معرفی و دانلود کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها

عکس جلد کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها

کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها نوشته‌ی علی سلطان پور یک پژوهش در حوزه‌ی بهره‌وری سازمانی است که نگاهی به مشکلات عمده‌ی این حوزه در صنایع ایرانی داشته است و تلاش کرده است که راهکارهایی کاربردی براساس مشکلات و امکانات موجود ارائه دهد. این کتاب برای فعالان اقتصادی در صنایع و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک ایرانی مفید و موثر است.

درباره‌ی کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره‌وری و ارائه‌ی راه‌حل‌ها

واقعیت این است که در فضای کسب‌وکار ایران همگی روی یک پشت‌بام ایستاده‌ایم، گروهی که با هر دستاورد کوچک خود را پرچمدار صنعتشان در دنیا (!)‌ می‌دانند و ادعایشان گوش فلک را کر می‌کند از یک طرف این بام پهناور می‌افتند و آن‌هایی که مثل حاکم سفاکی هر یافته و فرایندی را هیچ می‌انگارند و مرغ همسایه را غاز می‌پندارند، از طرف دیگر بام به پایین سقوط می‌کنند. نتیجه برای هر دو گروه یکسان است: هرگز نقطه‌ی اوجی را مطابق با استانداردهای جهانی تجربه نخواهند کرد. در جایی که بی‌شباهت به قعر چاه ویل نیست نیاز به بررسی چالش‌ها و موانع سازمانی بیش از پیش احساس می‌شود تا بهره‌وری ارگان‌ها و سازمان‌ها در زیست‌بوم صنایع ایران به‌طرز معجزه‌آسایی افزایش یابد. این دقیقا کاری است که علی سلطان پور در کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره‌وری و ارائه‌ی راه‌حل‌ها انجام می‌دهد.

به‌طورکلی، سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری خود باید هدف‌های واضح و قابل‌دسترسی تعیین کنند. اهداف سازمان‌های بزرگ به‌خصوص باید مبتنی‌بر واقعیت‌های آماری و همخوان با ماموریت‌ها و ارزش‌های کلی آن سازمان باشد. دیگر آنکه، در تبیین راه رسیدن به اهداف و آرمان‌ها، سازمان‌ها باید قدم‌هایی کوتاه و دست‌یافتنی طراحی کنند. وظایف هر جزء از سازمان باید مشخص باشد تا همه‌ی اجزا بتوانند به دور از ابهام بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش بهره‌وری سازمانی است. دیجیتال کردن سازمان و سپردن مدیریت منابع انسانی به نظام‌های اداری مبتنی‌بر داده می‌تواند بهره‌وری را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین ارگان‌ها و سازمان‌ها موظفند با بهبود فرهنگ سازمانی، ایجاد اتمسفر مثبت در سازمان، برقراری تعادل میان کار و زندگی کارکنان و ایجاد فرصت‌های آموزشی برای آنان معیارهای لازم برای افزایش بهره‌وری را فراهم آورند. مدیران همچنین می‌توانند با بهبود تیم‌های اجرایی خود فرهنگ کار گروهی را تقویت کنند. این موضوع می‌تواند به‌سرعت نرخ بهره‌وری را افزایش دهد. ایجاد سیستم‌های تشویقی برای کارمندان می‌تواند یکی دیگر از راه‌های افزایش بهره‌وری باشد، چیزی که بسیاری از شرکت‌های ایرانی از ایجاد آن هراس دارند.

معرفی و دانلود کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها

علی سلطان پور کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره‌وری و ارائه‌ی راه‌حل‌ها را در دوازده فصل تدوین کرده است. او در فصل اول با عنوان «بهره‌وری و مشکلات سازمانی» به‌صراحت عنوان می‌کند که هدف از این پژوهش ارائه‌ی راهکارها برای صنایع است که یکی از این صنایع حوزه‌ی «تعمیرات قطعات تجهیزات معدنی کشور» بوده است. در ادامه او در فصولی کوتاه و راحت‌خوان به ارائه‌ی راهکار برای صنایع دیگر پرداخته است. برخی از عناوین این کتاب عبارتند از «شرح وظایف و بهره‌وری»، «طراحی ساختار و بهره‌وری»، «نیروی انسانی و بهره‌وری» و «مرخصی، اضافه‌کاری و بهره‌وری». این کتاب از آن جهت که راهکارهایی بومی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد قابل ستایش و خواندنی است.

