معرفی و دانلود کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)

عکس جلد کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)

حتما شما هم در خانه و یا محل کار با یک آدم خودخواه سر و کار داشته‌اید. برخی از این افراد به عارضه‌ای به نام کنترل‌گری دچار هستند و بهتر آن است که آشنایی شما با نقص رفتاری این افراد بیشتر باشد. کتاب گرگ در لباس میش نوشته‌ی جرج سایمون شما را در چگونگی برخورد با این افراد راهنمایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب گرگ در لباس میش

در زندگی مشترک با افراد مختلف، ما همواره تلاش می‌کنیم از گزند بدرفتاری‌ها در امان باشیم. اما تشخیص برخی از رفتارهای استثنایی بدون شناخت و آگاهی از ریشه‌های روانی آن برای ما سخت است. علم روان‌شناسی با تحلیل رفتار انسان و ریشه‌یابی دقیق عارضه‌های روحی می‌تواند راهگشای خوبی برای برطرف ساختن برخی از مشکلات رفتاری و کمبودها باشد. یکی از این مشکلات ارتباطی در جوامع امروزی، برخورد و مقابله با افراد کنترل‌گر است. کتاب گرگ در لباس میش (In Sheep's Clothing: Understanding and Dealing with Manipulative People) نوشته‌ی جرج سایمون (George K. Simon) درباه‌ی راه‌های شناسایی پرخاشگری و آشنایی با ویژگی‌های افراد کنترل‌گر است.

ما در شناسایی افراد کنترل‌گر بیش از هر چیز رابطه‌ی این افراد با دیگران را بررسی می‌کنیم. در صورتی که ارزیابی درونیات این افراد به ما نشان خواهد داد که چه دلایلی باعث بروز چنین رفتار مرموزی از سوی آن‌ها می‌شود و از این طریق آگاهی ما برای مقابله با این افراد بیشتر خواهد شد. در کتاب گرگ در لباس میش راه‌های مطمئنی پیشنهاد شده است که مخاطب بتواند در ابتدا افراد کنترل‌گر را شناسایی کرده و سپس بهترین شیوه‌ی برخورد با این افراد را انتخاب کند. البته این موضوع به این معنا نیست که پژوهش جرج کی سایمون در این کتاب تنها معطوف به ریشه‌یابی یک بیماری باشد. در واقع این کتاب بیش از هر چیز به بازشناسی راه‌های ارتباط با این افراد می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)

افراد کنترل‌گر همان آدم‌هایی هستند که ما به آن‌ها می‌گوییم خودخواه یا مستبد. این افراد در جمع دوستان، خانواده، محیط کار و یا حتی در جوامع سیاسی، نسبت به دیگران احساس برتری می‌کنند و همیشه به دنبال ثبت و ضبط رفتار اطرافیان‌شان هستند. هدف شخصیت‌های کنترل‌گر از این دخالت زیرکانه، پیدا کردن راهی برای خودنمایی و تصاحب جایگاهی برای خودکامگی است. جرج سایمون در کتاب گرگ در لباس میش تحلیل جامعی از این افراد دارد و پیشنهاد می‌کند که برای برخورد با این افراد مهارت شناسایی خود را بالا ببرید. او معتقد است که در محیط پیرامون ما آدم‌های زیادی هستند که نقش گرگ‌های وحشی را بازی می‌کنند. این افراد آسیب‌های جدی را متوجه اطرافیان‌شان می‌کنند و مدام در حال برنامه‌ریزی برای سوءاستفاده از افراد ضعیف هستند.

جرج سایمون به عنوان روان‌شناس بالینی برخی از بیماری‌های روحی را حاصل ارتباط با افراد کنترل‌گر می‌داند و به خواننده‌ی کتاب گرگ در لباس میش توصیه می‌کند که در ارتباط با افراد کنترل‌گر محتاط باشد. او یادآور می‌شود که وقتی افراد دچار افسردگی و نگرانی شدید می‌شوند، به صورت پیش‌فرض خودشان را مقصر می‌دانند و احساس می‌کنند که واقعه‌ای در زندگی آن‌ها باعث افسردگی شده است. در حالی که برخورد با افراد خودخواه و یا شخصیت‌هایی که روح سالم دیگران را بستری برای پیش بردن اهداف خود قرار می‌دهند، عامل اصلی افسردگی در وجود افراد بی‌گناه است.

کتاب گرگ در لباس میش مخاطب خود را در جهت فراگیری مهارت خودشناسی و برخورد با افراد کنترل‌گر راهنمایی می‌کند. جرج سایمون سه هدف برای نگارش کتاب خود در نظر گرفته است. هدف اول این روان‌شناس بالینی این است که مخاطب را با افراد مبتلا به اختلال شخصیت و همچنین شخصیت متناقض پرخاش‌گران آشنا کند و دومین هدف، توضیح تاکتیک‌های افراد کنترل‌گر برای تسلط بر دیگران است. هدف سوم نویسنده‌ی این کتاب برای گردآوری مطالب، آموزش راه‌کارهای مفیدی است که افراد می‌توانند با فراگیری این روش‌ها سپر دفاعی مناسبی در مقابله با افراد کنترل‌گر بسازند.

کتاب گرگ در لباس میش شامل سه بخش و ده فصل است. در بخش اول این کتاب مطالب مفیدی برای چگونگی شناخت افراد عوام‌فریب تالیف شده است. در این بخش مخاطب با چهره‌ی متفاوت افرادی آشنا می‌شود که خود را به عنوان یک قهرمان و ناجی بشریت معرفی می‌کنند، اما در واقعیت تنها برای رشد اهداف شخصی خود تلاش می‌کنند. جرج سایمون در بخش دوم کتاب که برخورد موثر با افراد عوام‌فریب و پرخاشگران نهفته نام‌گذاری شده است، به راه‌های عملی و مراحل اجرایی ایده‌های پیشنهادی‌اش می‌پردازد. او در این بخش به مخاطب کمک می‌کند تا بدون آسیب‌های روانی از پس برخورد با افراد کنترل‌گر بر بیاید.

