معرفی و دانلود کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)

عکس جلد کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)

آیا شما هم اینطور فکر می‌کنید که زندگی مشترک زن و مرد از روزی آغاز می‌شود که مشکلات آن‌ها حل شده باشد؟ به نظر می‌رسد که این آرزویی دست نیافتنی است. کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) نوشته‌ی زیبا متولی امامی پیشنهادی درباره‌ی این موضوع مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)

زندگی مشترک در وضعیتی که زن و مرد از آن شناختی نداشته باشند، می‌تواند به صحنه‌ای ترسناک تبدیل شود. پیش از ازدواج و در دوران نامزدی روابط زن و مرد در سطحی پیش می‌رود که همه‌چیز قابل پیش‌بینی است و هیچ‌یک از زوجین حتی تصور به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکلات را ندارند. بدیهی است که وقتی افراد برای وقوع مشکلات برنامه‌ریزی نکرده‌ باشند، مواجهه با مسائل ریز و درشتِ زندگی برایشان سخت خواهد بود. کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) نوشته‌ی زیبا متولی امامی یکی از مشکلات مهم در زندگی زناشویی که زنان در برخورد با همسران‌شان با آن روبرو هستند، مورد بررسی قرار داده است.

برخی از مردان به اعتیاد جنسی مبتلا هستند و این عارضه در زندگی مشترک زن و مرد موانع بسیاری را به وجود می‌آورد که اگر در مراحل اولیه‌ی بروز این حادثه‌ی غم‌انگیز راه‌حلی برای رفع آن پیدا نشود، دوران سختی را رقم خواهد زد. کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) با طرح این موضوع و بررسی عوامل پیدایش آن زنان را متوجه عوارض و پیامدهای خطرناک در شکل‌گیری رابطه‌ی زناشویی با همسر می‌کند. زیبا متولی امامی در این کتاب علاوه بر شناسایی ریشه‌های بروز بی‌اعتمادی زنان و مردان در زندگی مشترک به اعتیاد جنسی مردان به عنوان پدیده‌ای رایج اشاره کرده و تلاش می‌کند آگاهی مخاطب را در شناسایی رفتار مردان افزایش دهد.

معرفی و دانلود کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)

نویسنده‌ی کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) طی تحلیلی مفصل روابط زناشویی را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی شکل‌گیری زندگی مشترک مورد ارزیابی قرار داده و با بهره‌گیری از علم روان‌شناسی موضوع شک و تردید زنان نسبت به مردان را تشریح می‌کند. روابط زناشویی از نگاه نویسنده‌ی این کتاب مراقبت‌های ویژه‌ای را لازم دارد و زنان و مردان بدون آگاهی اولیه قادر نیستند در جوامع امروزی زندگی مشترک سالمی را تجربه کنند. از طرفی شرایط اجتماعی به افزایش آسیب‌های خانوادگی کمک کرده و در وضعیت کنونی، حساسیت موضوع اعتیاد جنسی و مشکلات دیگری که متوجه روابط زناشویی است، بالاتر رفته است.

یکی از نکاتی که در کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) مورد بررسی قرار گرفته است، شناسایی خیانت است. زنان در زندگی مشترک همواره از احساس خیانتی که در رابطه با همسر به آن دست پیدا می‌کنند، ناراضی هستند و در بسیاری از موارد این احساس پس از گذراندن دوران شیرین نامزدی به سراغ زوجین می‌آید. به همین دلیل زنان و مردان در شروع زندگی و کسب تجربه‌های اولیه در رابطه‌ی زناشویی به دنبال مشاوری مطمئن می‌گردند تا از خیانت و عدم خیانت همسر آگاه شوند. نویسنده‌ی این کتاب در تلاش است با طرح پرسش‌های ساده و با زبانی صمیمی دانش مخاطب را در تشخیص خیانت ارتقاء بخشد.

کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) شامل هجده فصل است و مباحثی کلیدی در راستای تعریف، تشریح و آموزش برخورد با مشکلات زناشویی در این فصل‌ها تالیف شده است. در این کتاب نمونه‌های متعددی از تجربه‌ی زوجین دیده می‌شود که به دلایل مختلفی در زندگی دچار مشکل شده‌اند. مخاطب با مطالعه‌ی این مثال‌ها می‌تواند در شرایطی آزمایشی قرار گیرد و به تحلیل عملکرد زوجین بپردازد.

کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) نوشته‌ی زیبا متولی امامی توسط انتشارات برگ و باد منتشر شده است.

کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های زناشویی مناسب است. همچنین زنانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و نیاز به مشاوره در جهت شناسایی رفتار همسران‌شان دارند، از مطالب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) می‌خوانیم

زوج درمانی در ابتدای درمان‌ می‌تواند به روش‌های زیر اثرگذاری مثبت داشته باشد:

صرفاً به کارگیری روش‌های زوج درمانی موجب‌ می‌شود فرد مبتلا به اعتیاد جنسی از درمان‌های ضروری برای بهبود اعتیاد خود اجتناب کند. او‌ می‌تواند اعتیاد خود را انکار و بدون این که به موضوع اصلی پرداخته شود در روند درمان شرکت کند (ارجحیت با درمان فردی است).

زوج درمانی همسران را در شرایطی قرار‌ می‌دهد که همسر فرد خیانت دیده مجبور است از فرد مبتلا به اعتیاد جنسی حمایت کند اما این کاملاً برخلاف انتظار ما‌ می‌باشد و در واقع همسر است که آسیب دیده و باید مورد حمایت قرار گیرد نه فردی که خودش این مشکلات را به وجود آورده است.

کشف اعتیاد جنسی موجب نااُمیدی، سرشکستگی و از دست رفتن اعتماد به طرف مقابل‌ می‌شود. همسر فرد خیانت دیده ممکن است دچار اختلال استرس پس از سانحه شود و شرایط نامتعادلی پیدا کند. فرد معتاد نیز احساس شرمندگی و افسردگی دارد و در این شرایط زوجین احساس شرم، فرافکنی و آشفتگی دارند.

بحران افشای اعتیاد جنسی در روابط می‌تواند ضربه، ناگهانی به زوجین وارد کند. آن‌ها به این روال زندگی در کنار هم عادت کرده بودند اما ناگهان تغییرات اساسی در زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود. هر کدام از این همسران تمایل دارند به رابطه‌ی عادی خود بازگردند و نیاز به حمایت و کمک یکدیگر و حتی دیگران دارند.

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد بازسازی مجدد اعتماد به زمان طولانی و حمایت از زوجین نیاز دارد. بعد از چندین جلسه درمان فردی، زوجین‌ می‌توانند مجدداً به بازسازی روابط خود بپردازند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مشکلات زناشویی
فصل دوم: زندگی با یک معتاد جنسی
فصل سوم: عدم قبول مسوولیت
فصل چهارم: درک شرایط
فصل پنجم: رفتارهای مخرب
فصل ششم: گوشه‌گیری
فصل هفتم: اولین اقدام
فصل هشتم: رابطه‌ی زناشویی
فصل نهم: منافع زوج درمانی
فصل دهم: تمایل و نیاز
فصل یازدهم: مشاوره
فصل دوازدهم: هنر عاشقانه زیستن
فصل سیزدهم: اعتمادسازی
فصل چهاردهم: نزدیکی و صمیمیت
فصل پانزدهم: موانع موجود
فصل شانزدهم: درک مشکلات
فصل هفدهم: رابطه‌ی زناشویی عاشقانه
فصل هجدهم: درمان مشکلات زناشویی
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-8091-88-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی جنسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی)

برای دریافت کتاب مشکلات زناشویی زوجین (شناخت اعتیاد جنسی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.