معرفی و دانلود کتاب نور: علم و جادو: مقدمه‌ای بر نورپردازی در عکاسی

برای دانلود قانونی کتاب نور: علم و جادو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نور: علم و جادو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نور: علم و جادو: مقدمه‌ای بر نورپردازی در عکاسی

کتاب نور علم و جادو - مقدمه ای بر نورپردازی در عکاسی، اطلاعاتی علمی و حرفه‌ای برای نورپردازیِ سوژه‌های عکاسی در اختیار خواننده قرار می‌‌دهد. فیل هانتر، استیون بیور و پل فوکوا نویسندگان کتاب، بازتاب نور از سوژه‌های مختلفِ عکاسی را در این اثر بررسی کرده‌اند. با مطالعه‌ی این کتاب، اصول مهمِ نورپردازیِ سوژه‌های مختلف عکاسی را فرا خواهید گرفت.

درباره‌ی کتاب نور: علم و جادو

کتاب نور: علم و جادو (Light Science and Magic)، منبعی کامل و جامع برای عکاسانی است که می‌خواهند با نورپردازی حرفه‌ای در عکاسی آشنا شوند. فیل هانتر (Fil Hunter)، استیون بیور (Steven Biver) و پل فوکوا (Paul Fuqua) نویسندگان کتاب، رفتارِ نور و بازتاب آن از سوژه‌های مختلف عکاسی را در این اثر بررسی کرده‌اند. این بررسی به خواننده کمک می‌کند تا دیدگاه بهتری درباره‌ی نورپردازی سوژه‌های عکاسی پیدا کند و عکس‌های حرفه‌ای‌تری ثبت کند. طبق تعریف کتاب، آغاز عکاسی لحظه‌ای است که نور از منبع ساطع می‌شود و به لنز دوربین می‌رسد. نور، ماده‌ی خام عکاسی به حساب می‌آید. با در نظر گرفتن این تعریف، بررسی مطالب این کتاب با تعریفی کامل از نور در علم فیزیک ادامه پیدا می‌کند. پس از معرفی ابعاد مختلف نور از دیدگاه علم فیزیک، نویسندگان در این اثر به توضیحِ چگونگیِ ایجاد رنگ پرداخته‌اند. توضیح این مفهوم‌ها در کتاب به زبانی ساده انجام شده است. مؤلفان برای انتقال بهتر تعریف‌های علمی از نور و رنگ، مثال‌هایی مطرح کرده‌اند تا درک این مفاهیم برای خوانندگان دشوار نباشد. پس از آشنایی با تعریف نور و رنگ در علم فیزیک، تعریف نور در دنیای عکاسی مشخصاً مورد توجه قرار می‌گیرد. به گفته‌ی کتاب، توانایی توصیف نور نخستین گام برای کنترل آن است.

فیل هانتر، استیون بیور و پل فوکوا برای توضیح بهتر نور از دیدگاه‌ عکاسی، به تعریفی ویژه از روشنایی و رنگ در ادامه‌ی کتاب پرداخته‌اند. مشخصه‌ی دیگری که آن‌ها بدان اشاره می‌کنند، کنتراست (تضاد) در نورپردازی است. نویسندگان تمامی بازخوردهای نور بر روی سوژه‌های مختلف را در این اثر بررسی کرده‌اند. چگونگی عبور نور از قسمت‌های مختلفِ سوژه‌ی عکاسی، عبور مستقیم و پراکنده، جذب نور و بازتاب آن از دیگر مباحثی است که کتاب نور: علم و جادو به آن‌ها توجه نشان داده است. با مطالعه‌ی کتاب نور: علم و جادو، مدیریت بازتاب نور در سوژه‌های عکاسی را فرا می‌‌گیرید و متوجه خواهید شد که رفتار نور در سوژه‌های مختلف، تفاوت دارد. آشنایی با نورپردازی مناسب برای عکس‌برداری از فلزات و شیشه، یکی دیگر از بحث‌های آموزشی کتاب حاضر به حساب می‌آید. نویسندگان بخش مهمی را به عکاسی در سفر اختصاص داده‌اند. آن‌ها در این بخش، انتخاب فلاش درست، پیدا کردن نوردهی صحیح، استفاده از فلاش‌متر، محاسبه‌ی نوردهی، تطبیق منابع نوری و استفاده از لامپ فلورسنت را برای علاقه‌مندان عکاسیِ طبیعت توضیح می‌دهند. با مطالعه‌ی این بخش‌ها، روش صحیح نورپردازیِ سوژه‌ی عکاسی در طبیعت و مسافرت را فرا خواهید گرفت.

عکس‌های رنگی و نمودارهای سنجشِ طیف‌های نوری، به مباحث کتاب نور: علم و جادو غنا می‌بخشد. این عکس‌ها، منظور مؤلفان از مطالب کتاب را با جزئیات بیشتری به خواننده منتقل می‌کند.

کتاب نور: علم و جادو را موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و منتشر کرده است. نیما کوچک شوشتری، ترجمه‌ی این اثر را بر عهده داشته.

کتاب نور: علم و جادو برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به عکاسی که دنبال فراگیری بهترین روش‌های نورپردازی هستند، مخاطبان این کتاب به حساب می‌آیند. با توجه به اطلاعات علمی و حرفه‌ای این کتاب، مطالعه‌ی آن برای عکاسان حرفه‌ای نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب نور: علم و جادو: مقدمه‌ای بر نورپردازی در عکاسی می‌خوانیم

برای یک عکاس تنها کیفیت مهم منبع نور میزان روشنایی آن است. نور روشن‌تر همیشه نور بهتری است. در ابتدایی‌ترین مرحله، اگر نور به اندازه‌ی کافی روشن نباشد، نمی‌توانیم عکس بگیریم. اگر نور بیشتر از حداقلی که نیاز داریم باشد، احتمالاً عکس بهتری بتوانیم بگیریم.
عکاسانی که از فیلم استفاده می‌کنند، می‌توانند از دیافراگم‌های کوچکتر یا سرعت‌های شاتر سریع‌تری استفاده کنند اگر نور زیادی دارند.
و اگر به آن نیازی ندارند و یا نمی‌خواهند از دیافراگم کوچکتر یا زمان نوردهی سریع‌تر استفاده کنند در آن صورت نور بیشتری روی فیلم با دانه‌بندی بهتر ثبت خواهد شد. در هر صورت کیفیت عکس بهبود خواهد یافت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: نور: ماده‌ی خام عکاسی
فصل سوم: مدیریت بازتاب نور و زوایای مشابه
فصل چهارم: نمودهای سطح
فصل پنجم: آشکارسازی شکل و برجسته‌سازی
فصل ششم: فلزات
فصل هفتم: موضوع شیشه ناپیدا
فصل هشتم: آرسنال نورها
فصل نهم: حداکثرها
فصل دهم: نورهای مسافرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نور: علم و جادو: مقدمه‌ای بر نورپردازی در عکاسی
نویسنده، ،
مترجمنیما کوچک شوشتری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-218-612-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نور: علم و جادو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نور: علم و جادو

برای دریافت کتاب نور: علم و جادو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.