معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)

عکس جلد کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)

محمدجعفر زرین نگار در کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) به شرح و بررسی مهم‌ترین نکات و جنبه‌ها در بخش منابع انسانی سازمان‌ها پرداخته، وظایف آن‌ها را شرح می‌دهد و نکاتی کاربردی در ارتباط با رفتار با کارمندان ارائه داده تا مدیران با رعایت آن‌ها در مجموعه‌ی خود جوی پربازده و آرام برقرار نمایند.

درباره‌ی کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)

اگر سازمان و شرکت‌ها را مانند بدن انسان بدانیم، بخش منابع انسانی مانند مغز آن است و هدایت آن را به عهده دارد. منابع انسانی در هر سازمان نقش‌های بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و بدون آن‌ها سازمان دچار هرج و مرج و ناهماهنگی در بخش‌های مختلف خواهد شد. یکی از این نقش‌ها نظارت بر رعایت قوانین است. بخش منابع انسانی با بررسی انطباق شرکت با تمام قوانین و مقررات کارمندی، از جریمه‌ها و دعاوی پرهزینه برای شرکت جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن، منابع انسانی مسئول جذب و حفظ کارمندان و آموزش به آن‌ها نیز هست. این بخش، افراد مستعد و مناسب برای سازمان را جذب کرده و برنامه‌ها و تسهیلاتی برای آن‌ها ترتیب می‌دهد تا نرخ جابه‌جایی در شرکت را پایین بیاورد و در نهایت، بر حقوق و مزایای کارکنان نظارت می‌کند و اطمینان حاصل می‌نمایند که کارکنان به طور عادلانه حقوق دریافت می‌نمایند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)

کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) نوشته‌ی محمدجعفر زرین نگار، به بررسی نقش منابع انسانی در سازمان‌ها پرداخته و از اهداف، وظایف و تاریخچه‌ی پیدایش آن‌ها سخن می‌گوید. این کتاب متشکل از بیست فصل است و هر فصل آن، جنبه‌ای متفاوت را مورد بحث قرار می‌گیرد. محمدجعفر زرین نگار ابتدا درباره‌ی کلیات و تاریخچه‌ی شکل‌گیری منابع انسانی صحبت می‌کند و سپس به سراغ تجزیه و تحلیل وظایف این شغل می‌رود. او توضیح می‌دهد که یک مدیر منابع انسانی کارآمد چطور باید برای موقعیت‌های مختلف برنامه‌ریزی کند، کارمند پیدا کرده و آن را انتخاب نماید، چطور این کارمندان را آموزش دهد و با ایجاد تسهیلات مناسب آن‌ها را حفظ نماید و یک منتور خوب باشد. او شرح می‌دهد که در موقعیت استعفا و جدایی کارمندان از سازمان، رفتار حرفه‌ای به چه شکل است و در نهایت مدیریت منابع انسانی را از دو دیدگاه اسلامی و بین‌المللی بررسی می‌نماید.

از ویژگی‌های مثبت این کتاب، مطالب طبقه‌بندی شده و فصل‌های مجزا از هم است که استفاده از آن را برای مخاطبان سهل و آسان می‌سازد.

کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران سازمان‌ها که می‌خواهند محیطی آرام و پربازده در مجموعه‌ی خود برقرار کرده، نرخ جابه‌جایی و خسارات را پایین بیاورند و سازمان را در مسیر هدف خود قرار دهند، مناسب و کاربردی خواهد بود. همچنین مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت نیز مفید بوده و اطلاعاتی مهم در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

در بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) می‌خوانیم

اعلان شغل و دعوت از کارکنانی که خود را واجد شرایط و لایق احراز شغل مورد نظر می‌دانند، روش مؤثری برای یافتن نیروهای خبره در سازمان است. روش کار به این صورت است که مسئولان مدیریت منابع انسانی با مدیران و سرپرستان ادارات و دوایر مختلف در سازمان تماس گرفته، از آن‌ها می‌خواهند وجود پست‌های سازمانی خالی را به اطلاع همگان برسانند. در یادداشتی که به این منظور در تابلوی اعلانات و یا پورتال داخلی سازمان نصب می‌شود، عنوان شغل، شماره پست سازمانی، پایه و رتبه، حقوق و مزایا، خلاصه‌ای از وظایف و مسئولیت‌های اصلی شغل و شرایط احراز شغل ذکر می‌گردد. علاوه بر این، سرپرستان مربوط باید با هر کارمندی که فکر می‌کنند صلاحیت تصدی شغل را داشته باشد تماس گرفته، او را در جریان امر قرار دهند. اعلان پست خالی و دعوت از تمام افراد واجد شرایط برای معرفی خود جهت تصدی آن، این سوء‌ظن را که کارمندیابی، انتخاب و انتصاب کارکنان فقط صورت ظاهری دارد برطرف می‌کند. همچنین، اعلان شغل و دعوت از داوطلبان واجد شرایط نشان‌دهنده فضای باز در سازمان و محرمانه نبودن امور است که در بهبود روحیه کارکنان بسیار موثر می‌باشد و باعث تشویق، دلگرمی و امید آن‌ها به آینده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات مدیریت منابع انسانی
فصل دوم: تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی
فصل سوم: تجزیه و تحلیل شغل
فصل چهارم: فرآیند برنامه ریزی منابع انسانی
فصل پنجم: فرایند کارمندیابی
فصل ششم: فرآیند انتخاب
فصل هفتم: فرآیند جامعه پذیری
فصل هشتم: آموزش
فصل نه: توانمندسازی کارکنان
فصل دهم: مربیگری
فصل یازدهم: منتورینگ
فصل دوازدهم: مدیریت عملکرد کارکنان
فصل سیزدهم: مسیر پیشرفت شغلی
فصل چهاردهم: حقوق و دستمزد
فصل پانزدهم: نگهداشت کارکنان
فصل شانزدهم: روابط کار
فصل هفدهم: انضباط
فصل هجدهم: جدایی کارکنان از سازمان
فصل نوزدهم: مدیریت منابع انسانی اسلامی
فصل بیستم: مدیریت منابع انسانی بین‌المللی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-600-124-894-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها)

برای دریافت کتاب مدیریت منابع انسانی (ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.