معرفی و دانلود کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

عکس جلد کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

اگر فرزند کودک یا نوجوانی داشته باشید، کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که بعد از خواندنش افسوس می‌خورید که چرا زودتر به سراغ آن نرفته‌ بودید! این اثر از محمدحسن ملکیان، به چگونگی ساخت یک ارتباط صحیح و موثر میان والدین و فرزندان نوجوانشان پرداخته است.

درباره‌ی کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

نگرانی برای آینده‌ی فرزندان، از آن خصوصیت‌هایی‌ست که میان تمام پدر و مادرها مشترک است. به‌خصوص، زمانی که فرزندتان را در آستانه‌ی نوجوانی می‌بینید، این نگرانی‌ها دوچندان می‌شوند. دغدغه‌ی رویارویی او با محیط‌های خارج از خانه، در حالتی که این بار این رویارویی به تنهایی و بدون حضور شماست، به تمام دغدغه‌هایی که برای امروز و فردای فرزندتان دارید اضافه می‌شود. چه خطراتی او و شخصیتی که در حال شکل‌گیری است را تهدید می‌کند؟ در خانه باید چطور با او رفتار کنیم تا بهترین نتایج را ببینیم و ارتباط خوبی را میان خود و فرزندمان ایجاد کنیم؟ ارتباط صمیمانه‌ای که در بسیاری از خانواده‌های دور و اطرافمان می‌بینیم، چگونه ایجاد شده‌اند؟ محمدحسن ملکیان، کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت را از همین رو نوشته تا بسیاری از نکاتی که برای پرورش فرزندان سالم و ایجاد یک ارتباط درست و صمیمانه احتیاج دارید را در اختیار شما قرار دهد.

نویسنده به دنبال این نیست که گام‌های بزرگ و مسیرهای سخت و پیچیده‌ای را پیش روی شما قرار دهد؛ بلکه تلاش کرده تا اهمیت قدم‌های کوچکی را که ممکن است به ظاهر بی‌اهمیت به نظر برسند و تاثیراتی را که در بلندمدت بر شخصیت فرزندتان می‌گذارند، برای شما شرح دهد. از همین رو، در اولین قدم، به سراغ توصیف مفهوم رابطه‌ی والدین و فرزندان رفته و به ما می‌گوید که «تربیت» دقیقاً به چه معناست. موضوع بعدی که در کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت مورد بررسی قرار داده شده، ساختار مغز کودکان و طرز فکر آن‌هاست. دیدگاهی که فرزندتان نسبت به مسائل مختلف دارد، با دیدگاه شما چه تفاوتی دارد؟ این موضوع، نکاتی را شامل می‌شود که می‌توان با درک آن‌ها رویکردهای جدیدی را در برخورد با فرزند پیش گرفت.

معرفی و دانلود کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

در ادامه و در باب تربیت کودکان، پیش‌نیازهای لازم را فرامی‌گیریم و درمی‌یابیم که در طول دوران کودکی و نوجوانی فرزندانمان، باید بر چه مهارت‌ها و اصولی متمرکز باشیم. با بررسی زبان‌های مختلف عشق در کودکان و نوجوانان، به درک بهتری از چگونگی ایجاد رابطه‌ی صمیمانه با آن‌ها می‌رسیم و در ادامه نیز به این موضوع آگاهی می‌یابیم که مشکلات ریز و جزئی در روابط اعضای خانواده از کجا نشئت می‌گیرند و چه پیامدهایی را به دنبال خواهند داشت. کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت با تمرکز بر نکات ریز تربیتی و تکنیک‌های مختلفی که باید حتماً با آن‌ها آشنا شویم، همراه خوبی برای والدین در روزهای کودکی و نوجوانی فرزندان خواهد بود.

شیوه‌ی صحیح روبه‌رو شدن با احساسات گوناگون کودک و نوجوان، به کارگیری حواس پنجگانه در استفاده از اصول تربیتی، مهارت‌های رایجی که نادرست هستند و مسائل غیرمتداولی که درست‌ترین‌اند، مواجهه‌ی اصولی با فرزند نوجوان و رسیدگی به دغدغه‌های او و کنترل نگرانی‌های خودمان و بسیاری از نکات ریز و درشت دیگر، همه و همه در کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به هر والدی کمک می‌کنند تا در امر تربیت فرزند و برخورد با او، با موفقیت بیشتری عمل کند.