کتاب گرگ در لباس میش نوشته‌ی جرج سایمون با ترجمه‌ی محسن شعبانی توسط انتشارات یوشیتا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب گرگ در لباس میش

  • اگر فکر می‌کنید کسی هست که خاری به چشم شما شده است، این کتاب را بخوانید. (خواننده‌ای از نیوانگلند)
  • این کتاب به من و همسرم کمک بزرگی کرد. ما برای برخورد با مادرشوهرم به چند مشاور مراجعه کردیم، اما آن‌ها فقط راه‌های پذیرفتن او را پیشنهاد کردند. این کتاب به ما آموخت که چطور با او مقابله کنیم تا تغییر رفتار بدهد. (یکی از خریداران اینترنتی کتاب)

کتاب گرگ در لباس میش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به موضوعات خودباوری و رشد شخصیت مناسب است.

در بخشی از کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر) می‌خوانیم

متأسفانه هم متخصصان علوم روان‌شناختی و هم افراد عادی معمولاً متوجه برنامه‌ها و اقدامات تهاجمی دیگران نمی‌شوند. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق این است که ما از قبل طوری برنامه‌ریزی شده‌ایم که باور کنیم افراد تنها زمانی رفتارهای مشکل‌زا از خود نشان می‌دهند که درونشان با «مشکلی» مواجهند یا در مورد چیزی مضطرب هستند؛ همچنین یاد گرفته‌ایم که افراد وقتی دست به پرخاشگری می‌زنند که به‌نحوی مورد حمله قرار گرفته باشند؛ بنابراین، وقتی حسمان به ما می‌گوید که کسی دارد بدون دلیل موجه به ما حمله می‌کند یا صرفاً می‌خواهد بر ما مسلط شود، به‌راحتی این حسمان را نادیده می‌گیریم. ما معمولاً با تعجب از خودمان می‌پرسیم چه اتفاقاتی او را این‌قدر از درون ناراحت کرده که باعث شده است این رفتار آزاردهنده را از خودش نشان دهد؛ حتی ممکن است با خودمان فکر کنیم که چه کاری انجام داده‌ایم یا چه حرفی زده‌ایم که از نظر او «تهدیدآمیز» بوده است. ممکن است به‌جای واکنش نشان‌دادن به این حملۀ آنها، سعی کنیم تا حد مرگ، این وضعیت را تجزیه‌وتحلیل کنیم. ما تقریباً هرگز به این فکر نمی‌کنیم که طرف‌مقابل‌مان صرفاً برای برآورده‌کردن خواسته‌هایش یا برتری‌جویی نسبت به ما، این مبارزه را به راه انداخته است. هنگامی ‌که آزردگی‌خاطر او را می‌بینیم، سعی می‌کنیم به‌جای پرداختن به خودمان، با او احساس همذات‌پنداری کنیم.

ما، هم در تشخیص شیوه‌های پرخاشگرانۀ دیگران و هم در تشخیص راهبرد پرخاشگرانۀ آنها مشکل داریم. آثار زیگموند فروید، ارتباط زیادی با این موضوع دارد. نظریه‌های فروید (و سایر افرادی که نظریه‌های او را توسعه دادند) تا مدت‌ها حوزۀ روان‌شناسی و علوم اجتماعی مرتبط را تحت‌تأثیر قرار داده بود. اصول اساسی این نظریه‌های کلاسیک (روان‌پویشی) و ساختار بارز آنها، روان‌رنجوری که به‌خوبی در ذهن عموم مردم جامعه حک شده است و بسیاری از اصطلاحات روان‌پویشی وارد اصطلاحات رایج روزمره شده است؛ علاوه‌براین، این نظریه‌ها تمایل دارند تا همۀ افراد را حداقل تاحدی به‌عنوان یک روان‌رنجور ببینند؛ افراد روان‌رنجور افرادی بیش‌ازحد بازدارنده هستند که از اضطراب غیرمنطقی و مفرط (یعنی ترس نامشخص)، احساس گناه و شرم پس از عمل و غرایز اولیه‌شان که در راستای ارضای خواسته‌ها و نیازهای اساسی‌شان است، رنج می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پیشگفتار
در ستایش کتاب
بخش یک: نحوۀ شناخت افراد عوام‌فریب
فصل اول: پرخاشگری آشکار و نهفته
فصل دوم:‌ مصمم به دستیابی به پیروزی
فصل سوم: تلاش افسارگسیخته برای دستیابی به قدرت
فصل چهارم: تمایل به حیله‌گری و عوام‌فریبی
فصل پنجم:‌ مبارزۀ کثیف
فصل ششم: عدم‌برخورداری از وجدان کافی
فصل هفتم: روابط عوام‌فریبانۀ مبتنی‌بر سوءاستفاده
فصل هشتم: کودک عوام‌فریب
بخش دو: برخورد مؤثر با افراد عوام‌فریب و پرخاشگران نهفته
فصل نهم: تشخیص تاکتیک‌های عوام‌فریبی و سلطه‌جویی
فصل دهم: بازتعریف شرایط رابطه
کلام آخر: پرخاشگری کنترل‌نشده در یک جامعۀ‌ سهل‌انگار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)
نویسنده
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5911-99-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر)

برای دریافت کتاب گرگ در لباس میش (شناخت و مقابله با افراد فریب کار و کنترل گر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.