معرفی و دانلود کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت

عکس جلد کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت

کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول با تکیه بر روان‌شناسی مثبت‌گرا، یکی از شاخه‌های روان‌شناسی کاربردی، راهِ رسیدن به توانمندی و حداکثر بهره‌وری را به افراد نشان می‌دهد. امیرمحمد پهلونژاد به مخاطبانش کمک می‌کند تا با بیدار کردن پتانسیل درونی خود، راه شخصی‌شان را به سوی موفقیت و کامیابی بیابند.

درباره‌ی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول

روان‌شناسی مثبت با ظهور و استقرار مستحکمش در گستره‌ی روان‌شناسی علمی، هم قلمرو جدیدی برای شناخت بهتر انسان معرفی کرده و هم مسیر جدیدی را برای تجربه‌ی شکوفایی، نیک‌زیستی و شادکامی به روی افراد و اجتماعات گشوده است. روان‌شناسی مثبت امروز با اتکاء به پشتوانه‌ی عظیم پژوهش‌های علمی توانسته هم یک تئوری منسجم در خصوص شخصیت و منش و هم یک نظریه‌ی علمیِ به‌روز و مبتنی بر شواهد، درخصوص شادکامی و عناصر و مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن ارائه کند. در کنار پیشرفت‌های تئوریک در حوزه‌ی نیک‌زیستی، روان‌شناسی مثبت با رویکردی تجربی، راهکارها و استراتژی‌هایی را برای رشد و شکوفایی شخصی و همچنین نیک‌زیستی و پویایی سازمان‌ها و اجتماعات نیز به جامعه‌ی انسانی هدیه داده است. کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول اثر امیرمحمد پهلونژاد راهنمای نیک‌زیستی و شکوفایی را در بستر روان‌شناسی مثبت ارائه می‌دهد.

انسان عصر مدرن بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا توانمندی‌های درونی خود را شکوفا کند و به احساس رضایت دست یابد. احساس ناامیدی و بی‌مصرفی را انسان امروز شاید بیشتر از هر دورانی تجربه کند؛ این به‌ عوامل زیادی ازجمله دنیای پرسرعت تکنولوژی، فضای مجازی، افزایش بی‌رویه‌ی جمعیت و... بستگی دارد. اما این احساس تا حد زیادی اشتباه است و باید برای از بین بردن آن فکری کرد. روان‌شناسی مثبت، نه در معنای مثبت‌نگری افراطی، بلکه کاملاً واقع‌بینانه بر ویژگی‌های مثبت فردی تمرکز می‌کند و راه کامیابی و سعادت را در نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده به مخاطبش ارائه می‌دهد. کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول، ازاین‌رو اثری است جذاب و قابل فهم که می‌تواند خواننده را گام‌به‌گام در قلمرو روان‌شناسی مثبت راهنمایی و هدایت کند. این کتاب در واقع دعوت‌نامه‌ای است تا به مسیر جدیدی (روان‌شناسی مثبت) قدم بگذارید، شناخت بهتری از خود، توانمندی‌ها و سطح نیک‌زیستی‌تان پیدا کرده و احساس لذت، قدرشناسی و خوشبختی را در زندگی‌تان افزون کنید.

کتاب کوچینگ زندگی مثبت در دو جلد و جمعاً هجده فصل تدوین و تنظیم شده است. جلد اولی که هم‌اکنون بدان می‌پردازیم، پنج بخش و هشت فصل را شامل می‌شود که به مباحثی همچون مداخلات مثبت، نظریه‌ی شخصیت، نظریه‌ی نیک‌زیستی مثبت، نظریه‌ی نیک‌زیستی پرما، هیجانات مثبت، قدردانی، خوش‌بینی و... می‌پردازد.

تا همین لحظه ممکن است فکر کنید روان‌شناسی مثبت افراد را به خوش‌بینی مداوم و بی‌رویه دعوت می‌کند و سعی در حذف و انکار افکار منفی دارد، اما با مطالعه‌ی کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول تغییر عقیده خواهید داد و برای مطالعه‌ی جلد دوم آماده خواهید شد.

