معرفی و دانلود کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی

برای دانلود قانونی کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی

کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی، نوشته‌ی سمیرا اسدی و نسرین بلوچ رودباری، دو رویکرد مهم در زمینه‌ی مدیریت، علوم اجتماعی و به صورت کلی، بررسی پدیده‌های مختلف را، به طور کامل و با همه‌ی جزئیات آموزش می‌دهد. با خواندن این کتاب، شما با علم سیستم، تفکر سیستمی و قوانین آن، تفکر فرآیندی و قوانین آن، مدلسازی سیستمی و فرآیندی و مباحثی از این دست آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی

اصطلاح کل‌نگری به فلسفه و دیدگاهی اشاره دارد که با توجه به کلیت و واحد، به جای توجه به اجزای جداگانه، تعریف می‌شود. این رویکرد به ارتباطات و وابستگی‌های موجود در سیستم تأکید دارد و سیستم را به عنوان یک مجموعه از اجزا که با یکدیگر تعامل می‌کنند، می‌بیند. نگرش فرآیندی بهبود کیفیت و بهره‌وری فرآیندهای سازمانی و تجاری را بررسی می‌کند. این رویکرد بر شناخت، مدل‌سازی، اندازه‌گیری عملکرد و بهبود پیوسته فرآیندها تأکید دارد. کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی نوشته‌‌ی سمیرا اسدی و نسرین بلوچ رودباری، این دو موضوع در هم تنیده و بسیار مهم را به صورت کامل و با رویکرد علمی و به‌روز آموزش می‌دهد.

کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی برای اقشار مختلف بسیار مفید است. یکی از گروه‌هایی که باید خود را به توانایی کل‌نگری و نگرش فرآیندی مجهز کنند مدیران هستند. مدیران باید مجموعه‌ی خود را به شکل کلی واحد ببینند و با نگرش فرآیندی به تحلیل آن بپردازند تا بتوانند ارتباط بهتری بین افراد و بخش‌های مجموعه برقرار کنند، تعاملات اجزا را با یکدیگر درک کنند و کارایی را بهبود بخشند. در عین حال، با این دو نگرش، برای درک بهتر پیچیدگی‌ها، بهترین عملکرد را خواهند داشت و برای پیش‌بینی و کنترل نیز ابزارهایی قدرتمند در اختیار دارند.

کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی که یکی از عمیق‌ترین و مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مدیریت و علوم اجتماعی را بررسی می‌کند، علاوه بر مدیران و رهبران، برای دانشجویان، محققین، مشاوران، طراحان سیستم و متخصصان دیگر نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، هر فرد عادی که در دنیای پیچیده و شتاب‌زده‌ی امروز زندگی می‌کند، با مجهز شدن به کل‌نگری و نگرش فرآیندی، می‌تواند اوضاع زندگی خود و جهان پیرامون را بهتر درک، کنترل و پیش‌بینی کند.

مفاهیم موجود در کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی، در دو بخش، ابتدا کل‌نگری و نظریه‌ی سیستم‌ها را به طور کامل بررسی می‌کند و به موضوعاتی مانند انوع سیستم، قوانین تفکر سیستمی، مدلسازی سیستمی، سیستم‌های پیچیده و... می‌پردازد. سپس، در بخش دوم کتاب، نگرش فرآیندی توضیح داده می‌شود و درباره‌ی تقسیم‌بندی فرآیندها، سازمان‌های فرآیندگرا، مدیریت فرآیندگرا، اهمیت کنترل فرآیند، مهندسی مجدد فرآیندها، مدلسازی فرآیندها، UPN و UPMN و... مطالبی جامع و کاربردی ارائه می‌دهد. در انتهای کتاب نیز منابع و مآخذ مورد استفاده، ارائه شده است تا در صورت نیاز، مورد مطالعه‌ی بیشتر قرار گیرد.

کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی را انتشارات موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران، محققین، دانشجویان و مشاوران مدیریت، با خواندن کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی، به دیدگاهی تازه درباره‌ی مدیریت دست یابند. در عین حال، کتاب با زبانی ساده و شیوا نوشته شده است تا برای افراد عادی نیز مناسب باشد و به آن‌ها کمک کند با یادگیری این دو نگرش، پیچیدگی‌های زندگی امروز را بهتر درک، کنترل و پیش‌بینی کنند.

در بخشی از کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی می‌خوانیم

تفکر سیستمی در تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی به مثابه ابزاری قوی برای چگونه آموختن عمل می‌کند به این معنی که این امکان را به ما می‌دهد که فقط اطلاعاتی را که با مسئله مورد نیاز مرتبط است جستجو، انتخاب و سازماندهی کنیم و به کار گیریم. بنا به تعریف وقتی که فرد با موقعیتی روبه‌رو می‌شود که قادر به استفاده از اطلاعات و مهارت‌هایی که در آن لحظه در اختیار دارد نسبت به آن موقعیت پاسخگو نیست یا وقتی که یادگیرنده هدفی دارد و هنوز راه نیل به آن را در نیافته است می‌گوییم با یک مسئله روبه‌رو است. با توجه به این گفته می‌توان حل مسئله را به صورت تشخیص و کاربرد دانش و مهارت‌هایی که منجر به پاسخ درست فرد به موقعیت یا رسیدن او به هدف مورد نظرش می‌شود تعریف کرد؛ بنابراین عنصر اساسی حل مسئله کاربست دانش‌ها و مهارت‌های از قبل آموخته شده در موقعیت‌های تازه است.

علاوه بر این تعریف تعریفی که گانیه از حل مسئله ارائه داده است به موضوع بحث ما نزدیک‌تر است و آن اینکه یادگیری حل مسئله از ترکیب قاعده‌های ساده ترکیب اجزاء ایجاد می‌شود یا به تعبیر دیگر برای رسیدن به حل مسئله باید قاعده‌های ساده (اجزاء) را به هم وصل کرد. ارتباط تعابیر فوق به تفکر سیستمی در این است که در تفکر سیستمی نیز مفاهیم را در کنار همدیگر قرار می‌دهیم و آنها در ارتباط متقابل باهم در حل مسائل اجتماعی یا حتی سازمانی مورد استفاده قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشران
مقدمه مؤلفان
فصل اول:‌ کل‌نگری و نظریه سیستم‌ها
فصل دوم: نگرش فرایندی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کل نگری و نگرش فرآیندی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-622-218-539-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت سازمان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی

برای دریافت کتاب کل نگری و نگرش فرآیندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.