معرفی و دانلود کتاب پپر و گل‌های کاغذی

عکس جلد کتاب پپر و گل‌های کاغذی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پپر و گل‌های کاغذی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پپر و گل‌های کاغذی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پپر و گل‌های کاغذی

کتاب پپر و گل‌های کاغذی، یک مجموعه‌ی داستان کوتاه به قلم مسعود میناوی، نویسنده‌ی اهل جنوب است که در طول حیاتش، با سبک ویژه‌ی خود، داستان‌های متعددی را در حوزه‌ی ادبیات جنوب کشور، نوشت و پس از این‌که دار فانی را وداع گفت، مجموعه‌ای از داستان‌های او به این نام، به چاپ رسیدند.

درباره‌ی کتاب پپر و گل‌های کاغذی

در ابتدا بگوییم که تلفظ نام این کتاب، «پَپَر و گل‌های کاغذی» و برگرفته از نام یکی از داستان‌های کوتاهِ همین کتاب است. نویسنده‌ی 10 داستان کوتاه کتاب حاضر، مسعود میناوی است که به بیانِ محمد ایوبی، نویسنده‌ای صاحب‌سبکِ اهل جنوب بوده است و دست تقدیر نوشته‌های او را پس از مرگش منتشر کرد و به مردم شناساند.

داستان‌ها، روایت‌هایی هستند الهام‌گرفته، اقتباس‌شده، مشاهده‌شده یا براساس واقعه‌های اتفاق‌افتاده در زمان‌های به‌خصوصی که به‌دست و قلم توانای نویسندگان، اطلاعاتی ژرف و آموزه‌هایی تاثیرگذار را به دیگران هدیه می‌دهند.

مجموعه داستان‌های کوتاه کتاب پپر و گل‌های کاغذی، از نوشته‌های نویسنده‌ای گرد آمده که در طول نیم قرن مشغول مشاهده بود، گشت‌وگذار کرد، مشقت‌ها را تاب آورد و آموخت و آموزش داد. داستان‌های این کتاب با مقدمه‌ای از محمد ایوبی برای شناخت نویسنده‌ی آن‌ها، ارائه شده است و این مقدمه نه در نقد داستان‌ها و نه در تمجیدِ صرف از مسعود میناوی، نوشته شده است؛ بلکه وفادارانه برای معرفی و شناساندن اوست که عمرش را در ظرفِ بی‌انتهای ادبیات، ریخت.

مسعود میناوی، داستان‌هایی اجتماعی را با درون‌مایه‌ی تعلیمی و با شناخت و تسلط کامل بر مناطق جنوب و بیشترِ کشورهای عربی، به تحریر درآورده است؛ او که داستان‌های کوتاهش را پیش و پس از انقلاب نوشته است، اطلاعاتی ارزنده و شناخت خوبی را از فضا، ساختار و بن‌مایه‌ی زندگی در روزگاران گذشته، به خواننده عرضه می‌کند.

هر داستان، از زبانِ اول شخص و راوی آگاهی نوشته شده است که نشان از دانایی او دارد. راوی به‌گفته‌ی محمد ایوبی، دوست و غم‌خوار او، دانای کل است و ترفند ظریفی به‌کار می‌برد که نثر را دل‌پذیر، بسیار ساده و روان‌خوان می‌کند و در بطن خود تعالیم و نشانه‌هایی دارد برای آن‌ها که عمیق می‌خوانند و بر آن تفکر می‌کنند.

داستان‌های این کتاب در حال‌وهوای جنوب کشور و غالبا با شخصیت‌هایی خسته، مبارز و قهرمان که از حزب، سیاست یا آشفتگی‌های رخ‌داده در جامعه، آسیب دیده و ضربه خورده‌اند، نوشته شده است. روایات این کتاب، دل‌‎نشین و خواندنی هستند و بیانِ ظریف نویسنده، خواننده را وارد فضا و زمانه‌ی فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گذشته‌ها می‌کند.

داستان‌های کتاب پپر و گل‌های کاغذی توسط مسعود میناوی نوشته شده و به همت انتشارات افراز به چاپ رسیده است.

کتاب پپر و گل‌های کاغذی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی خوانندگان داستان‌های فارسی، داستان‌های کوتاه و علاقه‌مندان به ادبیات جنوب کشور، گیرا و مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب پپر و گل‌های کاغذی می‌خوانیم

مجروح صدای آژیر را از فاصله‌ای دور می‌شنید و درد هم‌آوا با صدای آژیر زیاد و کم می‌شد.

حالا لکه‌های خونِ روی دیوار به‌شکل گل‌های کاغذی خوش‌رنگی که زیرِ آفتاب، گلبرگ‌هایشان قرمز، نازک و جان‌دار بودند تبدیل می‌شد. به یکی از گلبرگ‌ها خیره ماند. گلبرگ، آرام و نامحسوس، بزرگ‌تر می‌شد و دیوار کاه‌گِلی را می‌پوشاند و او پرپر را می‌دید با اندامی کشیده و موزون که کنار گل کاغذی قد می‌کشد. به او نگاه کرد و خندید و موهای بلند و سیاهش را افشاند. دوباره خندید. لب‌هایش مثل گلبرگ‌های تازه‌شکفته‌ی گل کاغذی بودند. بعد صدای تیر آمد. چند جای گل سوراخ شد و از جای‌جایِ تیرها خون بیرون زد و پاشید روی دامن پرپر و روی دیوار و گل روی صورتِ پرپر زرد شد. دیوارِ تشنه، زیر تابش داغ آفتاب، خون‌ها را مکید و لکه‌های سرخْ رنگ باختند و خشکیِ آجری‌رنگی روی دیوار ماند. حالا دیگر صدای تیر و جهت تیرانداز مشخص بود، صدا از مدخل کوچه می‌آمد. درد، شلاق‌کش، تنش را پیمود. گل‌های کاغذی و پرپر محو می‌شدند و صدای آژیر می‌رفت و گنگ و خواب‌آلود می‌آمد.

فردا اولین کسی که از حال مجروح را پرسید، همان مرد عینکی بود. پرستار گفت: «یه‌کمی بهتره... اگه بخوای، می‌تونی اونو ببینی.» و بعد، انگار که پشیمان شده باشد، با مکثی گفت: «ببین، سعی کن باهاش حرف نزنی.»

خوش‌حالیِ مرد عینکی در چهره‌ی سفید گوشتی‌اش رخ نمود. لبخندی زد و درحالی‌که می‌رفت، گفت: «متشکرم... متشکرم.»

آهسته و محتاط، در را باز کرد. مجروح بیدار بود و با گوشه‌ی چشم او را می‌پایید. عینکی دست‌ها را به هم مالید و آهسته جلو رفت تا نزدیک تخت. به صورتش نگاه کرد: رنگِ پریده و دهانِ نیمه‌باز و موهای تنک روی پیشانی و چشم‌های خسته. لب‌های عینکی جنبید: «حالت بهتره؟»

فهرست مطالب کتاب

مسعود میناوی یکی از چند نویسنده‌ی صاحب‌سبکِ جنوب
پناهگاه
مرد و مینایش
پس از توفان
تلنگر رویایی خلخال در سکوت بندر
حادثه در جوکی کلاب
پَپَر، تابستان و گل‌های کاغذی
سفر اضطراب
زخمی در انزوا
عشق و خون در کناره‌های کارون
زیر آوار آفتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پپر و گل‌های کاغذی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-6005-218-36-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پپر و گل‌های کاغذی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پپر و گل‌های کاغذی

برای دریافت کتاب پپر و گل‌های کاغذی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.