معرفی و دانلود کتاب آقای شکمو

عکس جلد کتاب آقای شکمو
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آقای شکمو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آقای شکمو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آقای شکمو

کتاب آقای شکمو، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی آقا و خانم کوچولوی راجر هرگیوز است. مجموعه‌ی کتاب کودکی که بیش از 50 سال جزو پرفروش‌ترین‌های جهان بوده و به خاطره‌ی جمعی شیرینی در میان بزرگسالان تبدیل شده است. این کتاب، با تصاویر بانمک و ساده و داستانی خواندنی و خنده‌دار، ماجرای آقای شکمو را تعریف می‌کند که هر چه می‌خورد چاق‌تر می‌شود و هر چه چاق‌تر می‌شود بیشتر می‌خورد.

درباره‌ی کتاب آقای شکمو

حتما با دیدن عکس روی جلد کتاب، یاد انیمیشن جذابی که با کاراکترهای مجموعه‌ی آقا و خانم کوچولوی (Mr Men and Little Miss) راجر هرگیوز (Roger Hargreaves) در کودکی می‌دیدیم، افتاده‌اید. در کتاب‌های این مجموعه، هر کس، ویژگی برجسته‌ای دارد که زندگی‌اش را به طرز بانمکی تحت تاثیر قرار داده است. هر یک از ما هم، شاید بتوانیم خودمان را در قالب یکی از شخصیت‌های این کتاب‌ها تصور کنیم. ما کدام‌یک هستیم؟ آقای شکمو؟ آقای شلخته؟ خانم کوچولوی کنترلگر؟ تاثیری که این کتاب‌ها، به سادگی در ذهن ما می‌گذارند این است که کمکمان می‌کنند به وسیله‌ی شخصیت‌های غلو شده‌شان، ویژگی‌های مثبت و منفی خود را کشف کنیم و با آن‌ها مواجه شویم. کودکان سنین 2 سال به بالا که مخاطب این کتاب‌ها هستند نیز، ابتدا با معنا و مفهوم ویژگی‌های یاد شده در شخصیت‌های کتاب‌هایی مثل آقای شکمو (Mr. Greedy) آشنا می‌شوند و می‌فهمند هر کدام از این ویژگی‌ها، چه مشخصاتی دارد؟ می‌فهمند شکمو بودن چگونه است، لاغر بودن، پرخاشگر بودن، قوی بودن، پرسر و صدا بودن و... چگونه است و همین‌طور، این ویژگی‌ها را داشتن، چه تاثیری می‌تواند بر ما بگذارد.

در کتاب آقای شکمو هم، شخصیت اصلی ما، شکمو است. او قیافه‌ی بانمکی با شکمی گنده دارد و هر چه بیشتر می‌خورد، بیشتر چاق می‌شود. چاق شدن همان و بیشتر خوردن همان. اما این شکمو و حریص بودن بالاخره یک شب کار دستش می‌دهد و ماجراهای بانمک می‌سازد، که حتما لبخند به لبتان می‌آورد.

تصویرهای ساده‌ی کتاب، انقدر جاندار، رنگی و طنازانه‌اند که نه تنها کودک 3 ساله‌تان، بلکه خود شما هم دوست خواهید داشت بارها آن‌ها را تماشا کنید و لبخند به لب بیاورید. جملات در داستان، بسیار روان و کودکانه‌اند و احتمالا هیچ‌گاه نیاز ندارید برای کودکتان توضیح بدهید معنی فلان جمله چیست. کودکان با خواندن این کتاب، در ضمن لذت بردن از داستانی بامزه، می‌فهمند که شکمو بودن چگونه است و چه مشکلاتی می‌تواند داشته باشد. کتاب آقای شکمو را صدیقه جاویدی بوشهری ترجمه و انتشرات سیراف به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آقا و خانم کوچولو

مجموعه‌ی آقا و خانم کوچولو، مجموعه‌ای از داستان‌های تصویری بانمک برای کودکان بالای 2 سال است که راجر هرگیوز و پس از او پسرش آدام، آن‌ها را نوشته و تصویرگری کرده‌اند. داستان‌های این مجموعه، هر بار، حول شخصیتی با یک ویژگی خاص و برجسته می‌چرخد و ماجراهای جالبی که به خاطر آن ویژگی خاص، برای شخصیت پیش می‌آید. آقای شکمو، خانوم کوچولوی خندان، آقای قدبلند، آقای قلقلکی، آقای بانمک، خانم کوچولوی شجاع و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است. برخی کتاب‌های این مجموعه را انتشارات سیراف با ترجمه‌ی صدیقه جاویدی بوشهری به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب آقای شکمو

  • شخصیت‌های رنگارنگ این مجموعه، از زمانی که اولین آن‌ها، آقای قلقلکی نخستین بار در سال 1971، در قفسه‌های کتابخانه‌ها پیدا شد، تا به امروز، کودکان را شاد کرده‌اند. (ایندیپندنت)
  • کتاب‌های جاودانه‌ی آقا و خانم کوچولو، کلیشه‌های مدرن را کاملا به تصویر می‌کشند.... این کتاب‌ها، پدیده‌ای فرهنگی باقی می‌مانند که تاثیر آن، بیشتر از قفسه‌های کتابخانه است. (تلگراف)
  • جزو 100 کتاب برتر کودکان (مجله‌ی جونیور)

کتاب‌ آقای شکمو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کودک آقای شکمو برای کودکان 3 تا 7 سال جالب است اما برای بزرگترها هم خاطرات جذابی را زنده می‌کند.

در بخشی از کتاب آقای شکمو می‌خوانیم

بالای پله‌ها یک در خیلی بزرگ بود. شاید بزرگ‌ترین در دنیا.
در نیمه باز بود. آقای شکمو با کنجکاوی عجیبی تصمیم گرفت آن طرف در را ببیند. از لای شکاف در وارد شد. در مقابل او یک منظره شگفت‌انگیز بود.
او بزرگ‌ترین اتاق دنیا را دید.
اتاق به اندازه‌ی یک زمین فوتبال میز وسط اتاق به اندازه‌ی یک خانه بزرگ و صندلی‌های اطراف میز به اندازه‌ی درختان، بلند بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آقای شکمو
نویسنده
مترجمصدیقه جاویدی بوشهری
ناشر چاپیانتشارات سیراف
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-7722-28-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آقای شکمو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آقای شکمو

برای دریافت کتاب آقای شکمو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.