این کتاب به کوشش انتشارات نسل یاسان چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای روان‌شناسان، مشاوران، کوچ‌ها و همچنین کسانی که به‌ دنبال رشد و شکوفایی خود هستند بسیار سودمند است.

در بخشی از کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت می‌خوانیم

فرقی نمی‌کند که جوان هستیم یا پیر، گاهی اوقات احساس می‌کنیم در وضعیتی ثابت گیر افتاده‌ایم و می‌خواهیم تغییر را سریع‌تر ایجاد کنیم. زمان‌های دیگری هم وجود دارد که می‌خواهیم تغییر را کند کنیم. در چنین مواقعی به نظر می‌رسد که همه چیز خیلی سریع در حال اتفاق افتادن است، یا این‌که برنامه ما کاملاً پر است و همیشه کاری برای انجام دادن داریم و دوست داریم بتوانیم قدری آرامش داشته باشیم، نفسی تازه کنیم، ببینیم در درونمان چه اتفاقی دارد می‌افتد و مقداری زمان بی‌کاری و استراحت داشته باشیم. بنابراین فارغ از این‌که می‌خواهیم تغییر را سریع‌تر ایجاد کنیم، یا سرعتش را کم کنیم، یا هر نوع تغییر دیگر، کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم این است که تأثیرات تلاش‌هایمان را به حداکثر برسانیم. می‌خواهیم بدانیم اگر تلاش می‌کنیم تا وضعیت درونی‌ یا دیدگاه خود را تغییر دهیم، آن تغییر واقعاً قرار است موثر باشد.

اگر حوصله‌یمان سر رفته و می‌خواهیم سرگرم چیزی شویم، می‌خواهیم بدانیم که آن فعالیت آیا واقعاً علاقه ما را جلب می‌کند؟ از جنبه‌ی بیرونی نیز می‌خواهیم مطمئن شویم که تأثیرات تلاش‌هایمان واقعاً مفید و ادامه‌دار است. به همین ترتیب اگر شغل یا حرفه‌ی خود را تغییر بدهیم، می‌خواهیم مطمئن شویم که محیط را به شرایط و وضعیت جدیدی تغییر داده‌ایم که واقعاً برای ما بهتر و مناسب‌تر است. به‌طور خلاصه، می‌خواهیم بتوانیم روی تغییرات تأثیر بگذاریم تا بتوانیم خوشحال و شادمان باشیم. البته منظور از خوشحال، فقط حالات لحظه‌ای نیست، گرچه‌که آن‌ هم بسیار مهم است. علاوه‌بر حالات خوشایند لحظه‌ای،‌ دوست داریم حسِ رسیدن به چیزهای مهم را داشته باشیم. چیزهایی مثل: رسیدن به ظرفیت‌ها و پتانسیل درونی خود، اینکه با زندگی خود چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم، انجام دادن چیزی خوب و معنادار برای دنیا، زندگی خوبی را به پیش بردن، یا شکوفا شدن.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی مؤلف
دیباچه (دکتر علی صاحبی)
مقدمه‌ی مؤلف
بخش اول: مداخلات مثبت
فصل اول: مداخلات مثبت
بخش دوم: نظریه‌ی شخصیت و نیک‌زیستی مثبت
فصل دوم: توانمندی‌های منشی (نظریه‌ی شخصیت مثبت)
فصل سوم: نظریه‌ی نیک‌زیستی پرما (PERMA)
بخش سوم: هیجانات مثبت و قدردانی
فصل چهارم: هیجانات مثبت
فصل پنجم: قدردانی
بخش چهارم: خوش‌بینی
فصل ششم: خوش‌بینی
بخش پنجم: مراقبت از خود
فصل هفتم: مراقبت از بدن خود (فعالیت بدنی)
فصل هشتم: معنا (پرورش دین‌داری و معنویت)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول: راهنمای نیک زیستی و شکوفایی در بستر روانشناسی مثبت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات412
زبانفارسی
شابک978-622-92941-0-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول

برای دریافت کتاب کوچینگ زندگی مثبت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.