قرار نیست با خواندن این اثر معجزه‌ای در ارتباطی که با فرزندتان دارید اتفاق بیفتد. ممکن است حتی در ابتدای تغییر مسیرتان، از نتایجی که می‌گیرید دل‌زده شوید و از ادامه‌ی راه دلسرد؛ اما این ممارست شما و پایبندی به اصول تربیتی‌ست که می‌تواند با نتایجی که پیش رویتان قرار می‌دهد، شما را شگفت‌زده کند. با استفاده از راهکارهای ارائه‌شده در کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت، قادر خواهید بود تا در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد رشد فرزندی با شخصیتی جذاب و ستودنی، و ایجاد ارتباطی موثر، سالم و صمیمانه میان خود و فرزندتان باشید. گفتنی‌ست این راهنمای آموزشی والدین به کوشش نشر بید به چاپ رسیده است.

کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر را به همه‌ی پدر و مادرانی که به دنبال یک کلید جادویی برای بهبود روابط خود با فرزندانشان باشند و نیز در پی یافتن راهکارهایی برای پرورش فرزندی با روحیات سالم هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت می‌خوانیم

اگر از آن دست والدینی هستید که از کلمه «لطفاً» از نوع ناامیدانه زیاد استفاده می‌کنید باید به شما بگویم این بخش برای شما نوشته شده است. پدر و مادران فراوانی هستند که از روی محبت و عشقی که به فرزندشان دارند شاید هیچ‌گاه کاری را از فرزندشان نخواستند که انجام دهد و همیشه با خواهش و تمنا در حال درخواست‌کردن بودند. از آن جا که می‌دانید رویکرد تربیتی ما هیچ میانه خوبی با تنبیه ندارد حتماً متوجه شده‌اید که منظور ما برخورد تند و غیرمحترمانه نیست. ما از انضباط و دیسیپلین صحبت می‌کنیم. از نظم‌بخشی به شخصیت کودک و آماده‌کردن او برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در زندگی آینده او گفتگو می‌کنیم. بگذارید راحت بگویم محبت هم حدی دارد! البته این جمله را خیلی بااحتیاط و کادو‌پیچ می‌گویم، زیرا در زندگی امروزه، کمبود محبت به فرزندان و به‌بهانه لوس‌شدن او، محروم‌کردن از عشق بی‌قید‌وشرط بیشتر رواج دارد تا محبت افراطی به فرزندانمان! اما در هر صورت این بخش درباره تعادل در تربیت فرزندان صحبت می‌کند. هر وقت از احترام و حفظ عزت‌نفس کودک صحبت می‌کنیم در کفه دیگر ترازو از نقش مسئولیت‌پذیری و انضباط در رشد منش و شخصیت او هم حرف به میان می‌آید. تعادل عشق بی‌قیدوشرط و انضباط‌بخشی، مهارتی بنیادین در تربیت فرزندان است که جز از طریق یادگیری اصول درست و تمرین‌کردن آن‌ها در وجود والدین نهادینه نمی‌شود.