این اثر راهبردی را انتشارات نارون دانش به چاپ رسانده است.

کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره‌وری و ارائه‌ی راه‌حل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران در رده‌های مختلف سازمانی مفید و موثر خواهد بود. همچنین خواندن آن به صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در صنعت پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها می‌خوانیم

اگر نگاهی گذرا به کتب علمی به‌ویژه کتب علمی رشته مهندسی صنایع خصوصاً کتب حوزه ارزیابی کار و زمان انداخته شود، تعاریف مختلفی از سوی اندیشمندان و نظریه‌پردازان این حوزه بیان گردیده است اما اگر خواسته شود تعریف ساده‌ای از بهره‌وری ارائه نمود که قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف را داشته باشد می‌توان به تعریف آقای آلبرت آفتالین اشاره کرد که در سال 1911 بیان نموده‌اند که بهره‌وری عبارت است از: «رابطه بین حجم تولیدی که در مدت معین به‌دست آمده به حجم عواملی که در جریان آن تولید مصرف شده.»

این تعریف بیان می‌کند اگر خواسته شود به بهره‌وری بالاتری دست یافت، بایستی 1- حجم تولید بیشتری استحصال شود در عین حال حجم عواملی که در جریان آن تولید مصرف شده ثابت بماند، 2- حجم تولید بیشتری استحصال شود در عین حال حجم عواملی که در جریان آن تولید مصرف شده کاهش یابد و 3- حجم تولید ثابت باشد در عین حال حجم عوامل که در جریان آن تولید مصرف شده کاهش یابد.

به‌عبارت دیگر براساس تعریف سازمان ملی بهره‌وری ایران، بهره‌وری را می‌توان مجموع کارآیی و اثربخشی دانست. کارآیی به‌معنای انجام درست کار می‌باشد و اثربخشی به‌معنای انجام کار درست می‌باشد حال تا به اینجا با مفهوم اولیه بهره‌وری آشنا شدیم اما واقعاً چرا در عملکرد سازمان‌های ایرانی متمرکز شویم آن‌چنان با توجه به منابعی که دارند نمی‌توانند بهره‌وری مناسبی را کسب نمایند. به عنوان مثال در شرکت‌های معدنی کشور به‌واسطه اینکه ماده اولیه ورودی جهت تولید محصول نهایی در دسترس می‌باشد و به میزان قابل توجهی وجود دارد در همین خصوص با برداشت بیشتر ماده معدنی بهره‌وری خود را بالا نگه می‌دارند اما در عمل اگر از جنبه‌های مختلف و تأثیرگذار بر بهره‌وری مشاهده شود، مشخص می‌گردد که به هیچ عنوان بهره‌وری سازمانی در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره‌وری
فصل 1: بهره‌وری و مشکلات سازمانی
فصل 2: شرح وظایف و بهره‌وری
فصل 3: شرایط احراز و بهره‌وری
فصل 4: طراحی ساختار و بهره‌وری
فصل 5: حمل و نقل و بهره‌وری
فصل 6: نیروی انسانی و بهره‌وری
فصل 7: نظام‌آراستگی و بهره‌وری
فصل 8: دستورالعمل‌ها و بهره‌وری
فصل 9: نظام پیشنهادها و بهره‌وری
فصل 10: ممیزی‌، ارزیابی و بهره‌وری
فصل 11: کارگروهی و بهره‌وری
فصل 12: مرخصی، اضافه‌کار و بهره‌وری
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-276-454-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها

برای دریافت کتاب نگاهی مختصر به مشکلات سازمان‌های ایرانی از منظر بهره وری و ارائه راه حل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.