معرفی و دانلود کتاب نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها

عکس جلد کتاب نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نبوغ کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نبوغ کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها

شغل بخش مهمی از زندگی ما انسان‌هاست که اگر بهره‌وری و رضایت کافی را از آن کسب نکنیم، تأثیرات منفی بر زندگی ما خواهد گذاشت. کتاب نبوغ کاری نوشته‌ی پاتریک لنچونی با در نظر گرفتن این مسئله، 6 نوع نبوغ کاری را به ما می‌شناساند. این کتاب که در گروه کتاب‌های مدیریت و موفقیت شغلی قرار دارد، از کتاب‌های پرفروش حوزه‌ی روانشناسی شغلی و سازمانی در سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب نبوغ کاری

افرادی که از استعدادهای طبیعی و خدادادی خود بهره می‌برند، عملکرد و کارایی بهتری را نشان می‌دهند و تیم‌ها و سازمان‌هایی که به اعضایشان کمک می‌کنند تا از استعدادهای خدادادی‌شان استفاده کنند، عملکرد بهتری عرضه خواهند کرد. پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni) که یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است، کتاب نبوغ کاری را با نام انگلیسی The 6 Types of Working Genius: A Better Way to Understand Your Gifts, Your Frustrations, and Your Team بر پایه‌ی همین دو حقیقت نگاشته است.

نویسنده در کتاب نبوغ کاری به این مسئله اشاره می‌کند که اکثر افراد از موهبت‌هایی که شغلشان در اختیارشان می‌گذارد، شناخت ندارند و همین باعث می‌شود تا در کارشان احساس رضایت نکنند. همین امر عاملی است تا تیم‌ها استفاده‌ی لازم را از اعضایشان نبرند و آن‌ها را به سمت شکوفایی و استعدادهایشان سوق ندهند. کلید حل این مسئله شناخت ابزارها و به‌کارگیری آن‌ها در انجام کار روزانه است. این همان چیزی است که در این کتاب هدف بحث قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب نبوغ کاری

پاتریک لنچونی کتاب خود را با یک داستان تمثیلی آغاز می‌کند. او داستان بول بروکس، کارآفرین، شوهر و پدری را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد ناامیدی خود را در محل کار حل کند. او خیلی تصادفی به طرز فکر جدیدی برخورد می‌کند که دید او را به کار، تیمش و حتی ازدواج تغییر می‌دهد. نویسنده با واسطه قرار دادن این داستان، 6 الگو برای شناخت سریع استعدادهای منحصربه‌فرد فراهم می‌کند. از طریق این مدل می‌فهمید که هر کاری را چگونه انجام دهید. ضمن آنکه این مدل، هم ابزاری برای بهره‌وری و هم یک مدل خودشناسی است.

شش نبوغی که پاتریک لنچونی در کتاب نبوغ کاری معرفی می‌کند شامل نبوغ کنجکاوی، نبوغ ابتکار، نبوغ قدرت تشخیص، نبوغ ترغیب، نبوغ توانمندسازی و نبوغ پیگیری معرفی می‌شود. شناخت این انواع و به‌کارگیری آن‌ها به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بهره‌وری گروهشان را بالا ببرند. ضمناً نویسنده در این کتاب یک ارزیابی 10 دقیقه‌ای ارائه می‌کند تا افراد به‌سرعت استعدادهای خود را بشناسند و این مدل را برای خود و تیمشان به کار بندند. چیزی که این کتاب را از کتاب‌ها و ارزیابی‌های مشابه متمایز می‌کند، سرعت درک و به‌کارگیری آن و ارتباطی‌ست که با هر نوع کار و زندگی دارد؛ از اداره‌ی یک شرکت گرفته تا راه‌اندازی یک محصول یا مدیریت خانواده.