عباراتی مثل لوس‌شدن، توسری‌خور بار‌آمدن، نابودی عزت‌نفس و تنبیه‌کردن می‌تواند نتیجه درست‌نشناختن مفهوم کلیدی و ارزشمند انضباط باشد. حالا می‌خواهیم یک تعریف مختصر و مفید از انضباط ارائه دهیم: انضباط یعنی تعیین حدومرز و محدودیت‌ها و بیان شفاف انتظارات والدین از رعایت این حدود. مشخص‌کردن حد‌و‌حدود خیلی مواقع تعبیر به محدود‌کردن آزادی‌های کودک می‌شود. این عبارت هم صحیح است و هم نه! منظور ما این است: «آزادی محدود». قانون و محدودیت، نیاز هر فرزندی در زندگی است تا بتواند حس امنیت را تجربه کند. بدون چهارچوب‌های از پیش تعیین‌شده و تلاش مستمر برای رعایت این حدود، کودکان شما حس نمی‌کنند که از امنیت خاطر برخوردار هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تربیت فرزند و رابطه‌ی والدین و فرزندان چیست؟
تعاریف معمول
یک تعریف دیگر
مغز کودکان چگونه کار می‌کند؟
طرز فکر پویا (رشد) و ایستا در تربیت فرزندان
منظور ما از طرز فکر پویا و ایستا چیست؟
ویژگی‌های بارز طرز فکر پویا و ایستا چیست؟
ضرب‌المثل‌ها و جملات رایج طرز فکر ایستا
طرز فکر و رابطه با فرزندان
پیش‌نیاز‌های تربیت فرزند که همه والدین باید بدانند
تربیت فرزندان و 5 نیاز اساسی انسان
5 زبان عشق کودکان و نوجوانان چیست؟
تماس فیزیکی با فرزند
کلمات تأیید‌آمیز
وقت‌گذاشتن برای یکدیگر
دریافت هدیه
خدمت‌کردن
مهارت‌های کلیدی که از دوران کودکی و نوجوانی باید فراگرفته شوند
ریزمشکلات رابطه از کجا شروع می‌شوند؟
قلق‌های تربیتی فرزندان
آرامش خود را حفظ کنید
کمتر صحبت کنید
موعظه نکنید؛ توضیح دهید
عواطف کودک را درک کنید
کودک خود را در فرآیند تربیت درگیر کنید
پاسخ منفی خود را به یک پاسخ مثبت شرطی تبدیل کنید
بر نکات مثبت تأکید کنید
به‌طور خلاقانه موقعیت را مدیریت کنید
ابزار بینش ذهنی را به کودک خود بیاموزید
وقتی از روبه‌رو شدن با احساسات فرزندان صحبت می‌کنیم منظورمان دقیقاً چیست؟
روبه‌رو شدن با احساسات فرزندمان در موقعیت‌های متفاوت چگونه است؟
انکار احساسات
پاسخ‌های فیلسوفانه
پند و نصیحت
سؤال پرسیدن
دفاع از دیگری
تأسف خوردن
روان‌کاو مبتدی
پاسخ همدلانه
گام اول: با توجه کامل گوش کنید
گام دوم: احساسات او را با یک کلمه تأیید کنید
گام سوم: اسمی بر روی احساسات او بگذارید
گام چهارم: به‌صورتی خیالی آرزوی او را برآورده کنید
استفاده از حواس پنج‌گانه در تربیت فرزند
تماس چشمی
گوش‌دادن مؤثر
لحن صحبت‌کردن
تماس فیزیکی و لمس فرزند
شامه قوی و تشخیص به‌موقع
مهارت‌های دعوت به همکاری فرزندان؛ متداول غلط و غیرمتداول درست!
سرزنش و متهم‌کردن
برچسب‌زدن
تهدید‌کردن
دستوردادن
نصیحت و پندهای اخلاقی‌دادن
اخطار‌دادن
مظلوم‌نمایی‌کردن
مقایسه‌کردن
مسخره‌کردن
پیش‌گویی‌کردن
توصیف کنید
اطلاعات بدهید
یک کلمه‌ای
بیان احساسات خود
یادداشت بگذارید
روش کیو‌بی‌کیو در تربیت فرزندان چیست؟
موجودی بیگانه و غریب به نام نوجوان
نشانه‌های نوجوانی
مغز و ذهن نوجوان
انضباط‌دادن به فرزندان
والدین کنترل‌کننده
والدین بی‌خیال و بی‌تفاوت
والدین منضبط، مهربان و منعطف
بیان صریح توقعات
با ثبات
نه گفتن
متوجه هستند
آرام هستند
انعطاف‌پذیرند
چگونه بدون لوس‌کردن فرزندمان به نیازهای او پاسخ مثبت دهیم؟
اهمیت برقراری رابطه با کودکان
لوس‌کردن چیست و چی نیست؟
من از برآورده‌کردن بیش از حد خواسته‌های فرزندم نگرانم!
چند نمونه از لوس‌کردن: فرزندداری هلیکوپتری، جیغ‌زدن در اسباب‌بازی فروشی
10 اشتباه رایج والدین در تربیت فرزندان
تربیت تنبیه‌محور به‌جای آموزش‌محور
فکر می‌کنیم هنگام تربیت، نمی‌توانیم مهربان و صمیمی باشیم
بیش از حد حرف می‌زنیم
تمرکز بیش از حد بر رفتار و غفلت از علت بروز رفتار
هنگام تربیت نگران تماشای دیگران هستیم
به‌جای اینکه تربیت پاسخی به نیاز کودک باشد، به عادت‌ها و نیازهای خودمان است
اصلاح اشتباهات کودک در مقابل دیگران، موجب شرمندگی و خجالت آنان می‌شود
قبل از اجازه‌دادن به کودک برای توضیح، بدترین چیز ممکن را تصور می‌کنیم
ما بیش از حد از کودکان انتظار داریم
زیادی به خودمان سخت می‌گیریم
والدین گرامی لطفاً تبر خود را تیز نگه دارید
افسانه والدین بی‌عیب‌و‌نقص
اولین پیام امیدبخش: هیچ چوب جادویی وجود ندارد.
دومین پیام امیدبخش: حتی اگر گند بزنید هم کودکتان سود خواهد برد
سومین پیام امیدبخش: همیشه می‌توانید دوباره رابطه برقرار کنید
چهارمین پیام امیدبخش: هرگز برای ایجاد تغییر مثبت دیر نیست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت
نویسنده
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-754526-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

برای دریافت کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.