معرفی و دانلود کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان

عکس جلد کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان

یکی از ابزارهایی که انسان‌های امروزی برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارند، عزت‌نفس است. کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان نیز در چند فصل به‌شکل موجز و کاربردی، روش‌هایی را برای بالابردن خودباوری زنان مطرح می‌کند. اکرم ملامحمدعلی، نویسنده‌ی این کتاب و مدرس دوره‌های اعتمادبه‌نفس، می‌کوشد تا بانوان نسبت به ارزش درونی خود آگاه شوند و با ایمان به توانمندبودن خود، در دام حوادث تلخی مثل افسردگی، ناامیدی و وابستگی بیمارگونه نیفتند.

درباره‌ی کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان

در زندگی اغلب زنان موقعیت‌هایی پیش آمده است که آن‌ها توانایی انجام کاری را داشته‌اند، اما خودکم‌بینی، نداشتن عزت‌نفس و کمبود اعتمادبه‌نفس، سبب شده که از انجامش منصرف شوند و یا خود را شایسته‌ی به‌دست آوردن آن جایگاه نبینند. با توجه به همین واقعیت، اکرم ملامحمدعلی در کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان، در تلاش است تا زنان را نسبت به ارزشمندی ذاتی خود آگاه کند و به ایشان انگیزه و جسارت تجربه‌ی موقعیت‌های گوناگون را پیشکش کند.

اکرم ملامحمدعلی با استفاده از آموزه‌های ناتانیل براندن، درمان‌گر مشهور کانادایی، شش ستون را برای بالابردن عزت‌نفس بانوان عنوان می‌کند و می‌کوشد تا افکار نادرستی همچون «ارزشمندی من، وابسته به دستاوردهایم است» را از ذهن خواننده بیرون راند و آن را با باورهایی مانند «ما یک‌بار زندگی می‌کنیم، پس باید هرطور که حالمان را بهتر می‌کند زندگی کنیم»، جایگزین کند.

در نخستین فصل‌های این کتاب انگیزشی، اهمیت موضوع خودآگاهی و پذیرش خویشتن، به خوانندگان یادآور می‌شود. اکرم ملامحمدعلی می‌کوشد تا زنان باور کنند توانمند هستند؛ چراکه اولین قدم برای موفقیت، آگاه‌شدن از قدرت درونی و ارزش والای خود است. او زنان را ستون‌های اصلی خانه می‌نامد و نقش آن‌ها را بسیار تعیین‌کننده می‌داند؛ تاحدی‌که می‌توان گفت، خانواده‌ای که زنی بی‌عزت‌نفس و غمگین دارد، نمی‌تواند به کام‌یابی و خوشبختی برسد.

کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان، به زنان درباره‌ی تأثیر منفی رفتارهای مخربی همچون مقایسه‌کردن خود با دیگران، عیب‌یابی از ظاهر و بدن و اهمیت‌ندادن به سلامتی خود هشدار می‌دهد. زنان در قیاس با مردان، به‌خصوص زنان کشورهای درحال توسعه، به دلیل شرایط عرفی و اجتماعی گوناگون، در معرض آسیب‌های بیشتری قرار می‌گیرند و این وضعیت، بسیاری از بانوان را وادار می‌کند تا همیشه خود را اولویت دوم قرار دهند و از گفتن کلمه‌ی «نه»، در مقابل خواسته‌هایی که تمایلی به انجام آن‌ها ندارند بپرهیزند. وجود همین شرایط در واقعیت، موجب شد که اکرم ملامحمدعلی، کتاب پیشِ رو را برای بالابردن عزت‌نفس بانوان تحریر کند.

کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان، به خوانندگان راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به کمک آن‌ها بتوانند دست از سرکوب احساسات خود بردارند و اجازه ندهند مواردی مانند تلقین‌های درونی، فشارهای جهان مدرن و کلیشه‌های سنتی، با لطمه زدن به عزت‌نفس آن‌ها، راه رسیدن به موفقیت و شادمانی را بر ایشان ببندند. سلامت جسم و روان زنان یکی از موضوعات اساسی علم پزشکی و حوزه‌ی روان‌درمان‌گری در جهان امروز محسوب می‌شود. اکرم ملامحمدعلی نیز در کتاب خود از نتایج تحقیقات روان‌شناسان گوناگونی بهره برده است. این کتاب انگیزشی و روان‌درمانی، به کوشش انتشارات بید تهیه و منتشر شده است.

کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان برای چه کسانی مناسب است؟

بانوان، مخاطبان اصلی این کتاب هستند و هدف اصلی نویسنده، بالابردن عزت‌نفس ایشان است. با این وجود درمان‌گران، مدرسان کلاس‌های عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس نیز می‌توانند از کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان، اطلاعات و روش‌های مفیدی را برای استفاده کردن در فرایندهای درمانی خود استخراج کنند.

در بخشی از کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان می‌خوانیم

باور کنید خودم هم این دردها را کشیده‌ام؛ گاهی به کنج عزلت خانه پناه می‌بردم، دستانم را زیر سرم می‌گذاشتم و از درون آه می‌کشیدم که چه می‌خواستم و چه شد! چرا نتوانستم موفق شوم؟ چرا نتوانستم جایگاه اجتماعی خیلی خوبی پیدا کنم؟ چرا به پول و درآمد نرسیدم؟ چرا هیچ‌چیزی نشدم؟ عمرم دارد به بطالت می‌گذرد. مدام کار خانه، مدام بچه‌داری، مدام روزهای تکراری. حتم دارم برای خیلی از شما این تفکرات و جملات آشنا به نظر می‌آید. خُب معلوم است آدم با این‌همه ظرفیت و استعدادی که دارد، وقتی‌که به خودش می‌آید و متوجه می‌شود به محیط خانه یا به زندگی کارمندی و یا حتی یک شغل مدیریتی و پردرآمد بدون داشتن احساس ارزشمندی، شادی و حال خوش محدود شده است، احساس خوبی ندارد. معلوم است که احساس خوبی ندارد. می‌دانید چرا؟ چون شما خودتان را با دستاوردهایتان یکی دانسته‌اید و به خود می‌گویید هرچقدر که دستاورد داشته باشید، خوب هستید. هرچقدر که به یک هدف خاص و مهم رسیده باشید، خوب هستید. آنجاست که به خودتان نمره بیست می‌دهید و می‌گویید آفرین. ولی بعدش چه می‌شود؟

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا ما خانم‌ها عزت‌نفس و حال خوبی نداریم، حتی اگر دستاورد بزرگی را کسب کرده‌ باشیم؟ چون بازهم دستاورد می‌خواهیم. چون خودمان را با خانم یا آقای دیگری که دستاورد بیشتری از ما کسب کرده است مقایسه می‌کنیم. معلوم است که وقتی خودتان را با دستاوردهایتان یکی بدانید، هروقت که جایی از زندگی به دستاوردها نرسید و موفقیت آن‌چنانی را کسب نکنید، از خودتان بدتان می‌آید و با خودتان قهر می‌کنید. شما خودتان را با دستاوردهایتان سنجیده‌اید، غافل از اینکه تمام تلاشتان را در این زندگی کرده‌اید. به‌جای نگاه به دستاوردها، به تلاش‌هایتان نگاه بیندازید و ببینید چقدر برای حرکت چرخ‌های این زندگی تلاش کرده‌اید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شما ستون خانه ‌اید
شما خوبید، خودتان حواستان نیست
بردگی عاطفی
زن قربانی
زن ناجی
زن شاد
بازیگری نکنید
گاهی جیغ بنفش بکشید
ارزشمند باشید
به خودتان خیانت نکنید
ریسک ‌پذیر باشید
هدف داشته باشید
خودتان را مقایسه نکنید
کامل نباشید
نه گفتن را یاد بگیرید
مراقب داندان ‌هایتان باشید
سالم باشید
با کودک درونتان مهربان باشید
شکرگزار باشید
کودکی با عزت ‌نفس تربیت کنید
باند بازی کنید
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان
نویسنده
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-309-324-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان

برای دریافت کتاب 21 راهکار عملی برای افزایش عزت نفس بانوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.