در مجموع،‌ می‌توان گفت کتاب نبوغ کاری به افراد و سازمان‌ها کمک کند نوع کاری را که لذت و انرژی را برای آن‌ها به همراه دارد، بشناسند و از کارهایی که منجر به ناامیدی و فرسودگی می‌شود، اجتناب کنند و به این طریق بازدهی خود را بالا ببرند. چاپ حاضر کتاب را نشر مون با ترجمه‌ی سهرورد زرشکیان به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب نبوغ کاری

  • بهترین اثری که تا به حال از پاتریک لنچونی دیده‌اید. من دیگر هرگز به تیم و کسب و کارم به یک چشم نگاه نمی‌کنم. (رن کلاک، مدیرعامل غذاهای طبیعی بریج تاون)
  • هیچ‌چیز مثل کتاب نبوغ کاری به من رضایت خاطر نداد. چیزی را برای من جا انداخت که سال‌ها برایم سؤال بود. این کتاب به من حس آزادی داد. (مایکل هایت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • ارزیابی ساده‌ی 10 دقیقه‌ای طرز تفکر ما را در مورد کار و افرادمان کاملاً تغییر داد. (اندرو لافون، مدیرعامل میکس‌بوک)
  • نمی‌توانم واقعاً بگویم چقدر این مدل کمک کرد تا کمتر احساس جنون کنم. این الگو واقعاً وضعیت را تغییر می‌دهد. (استفانی کالبرث، مشاور اجرایی کسب‌‎وکار)
  • در این کتاب رضایت‌بخش، پاتریک لنچونی به ما نشان می‌دهد که چگونه وقتی نبوغ درونی خود را آزاد می‌کنیم، کار به‌راحتی روی روال می‌افتد. (یواس‌ای تودی)

کتاب نبوغ کاری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی کسانی که به دنبال شناخت نبوغ ذاتی خود و افزایش بازدهی و بهره‌وری در کار و زندگی هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها می‌خوانیم

یادم می‌آید وقتی نوجوان بودم پدرم اغلب شب‌ها با حس ناامیدی از شغلش به خانه می‌آمد. هرچند که در آن زمان درک درستی از شغل نداشتم ولی این مسئله واقعاً آزاردهنده بود و دلم برای پدرم می‌سوخت.

وقتی متوجه ماجرا شدم که خودم شروع به کار کردم و آموختم که شغل‌ها اصولاً منبع ناامیدی افراد هستند و دلیل این امر متفاوت است، از مدیران بد بگیر تا مدیریت ضعیف شرکت، روابط نابسامان با همکاران و اینکه فرد شغلی را بر عهده بگیرد که هیچ تناسبی با استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی او ندارد.

من خیلی خوشبخت بودم که بخش اعظمی از کارم را صرف کمک به مردم کردم تا به رضایت‌مندی برسند و احساس کرامت کنند اما می‌توان گفت که هرگز انتظار نداشتم کار مبتکرانه‌ای درزمینۀ کمک به مردم برای درک استعدادهایشان و هماهنگی آن با شغلشان انجام دهم. ژوئن 2020 نقطۀ عطفی برای من بود. سال‌ها بود که با نارضایتی شغلی دست‌وپنجه نرم می‌کردم. سردرگمی من از این حیث بود که با وجود تأسیس یک شرکت با حضور دوستان خوبم و علاقه‌ای که به شغل و همکارانم داشتم، باز هم گهگاه احساس فرسودگی و عصبانیت می‌کردم.

در صبح یکی از روزهای ماه ژوئن پس از یک ‌سری جلساتی که احساس رضایت کاری من در هرکدام از آن‌ها نوسان داشت و به‌طور مداوم در طول یک ساعت بالا و پایین می‌رفت، همکارم امی سؤال سرنوشت‌سازی از من پرسید: «مشکلت چیه؟» بنا به دلایلی، احساس کردم بهترین زمان برای شناختن این معضل فراهم آمده است. این مسئله باعث شد گفت‌وگویی چهارساعته داشته باشیم که در طول آن، به‌صورت ناخودآگاه، مدل شش الگوی نبوغ کاری متولد شد.

به‌محض اینکه این مدل خام روی وایت‌برد ترسیم شد، جرقه‌هایی در ذهنم زده شد و بدین ترتیب بخش بزرگی از زندگی من معنا پیدا کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستان
بررسی مدل
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نبوغ کاری: مسیری برای شناخت تیم، استعدادها و ناامیدی‌ها
نویسنده
مترجمسهرورد زرشکیان
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5914-81-0
موضوع کتابکتاب‌های موفقیت شغلی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نبوغ کاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نبوغ کاری

برای دریافت کتاب نبوغ کاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.