معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال: چطوری مراقب راه و چاه فضای مجازی باشم و در اینترنت با امنیت کامل فعالیت کنم

عکس جلد کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال: چطوری مراقب راه و چاه فضای مجازی باشم و در اینترنت با امنیت کامل فعالیت کنم
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال: چطوری مراقب راه و چاه فضای مجازی باشم و در اینترنت با امنیت کامل فعالیت کنم

کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال نوشته‌ی کری آنتون، عنوانی دیگر از مجموعه‌ی دختران باهوش است که با رویکردی آسیب‌شناسانه و راهکارمحور به موضوع بسیار مهم فضای مجازی و چگونگی مواجهه با آن می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به کودکان و نوجوانان خواهد آموخت که چگونه به دنیای دیجیتال وارد شوند و با مشکلات آن دست‌وپنجه نرم کنند.

درباره‌ی کتاب همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال

کتاب همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال (A Smart Girl's Guide: Digital World: How to Connect, Share, Play, and Keep Yourself Safe) نوشته‌ی کری آنتون (Carrie Anton) است که با تصاویر جذاب و زیبای استیو لوییس (Stevie Lewis) تزئین شده سات.

این کتاب یکی از مجلدات مجموعه‌ی دختران باهوش است و چنان‌که از نام مجموعه پیداست، به مسئله‌ای مهم و بنیادین در دنیای دختران نوجوان خواهد پرداخت. کتاب حاضر به نوعی، منبعی آموزشی است که تلاش می‌کند به دختران 10 تا 17 سال بیاموزد که چگونه با مشکلات و چالش‌های فضای مجازی روبه‌رو شوند و از مهارت‌های خود در برابر این مسائل، استفاده کنند.

کری آنتون در این جلد از مجموعه‌ی پیش‌گفته، مسئله‌ی فضای مجازی و چگونگی مواجهه با آن را از میان چالش‌هایی که بر سر راه کودکان و نوجوان وجود دارد، انتخاب کرده است. او در این کتاب با تبیین ابعاد محتلف فضای مجازی و دنیای دیجیتال، خواننده را به‌طور کامل با این بخش از دنیای امروز آشنا می‌کند. سپس مشکلات و دغدغه‌هایی را که ممکن است در این دنیای مجازی به وجود بیاید، برای خواننده برمی‌شمارد و به شیوه‌ای بسیار دقیق و خلاقانه، او را در میان هر کدام از مشکلات قرار می‌دهد. پس از آن، با استفاده از نیروی ذهنی خواننده، او را به حرکت کردن به سوی این مشکلات و مواجه شدن با آن‌ها دعوت می‌کند و چگونگی فعالیت او را ارزیابی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال

کتاب همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال قرار است راه و چاه فعالیت در دنیای مجازی را به خوانندگان نوجوانش بیاموزد و امنیت آنان را در دنیای دیجیتال تأمین کند. نویسنده در این کتاب، مشکلات و چالش‌هایی مانند حفظ حریم شخصی در فضای مجازی، کنترل هیجانات در دنیای دیجیتال، چگونگی مواجه با ناشناسان در دنیای مجازی و برقراری تعادل بین دو دنیای واقعی و مجازی را به‌طور کامل برای خوانندگان موشکافی می‌کند و راهکارهای مناسب و مهمی برای مواجهه با آن‌ها ارائه می‌دهد.

کتاب همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال علاوه بر محتوای مهم و ضروری‌ای که به خوانندگان عرضه می‌کند، نحوه‌ی بیان خلاقانه و گیرایی هم دارد. همچنین تصاویر رنگارنگ و جذاب کتاب، به مخاطب کمک خواهند کرد که هم مسائل را به خوبی درک کند، هم مجذوب کتاب شود.

