهای CSS را بنویسیم.
Less با زبان جاوا اسکریپت ایجاد شده است و به صورت زنده، می‌توان از آن استفاده نمود که باعث می‌شود تا نسبت به دیگر پیش‌پردازها، سریع‌تر باشد. Less کدهای شما را به صورت ماژولار نگهداری می‌کند و این باعث می‌شود تا خوانایی کدها بیشتر شده و به سادگی قابل تغییر باشند. با استفاده از متغیرهای Less می‌توان به سرعت بیشتری دست یافت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر LESS
کمی در ارتباط با LESS بیشتر بدانیم؟
چرا ما می‌توانیم از LESS استفاده کنیم؟
معایب LESS
نصب کردن LESS
قواعد تو در تو در LESS
فصل دوم: امکانات LESS را بیشتر بشناسیم
قواعد تو در تو در LESS را بهتر بشناسیم؟
عملگرها در LESS
استفاده از فضای نام در LESS چگونه می‌باشد؟
میدان دید متغیر در LESS
نحوه ایجاد کامنت در LESS
فصل سوم: LESS در قالب مثال‌های کاربردی
متغیرها
ایجاد سلکتورها در LESS
اضافه کردن خصوصیات در LESS
کار با MIXIN در less
IMPORT کردن دستورات در LESS
فصل چهارم: LESS در قالب مثال‌های کاربردی 2
استفاده از کلاس و ID در طراحی صفحات با CSS
افزودن استایل به نوع مشخصی از عناصر
سلکتور ID
تنظیم حاشیه و فاصله از لبه در عناصر صفحه
PADDING
تغییر موقعیت عناصر صفحه با استفاده از CSS
تنظیم فونت صفحه با استفاده از استایل
نحو تغییر رنگ متن با استفاده از CSS
مثال‌های کاربردی در ارتباط با LESS ، CSS ، HTML

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش LESS: less را آسان بیاموزید
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات243
زبانفارسی
شابک978-600-124-903-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش LESS

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش LESS

برای دریافت کتاب آموزش LESS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.