معرفی و دانلود کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها

کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها، اثری جامع و کاربردی در زمینه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت ساختمان است. سلیمان نژاد باسعیدو، محسن امیدوار مقدم و عبدالله آبادیان، نویسنده‌های کتاب، ابعاد مختلف استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ساختمان‌سازی را از دیدگاه‌های مختلفی در این اثر بررسی کرده‌‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با نحوه‌ی به‌کارگیریِ هوش مصنوعی برای ارتقای کارایی، پایداری و ایمنی در ساخت‌وسازِ ساختمان‌ها، آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها

کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها، منبعی سودمند برای ارتقای دانش و مهارت‌های لازم در به‌کارگیری هوش مصنوعی برای طراحی، ساخت، نگهداری و تعمیرات هوشمند ساختمان‌ها به‌حساب می‌آید. سلیمان نژاد باسعیدو، محسن امیدوار مقدم و عبدالله آبادیان، نویسندگان کتاب، تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی خواننده با فایده‌های هوش مصنوعی در ساختمان‌ها را در این اثر مطرح کرده‌اند. مطالب کتاب حاضر با مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی آغاز می‌شود. هوش مصنوعی در حال متحول‌کردن صنعت ساختمان است. این فناوری، نوآوری‌هایی را در زمینه‌های طراحی، ساخت‌و‌ساز، بهره‌برداری و نگهداری ساختمان‌ها به‌ارمغان می‌آورد.

هوش مصنوعی با به‌کارگیری الگوریتم‌های پیچیده و یادگیری ماشینی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، پیش‌بینی خرابی‌ها، ارتقای ایمنی کارگاه‌ها و خلق فضاهای ساختمانیِ هوشمندتر و پایدارتر را فراهم می‌کند. توضیحاتی درباره‌ی انواع شاخه‌های هوش مصنوعی و مفاهیم مرتبط با رباتیک در صنعت ساختمان را در ادامه‌ی این اثر مطالعه می‌کنید. سپس با زبان‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی آشنا می‌شوید. زبان‌های برنامه‌نویسیِ هوش مصنوعی ابزارهایی برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی در ساختمان‌ها به‌حساب می‌آیند. این زبان‌ها دارای ویژگی‌ها و کتابخانه‌های مخصوصی هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا الگوریتم‌های یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی مصنوعی و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی، به‌طور کارآمد و مؤثر در مراحل مختلف ساخت و نگهداری ساختمان‌ها، پیاده‌سازی شود. پس از آشنایی با مفهوم هوش مصنوعی در ساختمان، نویسنده‌هابه توضیح فاید‌ه‌‌های هوش مصنوعی در توسعه‌ی شهر هوشمند پرداخته‌اند. با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی، می‌توان فرایندهای ساخت و ساز را بهینه‌سازی کرد، مصرف انرژی را کاهش داد، زیرساخت‌های شهری را هوشمندتر کرد و در نهایت، فضاهای شهری امن‌تر، قابل سکونت‌تر و پایدارتر را برای ساکنین ایجاد نمود.

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها با پروتکل‌های لازم برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در فرایند ساخت و نگهداری ساختمان‌ها آشنا می‌شوید. مزایا و معایب هر کدام از این پروتکل‌ها در این کتاب مطرح‌شده تا دیدگاه کاملی در اختیار مهندسان صنعت‌ ساختمان‌سازی، برای استفاده از بهترین پروتکل در ساخت‌و‌ساز ساختمان‌های هوشمند قرار بگیرد. مراحل ساخت دستگاه‌های جمع‌آوریِ هوشمند اطلاعات، در این اثر با توضیحات کاملی مطرح شده است. سلیمان نژاد باسعیدو، محسن امیدوار مقدم و عبدالله آبادیان، ماژول‌های مختلفِ لازم برای استفاده در ساختمان‌های هوشمند را توضیح داده‌اند. آشنایی با این ماژول‌ها و سنسورها، انتخاب بهترین روش برای بهره‌گیری از ویژگی‌های هوش مصنوعی در ساخت‌‌وساز را به ارمغان می‌آورد.

آشنایی با انواع پایگاه داده برای نگهداری و آنالیز اطلاعات در سازوکار ساختمان‌های هوشمند، بخش پایانی کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهد. مفهوم پایگاه داده، انواع دیتابِیس‌ها، اجزای تشکیل‌دهنده‌ی دیتابِیس، انواع سیستم‌های مدیریت دیتابِیس و شناخته‌شده‌ترین سیستم مدیریت دیتابِیس در کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها، کاملاً توضیح داده شده‌ است. مطالب کتاب حاضر به‌گونه‌ای مرحله‌به‌مرحله مطرح‌شده تا خواننده‌هایی که اطلاعات زیادی درباره‌ی‌ کاربرد هوش مصنوعی در ساختمان ندارند، به‌راحتی با مفهوم هوش مصنوعی و اثربخشی آن در صنعت ساخت‌‌و‌ساز، آشنا شوند.

کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها را موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسان، معماران، پیمانکاران و مدیران پروژه‌های ساختمانی می‌توانند از این کتاب برای یادگیری نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای کارایی، پایداری و ایمنی ساختمان‌ها استفاده کنند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های عمران، معماری، برق و کامپیوتر که به‌دنبال درک عمیق‌تری از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان هستند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها می‌خوانیم

پروتکل ارتباطی ZigBee با دامنه فرکانس رادیویی 2،4 گیگاهرتز عملیات‌های خود را انجام می‌دهد. در این‌جا خوبی پروتکل ارتباطی Z-Wave این است که با این‌که دامنه فرکانس رادیویی آن کمتر است (حدود 800 تا 900 مگاهرتز)، در فرکانس رادیویی آن مداخلات زیادی رخ نمی‌دهد. در واقع، فرکانس رادیویی Z- Wave به قدرت فرکانس رادیویی محصولات Z-Wave و دامنه پوشش آن بستگی به کشوری دارد که آن محصول در آن استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی
فصل دوم: دستگاه و تجهیزات جمع‌آوری داده‌ها از ساختمان‌ها
فصل سوم: شهر هوشمند به کمک هوش مصنوعی (جمع‌آوری داده‌های شهر هوشمند)
فصل چهارم: پروتکل‌های مورد نیاز
فصل پنجم: طریقه ساخت گره‌های (دستگاه‌های) جمع‌آوری داده
فصل ششم: انواع پایگاه داده (جمع‌آوری داده‌ها)
فصل هفتم: انواع الگوریتم‌های هوش مصنوعی
فصل هشتم: انواع برنامه‌نویسی برای استفاده از هوش مصنوعی
فصل نهم: انواع نرم‌افزارهای هوش مصنوعی
فصل دهم: هوش مصنوعی در طراحی ساختمان‌ها
فصل یازدهم: نظارت بر سلامت و ایمنی مبتنی بر هوش مصنوعی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-218-581-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها

برای دریافت کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.