معرفی و دانلود کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی)

عکس جلد کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی)
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی)

کتاب پنج، داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسیِ انتشارات علمی و فرهنگی را در بر گرفته است. انتخاب عنوان پنج برای نام این کتاب از تعداد 5 نویسنده‌ی داستان‌های کوتاه این اثر حکایت دارد. هر کدام از 5 داستان کوتاهِ کتاب حاضر، جاذبه‌ای خاص دارد و ماجراهای جالب و متفاوتی را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. کودکانِ گروه سنی ج، با مطالعه‌ی کتاب حاضر، وارد دنیای رنگارنگ قصه‌ها می‌شوند و با خواندن هر داستان، تجربه‌ی جدیدی می‌آموزند.

درباره‌ی کتاب پنج

کتاب پنج، مجموعه‌ای از داستان‌های کودکانه و جذاب را در بر گرفته‌ است. این داستان‌ها، برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسیِ انتشارات علمی و فرهنگی هستند. هر کدام از داستان‌های کتاب حاضر را نویسنده‌ای متفاوت نوشته است. تنوع نویسنده‌های این اثر، باعث شده تا با کتابی روبه‌رو باشیم که داستان‌هایی متفاوت و سرگرم‌کننده در آن وجود دارد. در کنار تنوع داستان‌های کتاب، سبک نگارش قصه‌های این اثر نیز به‌دلیل نگارش آن‌ها توسط نویسنده‌های مختلف، متفاوت است. این ویژگی، داستان‌های کتاب پنج را خواندنی‌تر می‌کند. برخی از داستان‌ها در این اثر، آموزنده‌‌اند و برخی دیگر سرگرم‌کننده، تفاوت موضوع این قصه‌ها، کودکان را به مطالعه‌ی داستان‌های بعدی تشویق می‌کند.

پنکه، نام نخستین داستان کتاب پنج است. این داستان، روایتی کودک‌پسند و لحنی خودمانی دارد. نویسنده‌ی داستانِ پنکه، روایتی از خانواده‌ای باصفا را در این قصه گنجانده است. لحنِ خودمانیِ این داستان، حس‌ هم‌ذات‌پنداری را در ذهن خواننده تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا مطالعه‌ی قصه‌ به تجربه‌ای شیرین در ذهن کودکان تبدیل شود. داستان‌های کوتاه کتاب پنج با قصه‌‌ی دیگری با نام چراغ مطالعه، ادامه پیدا می‌کند. من بازی نیستم، امضای بچه‌ها و کاما، دیگر داستان‌های کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند. تمامی این داستان‌ها در کنار متن با تصویرهایی بامزه و سرگرم‌کننده، در کتاب قرار گرفته‌اند. وجود این تصویرها، مطالعه‌ی این اثر را جذاب‌تر کرده است.

نویسنده‌های این اثر، برای بیان داستان‌های کتاب از برخی واژه‌هایی بهره گرفته‌اند که در کتاب‌های درسیِ کودکان وجود ندارد. مطالعه‌ی این واژه‌ها در داستان، افزایش دایره‌ی واژگانِ کودکان را به‌دنبال دارد.

کتاب پنج را انتشارات پرنده آبی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب پنج برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکانِ کلاس‌های چهارم، پنج و ششم دبستان، مخاطب‌های اصلی داستان‌های کتاب پنج به‌حساب می‌آیند. از آنجایی که قصه‌های این کتاب، برگزیده‌‌ی برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسیِ انتشارات علمی و فرهنگی هستند، مطالعه‌ی کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به آشنایی با آثار برجسته‌ی ادبیات کودک نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی) می‌خوانیم

کفتر سعی کرد خودش را ببیند توی آیینه‌ای که چشم نظر آبی آویزان بود از آن مرد علی اضافه‌ی شالمه سفیدش را کشید روی گردن رگ بالا آمده‌اش تا عرقش را خشک کند. دستان گندمی کفتر کناره‌های صورتش را بغل کرد.

آن قدر سرش را به این طرف و آن طرف کرد تا شاید از میان پنجره‌ی چهار گوش جاده‌ای را ببیند که مردعلی وسطش را گرفته بود و روی خطهای سفیدش گاز می‌داد.

یینه‌ی شکسته صورت کفتر را قسمت کرده بود و او در تکه‌ای تنها توانست رشته‌ی گیسهای خرمایی‌اش را ببیند که ماه جان شانه زده بود و در شکسته‌ای لپ‌هایی که عینهو گیلاس سرخ شده بود و در گوشه‌ای سرمه‌ای را دید که دور چشمانش را خط انداخته بود.

مرد علی از توی آیینه خندید و چشمان از حدقه بیرون زده‌اش برق زد و با دستانش فرمان را فشار داد و خودش را فرو کرد توی صندلی.

نگاه کفتر برگشت به طرف ماشین‌هایی که در زیر تیغ آفتاب نقطه‌های نورانی به نظر می‌رسیدند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
1. پنکه/ مریم علی بخشی
خرده روایت هایی بر مدار پنکه/ فرهاد حسن زاده
2. چراغ مطالعه/ عادله خلیفی
گذار از رؤیا به حقیقت / فریدون عموزاده خلیلی
3. من بازی نیستم/ سمیرا آرامی
واژگان اندوه/ محمدرضا یوسفی
4. امضای بچه ها/ مریم کوچکی
یک شروع دلچسب/ معصومه انصاریان
5. کاما/ بابک شِکَری
مثل جاده ی زندگی/ آتوسا صالحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی)
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-121-797-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی)

برای دریافت کتاب پنج (داستان‌های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.