این کتاب به قلم المیرا پویامهر ترجمه شده و با همکاری دو انتشارات مهرسا و مهر و ماه به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دختران باهوش

مجموعه‌ی دختران باهوش (American Girl) شامل 19 جلد کتاب درباره‌ی مسائل ذهنی و رفتاری دختران در بازه‌ی سنی 7 تا 17 سال است. نویسندگان این مجموعه، تلاش کرده‌اند تا به شیوه‌ای خلاقانه و جالب، موضوعات بسیار مهمی را که در زندگی دختران نوجوان اهمیت زیادی دارد، به آنان بشناساند و راهکارهایی را برای رها شدن از چالش‌های مربوط به این موضوعات به آنان ارائه دهد. او در هر کتاب از این مجموعه، اول ابعاد مشکل را برای خوانندگان می‌سنجد، سپس راهکارهایی درباره‌ی موضوع مورد بحث به آنان ارائه می‌کند و در نهایت با قرار دادن خواننده در وضعیتی تصوری، آزمونی از او می‌گیرد. برخی از عنوان‌های این مجموعه که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • همه‌چیز درباره‌ی راه و رسم صحبت کردن، ترجمه‌ی مهناز جعفری؛
  • همه‌چیز درباره‌ی ماجراها، رازها و شایعات، ترجمه‌ی زهرا غفاری؛
  • همه‌چیز درباره‌ی ترس‌ها و دلشوره‌‌ها، ترجمه‌ی آزاده دهقانی.

کتاب همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای همه‌ی دختران بالای 10 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال: چطوری مراقب راه و چاه فضای مجازی باشم و در اینترنت با امنیت کامل فعالیت کنم می‌خوانیم

چه زمان زیادی را آنلاین باشی یا زمان کمی را در این دنیا بگذرانی، اولین و مهم‌ترین مسئله امنیت توست. تو می‌دانی که به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی، بزرگ‌ترین اشتباه برای یک کاربر عاقل دنیای دیجیتال است و می‌دانی که قبل از کلیک کردن، فرستادن، دانلود کردن یا منتشر کردن هر چیزی باید دوباره به آن فکر کنی. با کمک عادت‌ها و اولویت‌های مجازی خود؛ استفاده از برنامه‌ها، بازی‌ها، ایمیل، وب‌سایت و فناوری‌های جدید دیگری که شاید هنوز اختراع نشده‌اند، آسان‌تر می‌شود و تو آگاه‌تر عمل می‌کنی.

ممکن است شخصیت مجازی تو با شخصیت واقعی‌ات در ملاقات‌های حضوری با مردم متفاوت باشد. این موضوع به این دلیل نیست که تو هویت جعلی داری، بلکه برای این است که تو به روابط مجازی پاسخ متفاوتی می‌دهی. ممکن است تو در کلاس یا در جمع دوستان خجالتی باشی ولی در فضای آنلاین احساس آزادی بیش‌تری بکنی و زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشی. نوشتن حرف‌هایت هم ممکن است به تو فضای امنی بدهد، چون در برابر چشم‌های زیادی که نگاهت می‌کنند و به حرف‌هایت گوش می‌دهند، قرار نداری.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: وسایل هرروزه
دختری با گجت‌ها (ابزارک‌ها)
ارتباط برقرار کن
کلاس‌های آنلاین
پدر و مادر دیجیتالی
راه‌وچاه فضای مجازی
فصل دوم: امنیت، تضمین موفقیت
این موضوع شخصی است
وارد فضای مجازی شو
رمز ورود چیست
آزمون 1: منطقه‌ی خطر
کارها را درست انجام بده
آزمون 2: بودن یا نبودن
فصل سوم: ملکه‌ی صفحه‌ها
حرف‌هایت اهمیت دارد
یک جمع دوستانه‌ی جمع‌وجور
زبان شکلک‌ها (ایموجی‌ها)
آزمون 3: چه‌طور رفتار کنیم؟
گام‌به‌گام در مسیر صحیح
فصل چهارم: دوستان بدون چهره
دوست یا دشمن
اوقات‌تلخی‌های مجازی
با اوباش مجازی مقابله کن
آزمون 4: وارد بحث شویم یا نه؟
وقتی مجازی واقعی می‌شود!
فصل پنجم: هنر برقراری تعادل بین دنیای واقعی و مجازی
آزمون 5:‌ آیا در دنیای مجازی و گجت‌ها غرق شده‌ای؟
زندگی مجازی‌ات را از نو برنامه‌ریزی کن
یافتن تعادل
پیش‌گیری از آسیب‌های بدنی
مراقب دست‌هایت باش
هوای تازه
فصل ششم: من مجازی
شهروند مجازی دنیای جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال: چطوری مراقب راه و چاه فضای مجازی باشم و در اینترنت با امنیت کامل فعالیت کنم
نویسنده
مترجمالمیرا پویامهر
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7924-26-8
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال

برای دریافت کتاب همه چیز درباره دنیای دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.